Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Verharding in borsten na afbouwen bv

Hallo,

Misschien kan iemand me adviseren, ik heb een vraag over verhardingen in mijn borsten sinds het gestopt zijn met voeden.
Hieronder zal ik uitleggen hoe het zo gekomen is.

mijn dochter van bijna 10 maanden had steeds minder interesse in borstvoeding. Omdat ik zelf ook erg moe was, heb ik besloten te stoppen met voeden. Ze kreeg al een aantal weken maar 1 voeding per dag, de avondvoeding.

Omdat ik met het afbouwen van de overige voedingen geen problemen heb gehad (kwa stuwingen ed) dacht ik dat ik die laatste voeding ook wel kon stoppen.

Nu ben ik sinds een week gestopt, en al heb ik geen stuwing, ik heb wel een aantal harde gevoelige plekken in beide borsten. Bij de 1 onder de tepel en bij de ander een soort klont in de borst zelf.

Het voelt niet als een ontsteking en ik heb behalve als er tegenaangedrukt wordt (bijvoorbeeld slapen op mijn buik of een schop van Misha bij het verschonen) er geen last van.
Ook heb ik verder geen griep verschijnselen of zo.

Mijn vraag is, of ik nu toch deze verhardingen moet weg masseren/ kolven of dat ik gewoon kan afwachten of ze vanzelf weggaan.

groeten
lunamaya

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Borsten leeg!

Zorg door te kolven met warme compressen en door te masseren onder de douche dat je borsten helemaal leeg en soepel worden, voor je met iets ergers zit. Maar blijf er vooral niet zo mee rondlopen.

Geef de afgekolfde afbouwmelk vooral aan je kind, die antistoffen kan ze goed gebruiken. Probeer ook af en toe aan te leggen, want waar jullie nu mee te maken hadden was een zuigelingenstaking (en die kunnen weer over gaan).

Vageltje

Vageltje

27-11-2008 om 10:14

Zelfde

Hier hetzelfde verhaal. Ik had ook nog 1 voeding en stopte daarmee waarna ik ook harde, gevoelige plekken in mijn borst kreeg. Kolven loste (ook met warme kompressen) bij mij niets op, ja 3 druppels. Uiteindelijk heb ik mijn dame weer aangelegd en dronk zij die hobbels en bobbels zo weg, nu voelt het een stuk fijner
Succes!
Groetjes, Vageltje

lunamaya

lunamaya

28-11-2008 om 09:37 Topicstarter

Bedankt

Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad weer een voeding gegeven woensdag wat heel gezellig was en de klachten zijn weg. Ik zal als het nodig is nog eens in de paar dagen voeden.
Dirksmama, het was een bewuste keuze om te stoppen hoor, en Misha lijkt zeer content met de fles met biobimlac.
Ik was zo ontzettend moe, dat mijn humeur er erg onder te lijden had. En daar heeft een kindje ook echt last van, misschien meer dan van die flesvoedingen.

groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.