Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
B...

B...

24-12-2009 om 15:58

Tandjes

hallo,

mijn kleine vent heeft zn eerste twee tandjes door(hoeraa!!!) hij is bijna 6 maanden.
twee ieniemienie puntjes onder in het midden.

Nu moet ik gaan poetsen, toch? is daar speciale tandpasta voor? voor die kleintjes. Ik weet het echt ff niet meer hoe en wat.

En het gekwijl etc begint weer opnieuw, dus ik denk dat de volgende zich ook weer begin klaar te maken om door te komen.
wat is over het algemeen de volgorde vd tandjes die doorkomen?

groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mayte*

Mayte*

24-12-2009 om 19:36

Hier ook tandjes (maar helaas er nog niet door)

Meestal komen eerst de onderste twee snijtandjes door en bij mijn andere kinderen kwamen daarna de bovenste snijtandjes door. Poetsen kan met peutertandpasta. Al kan je in het begin ook nog wel volstaan met wrijven met een gaasje met een klein beetje tandpasta.

Wat ik me afvroeg is waarom babies die tandjes krijgen standaard andere ontlasting krijgen. Zure ontlasting, die ook direct uitslag op de billen geeft. Weet iemand dat? Je zou toch denken dat het tandengebeuren zich in de mond afspeelt en niet in de darmen.

Mayte*

Die veranderde ontlasting heeft, dacht ik, te maken met verhoogde (en mogelijk ook veranderde?) speekselproductie door het doorbreken van de tandjes. Het speeksel wordt doorgeslikt en zo komt het dat de darmen ook hierdoor beinvloed worden.

B...: hier nog bij geen van beide tandjes te bekennen, maar er wordt al wel wat gekwijld. Bij mijn oudste twee kwamen de tandjes pas bij 7 a 8 maanden. Ik zal denk ik heel verbaasd zijn als dat bij deze twee veel sneller zou gaan.

Amaryllis

Mayte*

Mayte*

24-12-2009 om 21:37

Ja, dat klinkt plausibel amaryllis

weer wat geleerd!

B...

B...

26-12-2009 om 09:35

Tandjes...

Bij de oudste twee heb ik het inderdaad ook gemerkt bij de ontlasting.
Bij deze kleine spruit eigenlijk niet zo. Hoewel... het is een tijdje wat dunner geweest. maar ik dacht dat dat door het fruit kwam. maar achteraf kan het ook van die twee tandjes geweest zijn.

is er niet ook een tandenborstel dien je op je vinger kan zetten of is dat onzin?

B...

B...

28-12-2009 om 11:28

Difrax

bedankt! ik ga eens in de winkel kijken.

Ik zou niet moeilijk doen

een tandenborstel vindt ze hier prachtig. Het geluid wat dat maakt op de tanden vindt ze erg leuk.... en daarna speelt en kauwt ze er zelf nog wat op. Ze stoppen toch alles in de mond, dus die tandenborstel ook. )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.