Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Rein zeggen

Rein zeggen

20-08-2010 om 13:56

Veel spugen

Onze baby van 3 maanden spuugt nogal veel in mijn ogen. Elke dag wel een keer of 4-5, soms behoorlijke hoeveelheden. Meestal dun en waterig, soms wat dikker. Hij poept en plast wel behoorlijk, plas dagelijks behoorlijk wat, poep soms 2-3 dagen niet dan weer 2x op een dag, wel dun.

Kan hij zijn dat hij gewoon teveel binnen krijgt of kan het zijn dat hij een bapaalde bacterie mist in de darmen (hij heeft anti-biotica gehad in de 1e week ivm longontsteking). Daar schijnen dan weer middelen voor te zijn, kent iemand die?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fransien

Fransien

20-08-2010 om 14:07

Mogelijk

Heeft hij er zelf last van? Als hij vrolijk is en goed groeit, hoef je je niet zo'n zorgen te maken, als hij niet vrolijk is en niet goed groeit wel.
Om de darmflora te verbeteren kun je abc dophilus proberen, bevat alle darmbacterien die een baby nodig heeft in gevriesdroogde vorm, na een paar dagen zou je verbetering moeten zien. Mocht het probleem daar niet liggen, is het nog steeds een onschuldig middel (behalve als je het niet hygienisch behandeld!).
Een ukkepuk kan teveel binnen krijgen, maar dat is meestal in de aanloopfase van borstvoeding, als productie en vraag zich nog op elkaar moeten afstemmen, het kan, maar hoeft niet. Wat je zou kunnen doen is kijken of hij echt honger heeft als hij na een half uurtje of uurtje al weer wil drinken.
Het lastige vanaf een beeldscherm is het terugvragen van hoe dingen precies gaan. Als je het vermoeden hebt dat het van te veel borstvoeding komt, bel dan lll of vbn, die dames proberen echt met je mee te denken, heeft mij in ieder geval al een paar keer flink gerust gesteld.

Rein zeggen

Rein zeggen

20-08-2010 om 14:52

Onrustig

de jongen is de laatste tijd ook redelijk onrustig en maakt buikkramp achtige bewegingen, dus we gaan het gewoon proberen, als jet inderdaat geen kwaad kan dan schaadt het ook niet.

mama heeft alleen de neiging bij elke kik de jongen aan te leggen, vandaar dat ik ook wel wat twijfel

Rein zeggen

Rein zeggen

21-08-2010 om 13:00

Probiotics

Ik heb dat ABC Dolphius niet kunnen vinden maar heb lepicol probiotics (voor babies) gekocht, hetgeen hetzelfde zou moeten zijn. Ben benieuwd maar we hebben na 1 dag al het idee dat het spugen minder geworden is.

Overigens is hij wel wat onrustig, die jongen van ons, maar meestal heel erg vrolijk.

Fransien

Fransien

21-08-2010 om 19:26

Zal ongeveer hetzelfde zijn

Ik hoop dat het wat helpt, zo niet kan het ook geen kwaad, maar het is geen wondermiddel en je zult het een paar dagen vol moeten houden (weken of maanden is niet nodig, da's alleen goed voor de verkoop).

Rein zeggen

Rein zeggen

24-08-2010 om 23:30

Iets anders

Volgens de huisarts is veel spugen vrij normaal bij babies die actiever worden. Die van ons is eigenlijk heel plots van eten en slapen over op actief bezig zijn met speeltjes e.d. Daardoor is hij meer beweeglijk en dus spuugt meer. De huisarts heeft on Nutriton (johannespittenmeel eigenlijk, zoiets als maizena) aangeraden om de moedermelk in de maag wat in te dikken zodat het minder makkelijk omhoog komt en dat lijkt behoorlijk te helpen, het spugen is al een stuk minder geworden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.