Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
liora

liora

16-11-2009 om 11:45

Van buik naar rug draaien

Hoi,

Mijn baby draait nu van rug naar buik en gaat dan gefrustreerd liggen schreeuwen omdat hij niet terug kan. En dat elke anderhalve minuut. Wie weet nog hoe lang het duurt voordat een gemiddelde baby ook van buik naar rug kan draaien?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet lang...

volgens mij was dat hier bij de laatste iets van een week of twee of zo dacht ik....

Ik kan me de fase nog levendig herinneren, maar ik kan me dus echt niet meer herinneren dat eindeloos lang duurde; was eigenlijk alweer voorbij voordat ik het doorhad.

Of: het was zo erg dat ik het totaal geblokt heb, zo natuurlijk ook nog kunnen .

Ja en straks

kan hij zitten maar niet zelf meer plat. Dat kan ik mij ook nog goed herinneren, dan zat dochtertje heel zielig te kijken elke 3 minuten. En daarna de fase dat ze zich optrekken aan alles (en je constant aan het rennen bent omdat ze steeds vallen) en niet meer zelf kunnen gaan zitten dus dan ren je ook constant om een val te voorkomen.

goh, vandaar dat ik vorige keer met 1,5 jaar weer heel slank was

Haha

hier gelukkig niet.
Maud draaide eigenlijk al heel lang van buik naar rug en van het weekend is ze van rug naar buik gaan draaien. Ze roept dus eigenlijk nooit..... heerlijk ) Maar van mij eerste kan ik het me nog wel goed herinneren. Geen idee meer hoe lang het duurde.... Succes!

Hier nu ook

mandarijntje rolt zich de hele dag om en raakt dan direct gefrustreerd, vaak zitten haar handjes onhandig onder haar lijfje dus ligt ze als een vis op het droge te spartelen. Het speelkleed is nu ook niet zo bijster interessant meer want ze rolt alleen maar.

Ik ben er dus maar eens vanmiddag lang naast gaan zitten om telkens haar weer te helpen. In het wipstoeltje probeert ze zich ook om te rollen

Ben benieuwd wanneer ze zich ook kan terugrollen, dat was vandaag ook een keer gelukt maar toen stootte ze haar hoofd hard op de grond.

He gedver

ik zit nu sinds ik mandarijntje heb weggebracht naar kdv te denken aan haar, ze moeten wel extra opletten want ze stikt anders nu ze de hele tijd op haar buikje rolt.

Er zit mij sowieso iets niet lekker met die kdv.

het is daar zo lawaaiig terwijl hier in huis ik elk kreuntje hoor als ze plat op haar gezichtje ligt, straks horen ze haar niet. Het zijn ook van die half afwezige types vandaag, de vaste leidster is op vakantie, 2 invalsters en een suffe stagair met half dichte ogen, een hele rare jongen vind ik.

nee, ik ben blij als ik haar eind van de middag weer kan ophalen, ze is veel veiliger hier bij mij.

Manda rijn

Als een vis op het droge ja, dat is een goeie omschrijving.

Het is best een complexe periode vind ik. Ik was ook altijd weer blij als ze zonder al te veel ongemakken weer terug kunnen rollen (en inderdaad dat hoofd dat dan op de grond butst, zo zielig; of tegen de tafel of zo....).

Begint ze trouwens niet heel erg te mopperen als ze wat langer op haar buik ligt? Die van mij lieten zich altijd wel horen als ze omgedraaid waren.

Vervelend als je je kind zo moet wegbrengen...

Pff

ze is weer lekker thuis, slaapt als een roosje in haar te krap geworden wiegje (naast mijn bed, ik kan maar geen afscheid van haar nemen, mijn laatste baby dus ik ga het ledkantje ook maar naast mijn bed slepen)

Ja mandarijntje zegt van alles als ze gefrustreerd is maar op dat kdv in die dreumes/peutergroep is het altijd zo druk met regelmatig muziek of gehuil, dan hoor je haar minder goed. Maar ik geloof dat ze het wel naar haar zin heeft gehad, ze zijn druk geweest met haar telkens terugrollen dus dat hebben ze wel gedaan. Die stagiar zat bij oudste boven op de nso dus die heeft niet al te veel aan d'r gezeten.

Goh, ik ben zo'n moederkloek !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.