Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Uit eten met baby

Gaan jullie wel eens uit eten met jullie baby??? Of zien jullie daarvan af en regelen jullie oppas?? Ik ben daar nieuwsgierig naar. wij hebben het zelf op vakantie een paar keer gedaan met baby van 6 maanden en het ging, maar ik vond het toch niet zo'n succes. Ik geloof dat ik zelf liever oppas regel. Maar ben benieuwd of er mensen zijn die baby gewoon meenemen. Wat wij ook een keer hebben gedaan is ons kleintje in de kinderwagen gelegd, gewacht tot die sliep en toen ui eten. Dat kan met die hele kleintjes wat makkelijker denk ik dan als ze weer wat ouder zijn. Of doen jullie dat met 8/9 maanden ook nog steeds.
Ben erg benieuwd...

Pilar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

20-06-2009 om 21:31

Ha, jawel

Reken maar dat dat kan, we doen het hier zelfs met een 2-jarige nog zo. Als we een uitstapje hebben, wachten we net zolang totdat ie in slaap is gevallen in de buggy. En dan bestormen we snel een restaurant. Wel altijd voor een lunch trouwens. Heerlijk rustig. En tegen de tijd dat de rekening komt, wordt meneer pas wakker.

Biene M.

Biene M.

20-06-2009 om 22:04

Verschilt

Het verschilt per kind en ook per leeftijd. Mijn dochter kon je altijd meenemen. Met mijn zoontje ging het moeilijker, die slaapt slecht buiten zijn eigen bed en blijft wakker ook niet eindeloos braaf in zijn wagen zitten. Nu hij wat met ons kan mee eten en pas rond 20.00 uur naar bed gaat, nemen we hem weleens mee als we vroeg ergens gaan eten. Hoe dat met vakantie zal gaan weet ik nog niet, want in Italië kun je onmogelijk om 18.00 uur voor een diner bij een restaurant aankloppen. We zullen zien...

Jakiro

Jakiro

20-06-2009 om 22:32

Niet zonder

We gaan alleen maar met de kinderen uit eten, met de oudste ging het altijd goed (zolang ze met een tuigje in de kinderstoel zat en een hoop kleurpotloodjes en iets nieuws mee) en nu met de tweeling van inmiddels 3 ook.
Ze moeten sowieso blijven zitten en ze krijgen wel veel aandacht, maar zelfs in de meest sjieke restaurants gaat het goed.
Laatst gingen we voor 1 keertje met alleen de opa's en oma's uit eten en (schoon)zusje met man en ik voelde me helemaal raar, er klopte iets niet....
Jakiro

Ook niet zonder

En zeker toen ze baby waren ging dat prima hoor. Meestal vielen ze toch in slaap.

liora

liora

21-06-2009 om 14:18

Fases

Hoi Pilar,

Toen mijn zoon heel mini was, nam ik hem gewoon mee in de kinderwagen. Vanaf dat hij ongeveer 9 maanden was, sliep hij veel lekkerder in zijn bedje en nam ik oppas. Bovendien vind ik het voor mezelf ook lekker om als ik uit eten ben me volledig te kunnen richten op mijn gezelschap.

Vanaf dat zoon 2-3 jaar is, ga ik weleens met hem uit eten, en dat is echt super. Uurtje of half zes, lekker ergens eten, zo gezellig!!!

Liora

Buh, nee..

Met de oudste gingen we samen uit eten vanaf dat hij 2 jaar was. Rond een uur of 17.00 aan tafel en dat ging goed. We konden goed eten en zoonlief lag op tijd in bed. Als we (op ons gemak) eten wilden, regelden we oppas.

Jongste slaapt al sinds de leeftijd van drie maanden niet meer in de wagen. Om nu te wachten totdat hij eindelijk in slaap is gevallen (van vermoeidheid) vind ik persoonlijk een beetje zielig voor hem en niet leuk voor ons. Dan maar de kinderen lekker in bed en wij met zijn tweeen later uit eten.

Over twee weken hebben we vakantie en dan willen we eens proberen of we een pizzaatje of zo kunnen eten, met zijn vieren...

Linda
Linda

hout anne

hout anne

21-06-2009 om 21:05

Ging goed!

Toevallig ben ik afgelopen vrijdag voor het eerst uit eten gegaan, vergezeld door mijn zoontje (7 mnd). Hiervoor regelden we of oppas of hij ging uit logeren bij oma. Maar deze keer logeerden we samen bij oma en oma en opa namen ons mee uit eten voor hun 1-jarig huwelijk. Wel vroeg gegaan, zoonlief gaat rond 20 uur naar bed en het restaurant zat daar om de hoek, dus toen we om 19.40 uur afrekenden was dat prima.
Zoonlief heeft zich heerlijk vermaakt met bierviltjes (schijnen erg lekker te zijn), zijn eigen avondmaal en de serveerster vond hij ook errug leuk!

Ik was eerst ook bang dat het niet zou gaan, maar ik zou het gewoon een keer proberen. Gaat het niet, kun je altijd eerder weg gaan, als je van te voren uitlegt dat het de eerste keer met kind is vinden hebben ze daar in de meeste restaurants alle begrip voor hoor!

mee1977

mee1977

22-06-2009 om 14:58

Altijd

Wij nemen de kinderen altijd mee, dus ook Q. Gaat goed hoor. Wij zetten de kleine dan in de maxi cosi op het onderstel (als daar plaats voor is) en anders kan de maxi cosi ook op een stoel (zelf nooit gedaan maar zag dat vorige week)
Ik zou persoonlijk met Q erbij niet naar een super de luxe restaurant gaan, maar de "gewone" restaurant's kunnen goed hoor..
Wij hebben hier een wok in de wijk, en dan is er zoveel te zien. Als ik of man dan eten haal gaat Q op de arm mee, ze mag ook wat fruit snoepen. En ik neem voor haar dan zelf iets te eten mee, laatste keer potje groente en een danoontje daarna heeft ze nog heerlijk wat watermeloen gegeten..

Zomer vakantie gaan we meestal uit eten, ik kook dan zo 2 a 3 keer zelf dus ik hoop dat het dan ook weer goed ga. Wij gaan wel altijd vroeg eten (maar dat vind ikzelf ook prettiger, ik heb gewoon om 17.00 uur honger)

Guinevere

Guinevere

22-06-2009 om 17:57

Ligt ook aan het kind

Het maakt natuurlijk wel uit wat voor een kind je hebt. Onze oudste gedroeg zich altijd heel goed in restaurants. De jongste kan nog geen 5 minuten netjes in een stoel blijven zitten. Ook niet met een interessant speeltje. Hij wil het hele etablissement verkennen, dat is niet erg praktisch.

angel3

angel3

22-06-2009 om 21:20

Toch anders hoor

mijn kinderen zijn ook erg lief tijdens het uiteten maar het is toch heel anders om fijn samen te gaan. Je hebt dan andere gesprekken en bent minder afgeleid. Dus echt een fijn lang etentje samen of met vrienden dan regelen we een oppas. Gewoon met gezin of ik alleen af en toe met kids ook gezellig. Toen ze baby waren nam ik ze alleen mee toen ze echt nog klein waren en veel sliepen. Zonder kinderen ben ik minder afgeleid en geniet ik meer van het gesprek...

Klopt, ligt aan het kind

Oudste is dol op uit eten gaan, voor jongste houden we ons hart vast....

Toch maar weer die oppas?!

Linda

Brianna F

Brianna F

23-06-2009 om 10:48

Altijd gedaan

In de vakanties gingen we elke avond uit eten. Maxi cosi met kind erin op de tafel, slapend of niet. En het ging prima. Ze lag om zich heen te kijken (genoeg te zien in een restaurant) en als ze het zat werd sukkelde ze in slaap.

Wij

deden haar in de wagen en dan ging ze gewoon mee, flesje en speentje ingepakt. En dat ging gewoon goed, makkelijk kind en we eten nog steeds vaak uit dus we gaan met de nieuwe baby het ook zo doen. Hopelijk is dat ook een makkelijke.

Ik zou niet met een baby een super chique restaurant in gaan maar restaurants speciaal voor kinderen die vermijd ik ook want daar vind ik geen ruk aan (behalve pannenkoeken).

Pilar

Wij nemen ons zoontje van 9 maanden wel mee. Hij proeft dan lekker mee en heeft het erg naar zijn zin met om zich heen kijken en "flirten" met andere mensen.
Wij vinden het juist gezellig. Maar een keer een avondje met zijn 2en is ook fijn.
Alles op zijn tijd.

Wij deden het nooit

Wij deden het met nummer 1 nooit, die sliep overdag weinig en was dan 's avonds moe en knorrig, dus dat leek me niet zo'n succes. We hebben hem wel toen hij een maand of 9 was een keer 's middags meegenomen toen we met de familie gingen lunchen en dat ging goed - meneer een potje fruit en verder in de kinderstoel zitten en alles bekijken - maar 's avonds, dat hebben we nooit geprobeerd.
Ik heb er ook niet zo'n zin in eigenlijk, gaat kind weer jengelen en moet je je weer met het wurm bezig houden terwijl je eigenlijk wilt eten (ja, ik ben een egoïstisch kreng...). Het werkt alleen als je grootouders of andere familieleden bij je hebt die dol zijn op je baby en hem/haar in geval van nood maar wat graag op de arm willen wiegen

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.