Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Tijden flesvoeding bij baby 2.5 week oud

hallo allemaal,

Ff een vraagje...
Ik heb een zoontje van 2.5 week die flesvoeding krijgt. Ik heb samen met hem 9 dagen in ziekenhuis gelegen en daar kreeg hij al snel om de 3.5 uur een voeding. Bij elkaar kreeg hij 6 voedingen van 90 a 100 ml bij ontslag. Tijden: 9.30, 13.00, 16.30, 20.00, 23.00, 4.30 enz enz. Nu lijkt hij ietwat onrustiger te worden en het consultatiebureau zei dat ie nog echt wel 7 voedingen mag hebben. 1o Jaar geleden bij mijn andere zoontje was dat met 2.5 week oud idd ook zo. Nu wil ik dus misschien overstappen naar toch maar om de 3 uur een voeding en dan dit schema aanhouden: 7.00, 10.00, 13.00, 16.00, 19.30, 23.00, 3.00, enz enz enz. Hoe doen jullie het met flesvoeding bij een baby'tje van 2.5 week??
Ben erg benieuwd...

Pilar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mama van Linde

mama van Linde

17-11-2008 om 12:28

Pilar

Hoi Pilar,

op die leeftijd voedde ik Linde nog op verzoek. Dat kan ook met flesvoeding, als je maar niet boven het maximum voor de dag uitkomt. Op die manier hoef je je ook niet druk te maken over tijdschema's en er komt vanzelf een ritme in. Succes!

Heeeeee pilar

Van harte gefeliciteerd met je zoon!

Pilar

Pilar

18-11-2008 om 09:30 Topicstarter

Reactie

DAnkje wel voor felicitaties Dirksmama!!

Mieke: ik weet niet precies wat ie nu weegt, maar schat een kleine 8 pond. Hij woog 3600 bij geboorte en is nu 2.5 week oud.

mama van Linde: ja, ik weet dat ik op verzoek zou kunnen voeden, maar wil erg graag een beetje ritme hebben. Het gaat me niet om een half uurtje min of minder, maar als hij het goed doet op een redelijk ritme, vind ik dat zelf erg prettig. Vandaar dat ik een beetje zoekende ben...

Graag hoor ik nog meer reacties, ervaringen en ben ik benieuwd wat Mieke me 'aanraadt'..

Luda

Luda

18-11-2008 om 13:02

Mieke

Geldt die 150 cc per kilo baby (grappige term) bij borstvoeding?
Mijn klene gaat bijna naar het kinderdagverblijf, dus ik moet wel weten wat ik mee moet geven.
Trouwens nog een vraagje (sorry Pilar) maar 4 jaar geleden bij mijn andere zoontje mocht je mm volgens mij nog niet in de magnetron opwarmen. Ik meen gelezen of gehoord te hebben dat dat nu wel mag. Moet het nog op een speciale manier?
thuis doen we het in de flessenwarmen, maar ik weet niet hoe ze het op het kinderdagverblijf doen.

Groetjes Luda

Mama Marjan

Mama Marjan

18-11-2008 om 13:35

Rekensommetje

Hallo!

Bij FV geldt het rekensommetje dat een kindje tussen de 150 en 180 ml/kg "moet" drinken op 24 uur,tot ze ongeveer 6 kg wegen, dan ga je langzaam omlaag via 150-125-100 ml/kg/dag (bij 10 kg zitten kindjes op ca 1 liter vocht per dag, dan natuurlijk niet alleen meer melk) Ook bij FV heb je hongerige baby's en zuinige drinkers natuurlijk. De getallen die je hebt gelezen kloppen dus allebei, Mieke. Bij BV kan je geen hoeveelheid aangeven omdat de samenstelling steeds anders is. Bij mijn oudste kwam ik steeds wel rond de 180 ml/ kg, de jongste heb ik nog niet zo heel vaak een fles gegeven (nu 2 maanden), maar die drinkt dan steeds minder dan die 150 ml omgerekend. Tankt ze aan de borst vast bij! Als je in het begin 180 ml/kg/dag aanhoudt als je gaat kolven, zit je denk ik vrij ruim (als je het gekolfd krijgt ook).

Groetjes
Marjan

Pilar

Pilar

21-11-2008 om 09:08 Topicstarter

Update

Nou, effe contact gehad met consultatiebureau van de week en een baby'tje van 3 weken mag tussen de 150 en 200 ml voeding per kolo lichaamsgewicht (flesvoeding!!)
Dus...mag mijn mannetje ongeveer tussen de 600 en 800. Hij kreeg 6 keer 100 en zat dus aan minimum. We hebben dus 2 of 3 nachten de nachtvoeding extra ingelast, maar meneer en wij werden ook wel eens pas 5.00 wakker. LAatste fles is dan om 23.00 geweest. We doen nu iets meer op verzoek voeden. Hoewel we wel de tijden wat in de gate houden en dat zeker als ricjtlijn nemen. Komt ie voor een nachtvoeding, dan geven we hem die daaropvolgende dag 7 keer 100. Komt ie niet voor een nachtvoeidng geven we hem die dag 6 keer 110. Meer durven we hem nog niet tegelijk te geven. DAt kan dat maagje vast nog niet aan. Het lijtk zo prima te werken!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.