Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
michaja

michaja

18-09-2008 om 19:02

Vanaf hoeveel mnd in combisleeper?

Ben 39 weken zwanger van mijn 3e maar mijn andere twee zijn geboren voor de zomer. Dus tegen de tijd dat ze echt een warme slaapzak nodig hadden pasten ze zonder problemen in de combisleeper.
Dit kleintje wordt dus in het najaar geboren en zal sneller in een goede warme slaapzak moeten. Maar ik vind de combisleeper er zo groot uit zien.
Vanaf hoeveel maanden deden jullie, jullie kleintje in de combisleeper?
Alvast bedankt
Michaja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fleur*

Fleur*

18-09-2008 om 19:28

3 maanden

Hoi Michaja,

Mijn kindjes gingen beide vanaf ongeveer 3 maanden in de combi sleeper.

michaja

michaja

18-09-2008 om 19:57

Fleur

En de vraag die ik vergeten ben te stellen. En daarvoor gewoon onder een lakentje en een dekentje? Ze bewegen toch nog niet echt (omrollen bedoel ik) dus is ook niet gevaarlijk met het oog op wiegendood?
Michaja

liora

liora

18-09-2008 om 20:32

Michaja

Hoi Michaja,

Je kunt ook heel kleine slaapzakjes kopen, die al vanaf een maand kunnen ongeveer.

Liora

Wel

kijken of het wel veilig is, een te grote slaapzak (hoofdopening) kan gevaarlijk zijn als het kindje naar beneden kruipt en dus met het hoofdje eronder verdwijnt.

Ik zou voor de eerste paar maanden een dekentje met lakentje doen. Je hebt ook goedkope kleinere slaapzakjes (hema, prenatal & petit bateau heeft erg leuke).

Fransien

Fransien

23-09-2008 om 20:21

Michaja

Hoi,
Leuk, jij ook een derde! Mijn tweede en derde zijn begin februari en eind februari geboren en hebben heel veel gehad aan een lekkere gewatteerde babyslaapzak maatje 50 (ja, die zijn er) die ik tweedehands op de kop getikt heb. Verder heb ik bij de hema badstoffen wikkelrompertjes met lange mouwen gekocht, die had je ook in maatje 50 en 56 (die van jou zal wel lekker snel in maat 56 zitten, je oudste twee waren ook geen vijfponders, ahum...). Er zijn ook lekker warme shirts van geruwde sweatstof en dat soort dingen voor in de slaapzak, werkt ook prima. Ik begon bij degene van begin februari ook zo snel mogelijk aan de koltruitjes, bleef z'n halsje ook lekker warm.
Groetjes, en heel veel plezier,
Fransien

michaja

michaja

23-09-2008 om 21:21

Fransien

Hoi Fransien,
Wat leuk een berichtje van jou. Hoe gaat het met jou en de kids? Idd hier ook de 3e!
Mijn moeder heeft voor mij wat badstoffen rompers maat 62-68 mee genomen. Ik woon nu in Zuid Frankrijk en opzich is het hier nog niet zo heel erg koud. Dus op dit moment kom ik nog een heel eind met gewone katoenen rompers met lange mouw en een warme velourse pyama. De eerste maanden doe ik het denk ik gewoon met een laken en dekentje. Aangezien ik hier niet aan kleine slaapzakjes kan komen en mijn moeder hier al is. En met drie maanden kijk ik wel of de combisleeper al past.
Groetjes

Fransien

Fransien

25-09-2008 om 12:11

Michaja

Hoi Michaja,
Ik ben bij de tweede zo snel mogelijk overgestapt op slaapzakjes, sliep hij veel sneller in en scheelde mij weer nachtrust . Die ieniemienie slaapzakjes heb ik toen tweedehands via www.fairys.nl gekocht, via marktplaats kun je ze denk ik ook wel vinden, en een kookwas doet wonderen, desnoods ouderwets in een pan op het fornuis als je het niet vertrouwd.
Met mij en alledrie ukkies gaat het prima, mijn jongste is alweer 18 maanden en nu gelukkig kerngezond al heeft ze nog steeds die stomme koemelkallergie en een overgevoeligheid voor varkensvlees en rauwe aardbeien, maar die laatste twee zitten niet overal in verstopt. Gaat jouw oudste ook al naar school? De mijne vindt het fantastisch (gelukkig).
Groetjes, Fransien

michaja

michaja

25-09-2008 om 21:23

Fransien

Noa gaat al sinds dat ze 2 is naar school. Toen we in Lyon woonde ging ze elke ochtend naar het peuterklasje van de Montessori school. Sinds vorig jaar aug wonen we in Salon de Provence en ging ze elke ochtend naar een gewone kleuterschool. Ze beginnen hier namelijk met 3 jaar offcicieel met school. Vanaf begin september gaat ze hele dagen. Ook al zijn die dagen heel erg lang (4 dagen van 8.30 - 16.30) ze vindt het heerlijk. Ze blijft ook nog eens over omdat ik haar niet om 13.30 op school kan brengen met zo meteen twee slapende kinderen.
Leuk dat jou oudste ook zo enthousiast is. Scheelt een hele hoop zorgen.
Groetjes Michaja

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.