Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Asa Torell

Asa Torell

22-01-2012 om 11:23

Van doorslaper tot nachtbraker, help

Zoon van 4,5 maand heeft zeker 2 maanden grotendeels doorgeslapen, met hooguit 1 nachtvoeding rond 5-en. Maar nu is ie ineens losgegaan, de afgelopen weken was het al steeds 2x (eentje rond 2 uur denk ik en dan nog eentje rond 5 uur). En nu is het sinds 2 nachten echt bal, met de eerste piep al als ik rond twaalven net inslaap, en dan denk ik wel 5 of 6 x opnieuw aanleggen door de nacht heen.
Ik neem aan dat er niks aan te doen is behalve accepteren en weer doorgaan . Maar heel misschien heeft iemand toch een tip die heel misschien zou kunnen werken, wie weet! Of een perspectief dat het iets tijdelijks is wat weer overgaat (liefst voordat hij achttien is ).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

22-01-2012 om 11:28

Paracetamol?

Zo vaak, dan is er vaak pijn, dus ik zou de paracetamol proberen

Sterkte!!

Och asa

Bij jou ook al? Hier precies hetzelfde. Ik heb nergens puf voor. Zal wel weer een fase zijn? Hier heb ik trouwens nog nooit een hele goede nacht gehad maar nu maakt meneer het wel erg bont. Vannacht is hij zelfs 1.5 uur wakker geweest en daarna weer een uur. Monstertje.

Geen advies, behalve als je kan je man met alle kinderen de hort op sturen en dan minstens een uur even rusten in het weekend.

En vroeger naar bed gaan! Ik ga gelijk met zoon om 8 uur slapen want ik heb alle slaap nodig die ik kan krijgen. Hier is het trouwens meestal rond 11 uur al feest.

Vaje

Vaje

22-01-2012 om 12:58

Regelnachten?

Hoi Asa,

Ook ik herken dit (al is het al wat jaren geleden). Mijn zoontje besloot toen, toen ik net weer in het ritme van werken/zorgen zat, ineens weer tig keer per nacht wakker te worden.

Bleek dat achteraf dat het regeldagen waren, maar dan 's nachts Overdag was ik werken (nou ja, 3x per week dan) en het ventje vond het dus blijkbaar handig om 's nachts te zorgen dat de bv op peil bleef. Volgens mij heeft het al met al maar een weekje geduurd en was er toen weer rust in de tent.

Sterkte, het is slopend! Maar het gaat gelukkig ook weer voorbij.

Groetjes, Vaje

Vragen

Hoi Asa,
Je ziet wel vaker rond deze periode dat kinderen om meer nachtvoedingen gaan vragen. Soms komt dit doordat overdag de wereld aan het ontdekken zijn en eigenlijk te weinig om borstvoeding vragen. Dit compenseren ze dan in de nacht (eigenlijk heel slim !). Is hij een fanatieke duimer of speenzuiger ? Ook dan is de valkuil dat hij zijn zuigbehoefte zo extreem om duim of speen uitleeft dat hij daardoor in de nachten moet compenseren om een voldoende melk te komen. Hoe is zijn groei momenteel ? Voor een goede en betrouwbare groeicurve kan je een online groeicurve aanmaken voor zl op www.borstvoeding.com
Is er verder de afgelopen tijd iets veranderd dat zijn nachtelijke drinkgelag in de hand heeft kunnen werken ?
(wellicht ben jij weer buiten de deur gaan werken en is het behalve drinken bij jou ook "mamatanken").
Groetjes G

Asa Torell

Asa Torell

22-01-2012 om 23:37

Dank

Hee, pijn, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht dc! Ik denk ook dat het dat niet is, hij is verder heel vrolijk en ligt overdag zonder klachten in bed of box. Maar ik houd het wel in de gaten.
Ik heb wel twee heel drukke weken gehad bij het werk dus misschien is het inderdaad mamatanken, of regelnachten. Hopelijk is hij gauw bijgetankt .
De groeicurves kende ik al Galaxias, ongetwijfeld dankzij ooit een eerdere verwijzing van jou naar borstvoeding.com . Daar staan al mijn kinderen al in! Maar gelukkig gaat het prima met zijn groei bij mijn beste weten.
Ojee, ik hoor hem net alweer!

Asa Torell

Asa Torell

22-01-2012 om 23:38

Petal

Dat klinkt wel echt vreselijk zeg, hier gaat het echt alleen om even wakker worden, weer aanleggen en doorslapen voor beide partijen. Hopelijk is het heel snel weer afgelopen met dat soort kuren!

Groei

Hier is zoon in 6 weken van de 75e percentiel naar de 50e gezakt dus ondanks het vele eten gaat zijn groei iets minder. Geen idee waarom. Vandaag weer wegen en kijken of hij in ieder geval op dit lijntje blijft. De grafiek op bv.com ziet er hetzelfde uit, daar is hij ook een lijn gezakt.

Weer een slechte nacht ook, GAAP!

Sterkte

Hier zelfde

Als is Dochter meer dan een keer zo oud (bijna tien maanden). Rond Sinterklaas is ze een weekje ziekjes geweest,en dronk ze een week weinig. Daarna begon ze 's nachts opeens weer te drinken om dat weer bij te werken (heel slim) alleen is dat dus sindsdien niet meer gestopt.
Hier wisselt het ook per nacht. Soms inderdaad maar een keer, maar soms ook echt vaker. Het help overigens niet dat ik er tegenwoordig bij in slaap val, en dan een paar uur later wakker wordt omdat ze weer begint te drinken. Misschien zou ze minder drinken al ik haar wel meteen terug zou hebben gelegd.
Ik heb de tip ook nog niet gevonden. Ik denk soms dat het vooral gewenning is, maar ze drinkt echt lang (geen twee slokjes, zeg maar), dus ik neem maar aan dat het toch honger is (ze is wel veel meer gaan bewegen, de laatste tijd). En ik blijf hopen dat het inderdaad niet tot haar 18e zal gebeuren.

Kraanvogel.

Asa Torell

Asa Torell

25-01-2012 om 22:16

Ietsje beter

We zitten tenminste weer op de 2 a 3 keer. Ik probeer wel om er overdag wat meer eten in te krijgen, maar ik kan me zo voorstellen dat dat gewoon niet helemaal goed gaat lukken. Hij is inderdaad veel meer afgeleid de laatste tijd, wat Galaxias ook al noemt. En hij gebruikt sinds kort een speen, niet eens zo veel maar wel op momenten waarbij hij anders een inslaapslokje nam. Nou ja, we doen het er dus maar mee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.