Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Bellefleur

Bellefleur

06-10-2010 om 09:46

Tirza, rembrandt, hijs de vlag!

In Groningen wordt een borstvoedingscafé gestart. In een bestaand café wordt een ruimte gecreeerd waarin jonge moeders ongestoord borstvoeding kunnen geven. Elke vrijdag is er twee uur een lactatiedeskundige aanwezig. Ik zie het al helemaal voor me: een ruimte vol met lurkende babies, terwijl de moeders gezellig babbelen met een proseccootje.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

06-10-2010 om 10:08

Bellefleur.

ER hangen al aardig wat vlaggen hoor Bellefleur !
In verschillende steden in Nederland zijn al borstvoedingscafé's ( en in België trouwens ook ).
Meer hierover kan je lezen via de volgende link: http://www.borstvoeding.com/zoekdskndgn/bv-cafes/nederland.htm'
M.

kien

kien

06-10-2010 om 11:51

Nadeel

Het nadeel vind ik dat het gaat lijken alsof je als bv moeder een beetje 'verbannen' wordt. Je hoeft niet in een 'gewoon' café te bv te geven want er is toch een speciaal bv café!
Ik zou liever zien dat men het normaal vond dat een moeder in willekeurig welk café of koffiehuis of wat ook (discreet) haar kind bv kan/mag geven, net zo normaal als men het vind dat een moeder/vader een baby daar een fles geeft.

Kien

Zie je verkeerd

Een bv-café is eerder een modernere vorm van een ontmoetingsplaats voor voedende moeders creëren. Die had je al tientallen jaren, bij vrijwilligers thuis.
BV-café is een eigentijdse invulling daarvan. En wat meer in het openbaar zodat de drempel voor eerstelingen wat lager is.

Limi

Limi

06-10-2010 om 15:09

Geweest

Ik ben wel eens naar het bv café hier in de stad geweest, maar dat is een gewone horeca gelegenheid hoor. Het kan beter bv ontmoetingsochtend heten, want het gaat natuurlijk niet om het feit dat in een café is/.

kien

kien

06-10-2010 om 21:09

Ok, ik snap het

Dat klinkt veel beter, een bv ontmoetingsochtend!

Kien

Tuttig

Volgens mij heet het juist bv-café omdat er aan een 'ontmoetingsochtend' een beetje een tuttig sfeertje hangt.

Rein zeggen

Rein zeggen

07-10-2010 om 08:17

Wij gaan

met regelmaat naar het bv cafe hier in Breda
nu ga ik meestal in een hoekje zitten werken (wat moet je als man tussen al die kakelende vrouwen maar mijn vrouw is er helemaal weg van en heeft er ook hele nuttige dingen opgepikt. En het is ook een mooie plek ook kleertjes door te schuiven
En het is gewoon gezellig

Tirza G.

Tirza G.

07-10-2010 om 11:00

En natuurlijk gewoon op

www.borstvoeding.nl
Daar staan alle borstvoedingscafe's op. Ach, cafe is gewoon een soort van hippig gedoe. We wilden eerst "babycafe", maar die naam is beschermd die mag je niet zomaar gebruiken. En: zelfs in Zeeland zit er eentje hoor, iedere week in Middelburg, dus het is behoorlijk doorgedrongen al in Nederland
Ik ga ook wel eens naar een Alzheimercafe, dan moet ik altijd een beetje schmunzelen.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.