Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Miep

Miep

20-11-2009 om 11:47

Tips nodig: baby wil niet drinken ivm keelpijn

Ons ventje van 7 maanden was tweed agen ziek, koorts enzo. Nu is hij wat levendiger en de koorts is weg, maar hij is hees en hoest en heeft blijkbaar keelpijn.
Maar hij wil geen flessen drinken. 's Ochtends ipv 210 slechts 100, verder bijna niets overdag of hele kleine beetjes. Fruithap ook maar een paar hapjes. Luiers zijn droog, zelfs de ochtendluier. Ik maak me zorgen, wat moet ik doen om hem vocht binnen te laten krijgen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien

lauwe fles?
En thijmensiroop, mag je vanaf 0 jaar geven, is lekker zoet en zacht voor het keeltje.
en misschien water tussendoor of vla?

hout anne

hout anne

21-11-2009 om 22:31

Moeilijk

Poeh, kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt. Zeker omdat hij zijn fles niet drinkt, dat was juist het enige dat mijn zoontje wel wilde drinken toen hij keelpijn had. Was eigenlijk al van de fles af, maar ben maar even tijdelijk teruggestapt hierop.

Hou ik iedergeval de huid van je kleine goed in de gaten. Als je bij de borstkas het velletje vastpakt en zachtjes een beetje uittrekt, dan moet het in principe direct terugveren. Gebeurd dit niet dan is er mogelijk sprake van uitdroging en moet je direct contact opnemen met een arts.

Wat je verder kan proberen is een doekje natmaken (washand, spuugdoek oid) en hem hierop laten zuigen, wellicht lukt dat wel.
En anders iets van lauwe thee ofzo.
Wat mijn zoontje ook wilde eten was yoghurt, dit was lekker koud aan zijn keel. Lukt het niet van de lepel dan gewoon in de fles met 3-standen of papspeen.

Hou m goed in de gaten, maar probeer jezelf niet gek te maken van de zorgen!

Heel veel succes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.