Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
mee1977

mee1977

06-09-2009 om 19:33

Tips bv en bijten?

Wie heeft DE tip tegen bijten??

Mijn bijna 10 maanden oude dochter, krijgt nog 4 a 5x per dag borstvoeding, alleen heeft ze er nu een handje van om te bijten. En de ene keer "zacht" maar ook wel heel hard. Vaak ligt ze dan ook helemaal in een deuk.
Jullie snappen dat ik er niet om kan lachen.

Ik heb al heel veel geprobeerd, streng toe spreken, haar helemaal van de borst afhalen en op de grond zetten, het negeren. Maar niets helpt, nu net was ze helemaal venijnig, ze zetten haar tanden op de tepel en trok haar hoofd naar achteren. En dit 4x achter elkaar, waarvan de laatste 2x echt super hard. Op dit moment bloed mijn tepel dan ook..

Ik wil verlopig nog wel bv geven, zeker omdat ze een flesweigeraar is, maar op deze manier heb ik er weinig zin in..

Dus wie o wie heeft voor mij de ultieme tip?????

Ohhhh gezichtje in mijn borst duwen, tijdens het bijten helpt ook niet (ja wel voor dat moment maar verder niet)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Anticiperen

Als je kind een bijtertje is, dan werkt het beste: je kind heel goed in de gaten houden.
Zolang een kind druk bezig is met drinken KAN het niet bijten zonder zichzelf in de tong te bijten. Bijten kan pas in de 'bijna-klaar-met-drinken/sabbel'fase.
Als je heel goed gaat opletten op hoe je kind drinkt ga je de waarschuwingssignalen van je kind herkennen. En ken je die: losmaken voor je kind de kans heeft om te bijten. Bijt ie toch, losmaken en NEE zeggen. Op een gegeven moment valt het kwartje wel hoor! Maar het is een lastige fase

Kari1

Kari1

07-09-2009 om 08:13

En in aanvulling

op de tips van Dirksmama, de consequenties van bijten duidelijker laten zijn, namelijk: weg borst! Als je dochter de kans heeft gekregen om je 4 x vlak achter elkaar te bijten dan zijn signalen als gezicht in de bortst duwen of nee zeggen (en even afkoppelen) te zwak, die leert ze dan al snel negeren (borst is na een paar seconden immers weer terug) en daarmee boer je juist achteruit.
Bijten = inpakken en wegwezen, en even iets anders gaan doen. Voor een kwartiertje ofzo, als ze echt nog niet klaar was dan kan ze dan verder drinken, maar met weer stante pede hetzelfde resultaat als ze bijt.
Een kind van 10 maanden kan zonodig best even op de melk wachten en kan al in zekere mate oorzaak-gevolg snappen. Het zal haar snel duidelijk worden dat ze beter niet kan bijten.
Kari

Tirza G.

Tirza G.

07-09-2009 om 11:50

Pink in de aanslag

Ai ai ai. Dit wordt voeden met je pink in de aanslag. Op zich is het een heel normaal iets op deze leeftijd, wat het nog niet leuk maakt
Het gaat het snelste over als je je dochter tijdens de voeding goed in de gaten houdt, wat Dirksmama al schrijft: ze doen het (meestal) aan het eind van de voeding. Ze laten daarvoor hun tong wegschieten anders zouden ze op hun eigen tong bijten. Zodra je merkt dat je dochter géén vacuum meer maakt aan de borst, pink in het mondhoekje en afkoppelen. Ook als ze niet bijt. Even een poosje heel strak werken en wat daar ook bij helpt: aardige dingen zeggen Dingen als goed zo, lekker drinken, mamma niet pijn doen, alleen maar drinken, zooooooo klaaaaaaar en los nu. Grote meid. Mocht het haar toch lukken om te bijten, dan traject Kari Wat bozig praten Néé! Mag niet hoor! En meteen van schoot zetten, op de bank naast je of op de grond en je borst opbergen. Klaar.

Sterkte, het is echt heel erg vervelend.

Tirza

En dan ben je niet meer alleen aan het voeden...

...maar ook aan het OPvoeden.

Succes, leuk is echt anders, maar als je consequent blijft zoals Tirza en Kari schrijven, dan kun je nog jaaaaaaaren doorgaan (mocht dat op het lijstje staan).

mee1977

mee1977

07-09-2009 om 22:32

Dank jullie wel

Dank jullie wel voor jullie tips..
Bij mijn middelste ging het veel makkelijker, maar die was ook ouder toen ze begon met bijten, dus die begreep het woord NEE al beter. (en die beet niet in de tepel)

Vandaag heeft ze niet gebeten, tenminste niet in mijn tepel (wel in been) maar ik blijf alert.

Zo zie je maar zelfs bij een derde kindje kom je nog voor verrassingen te staan.

Dames bedankt voor jullie inbreng.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.