Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Vakantie met baby vreselijk


Lauraelize

Lauraelize

01-07-2023 om 12:34 Topicstarter

Aviendha schreef op 01-07-2023 om 10:55:

[..]

Slaapt ie niet in de kinderwagen?

Edit: Ik kon hem op zich overal in slaap krijgen met de borst. En later eigenlijk ook met de fles. Heb hem wel eens met kinderwagen en al tussen de jassen geparkeerd in een luidruchtig restaurant (open garderobe waar ik zelf naast zat). Maar als hij niet overal had kunnen slapen had ik de vakantie ook helemaal vreselijk gevonden.


 

Hij vindt het allemaal veel te interessant, dus slapen in de kinderwagen doet ie veel minder dan eerst. Aan de borst in slaap vallen lukt ook nog wel, maar zo gauw ik hem dan overleg is de kans 50/50 dat ie wakker wordt hahaha! Het is ook niet dat hij dan per se gaat huilen, maar wil wel gewoon aandacht en entertainment (logisch natuurlijk).

Ik vond vakantie met zo'n kleintje ook helemaal niks. En ik zat gewoon in Nederland in een huisje. Maar daar zat ik dan precies te doen wat ik thuis ook deed. Had weinig met vakantie te maken. Ben toen ook meer dan een jaar niet meer gegaan. Nu met 18 maanden weer. En wat was dat leuk! Dus gelukkig komt het wel goed.

Op vakantie gaan met een baby is gewoon zwaar! Tips die bij ons werkten:
- verdeel in shifts wie op de baby let. Zo kan je af en toe even afschakelen, een wandelingetje maken, slapen of even zwemmen zonder op de baby te letten. Ook echt even bij de baby weggaan af en toe, anders laat je nog niet los en kom je niet tot rust. Na een uurtje zonder baby kan je er daarna ook weer beter tegenaan. 
- warm lunchen gaat vaak beter dan ''s avonds warm eten. In de avond eet je dan lekker brood, kaas, olijven, fruit, enz. 
- pas gaan eten nadat je kind in de wagen in slaap hebt gehobbeld en het diep slaapt. Met een beetje geluk heb je dan je eten op voordat kind wakker is. 
- niet te veel willen. Als je even lekker een uurtje hebt geslapen overdag en een gesprek met je man hebt gevoerd, is dat ook voldoende. Dat is ook ontspanning en dus vakantie, zeker in deze fase van je leven. 

Lauraelize schreef op 01-07-2023 om 12:34:

[..]

Hij vindt het allemaal veel te interessant, dus slapen in de kinderwagen doet ie veel minder dan eerst. Aan de borst in slaap vallen lukt ook nog wel, maar zo gauw ik hem dan overleg is de kans 50/50 dat ie wakker wordt hahaha! Het is ook niet dat hij dan per se gaat huilen, maar wil wel gewoon aandacht en entertainment (logisch natuurlijk).

Dat er helaas een grote kans bestaat dat mannetje wakker wordt en hij entertainment wil herken ik zeker hoor. Sinds ons kind in de kinderstoel kan zitten zetten we hem strategisch neer zodat hij de andere mensen ziet. Dan heeft hij al wat extra entertainment. Die van jou is helaas nog te klein daarvoor en ligt waarschijnlijk op zn rug in de kinderwagen. Hebben jullie iets van een draagzak bij je? Misschien helpt dat zodat ie een beetje om zich heen kan kijken. 

Trouwens ik wil mezelf wel een beetje nuanceren want moet ook niet overdrijven; wij gingen meestal wel uiterlijk 19:00 naar huis dus vroeg eten, om nog enigszins een ritme aan te houden. Dus het is ook weer niet zo dat we lekker konden natafelen of borrelen, het blijft natuurlijk wel gewoon aanpassen met de baby. En lasten ook een paar dagen in waarin we in en rond het huisje scharrelden. 

Lauraelize schreef op 01-07-2023 om 12:34:

[..]

Hij vindt het allemaal veel te interessant, dus slapen in de kinderwagen doet ie veel minder dan eerst. Aan de borst in slaap vallen lukt ook nog wel, maar zo gauw ik hem dan overleg is de kans 50/50 dat ie wakker wordt hahaha! Het is ook niet dat hij dan per se gaat huilen, maar wil wel gewoon aandacht en entertainment (logisch natuurlijk).

Wat is er mis met een baby zelf te laten spelen met wagenspanner/voetjes/handjes in de kinderwagen?

Het is maar zo'n idee dat babies de hele dag geëntertaind moeten worden (en de ouders later maar klagen dat ze niet kunnen spelen.....).

Daarbij bestaat ook nog de kans op overprikkeling van de baby, waardoor ze juist meer aandacht vragen, slechter slapen, etc.

De ouderwetse RRR zijn zo gek nog niet hoor.

Marie111 schreef op 02-07-2023 om 13:18:

[..]

Wat is er mis met een baby zelf te laten spelen met wagenspanner/voetjes/handjes in de kinderwagen?

Het is maar zo'n idee dat babies de hele dag geëntertaind moeten worden (en de ouders later maar klagen dat ze niet kunnen spelen.....).

Daarbij bestaat ook nog de kans op overprikkeling van de baby, waardoor ze juist meer aandacht vragen, slechter slapen, etc.

De ouderwetse RRR zijn zo gek nog niet hoor.

Het is nog een hele jonge baby. Babies hebben nu eenmaal behoeftes en dat kun je niet altijd RRR’en. Ik denk dat zoiets pas later komt, dat je er meer op kunt sturen. Dat zich slaaptijden gaan aftekenen en dat je dan wel weet dat kind na 5 minuten jengelen in slaap valt want slaaptijd. Maar bij babies wisselt het nog heel erg en kun je beter ‘volgen’ dan ‘sturen’. Zeker als je vakantie hebt. Nou ja, vakantie… is toch hard werken soms. 

Lauraelize

Lauraelize

02-07-2023 om 18:19 Topicstarter

Marie111 schreef op 02-07-2023 om 13:18:

[..]

Wat is er mis met een baby zelf te laten spelen met wagenspanner/voetjes/handjes in de kinderwagen?

Het is maar zo'n idee dat babies de hele dag geëntertaind moeten worden (en de ouders later maar klagen dat ze niet kunnen spelen.....).

Daarbij bestaat ook nog de kans op overprikkeling van de baby, waardoor ze juist meer aandacht vragen, slechter slapen, etc.

De ouderwetse RRR zijn zo gek nog niet hoor.

Het zelf vermaken gaat steeds beter, maar hij heeft nog maar een korte aandachtsspanne. Dus op wakkere momenten wel gewoon veel aandacht en entertainment nodig!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.