Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Roosje77

Roosje77

11-11-2011 om 21:16

Verschillende bugaboo's

Ik ben me aan het oriënteren op combiwagens en heb de bugaboo gekozen. Van de wagen die ik wil, is de cameleon het huidige type. Is de gecko daar voorloper van? Ik zie op marktplaats ook nog de frog staan. Wat is daar allemaal het verschil tussen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

12-11-2011 om 07:05

Verschil

Volgens mij is de Frog de oudste. Ik weet niet wat het verschil is, ik heb de cameleon maar ik zie hier in de buurt ook nog heel erg veel oude modellen rondrijden en die zien er ook allemaal nog prima uit. Ze hebben hier en daar een knopje wat er anders uitziet en bij de oudste modellen is de bekleding anders (maar die vind ik eigenlijk leuker, met die doorgestikte kap). Bij mijn weten zijn er ook nog onderdelen voor de oudere modellen verkrijgbaar.

O ja, wat wel een verschil is (maar niet afhankelijk van het model): onze buren hebben ook een cameleon, maar dan net een klein jaar ouder. Die heeft banden die je moet oppompen en die van onze wagen zijn massief. Massief is handiger, hebben we ontdekt.

liora

liora

12-11-2011 om 11:47

Klopt

Frog is van rond 2003, Cameleon kwam rond 2006 geloof ik. De Gecko is niet helemaal hetzelfde: het wiegje is iets kleiner en heeft geen draagbeugel.

Ik zou zelf nu geen frog meer kopen tweedehands, die wagens gaan toch wel stuk hoor.

Liora

Gecko is de armeluisuitvoering

Wij hebben de Gecko, ik weet niet of die nog in de handel is. Wij hebben hem gekocht in 2005. Volgens mij ging de frog er toen uit, en werd deze opgevolgd door de gecko en de cameleon. Die laatste is de luxere uitvoering. Ik kreeg niet de indruk (dit itt wat Liora zegt) dat de maten anders waren, maar de cameleon heeft een verstelbare duwstang, een draagbeugel aan de bak (de gecko heeft handgrepen aan de zijkant) keuze in kleuren bekleding (vandaar de naam neem ik aan) en de stoffering is ook wat mooier uitgevoerd (mn de kap).De gecko was er alleen in kermitgroen, zwart en helderrood (die werd het dus voor ons).

Ik vraag me af of de gecko nog nieuw in de handel is, ik krijg eigenlijk niet die indruk. Kennelijk geen succes, ik zie m ook weinig in het straatbeeld.

Kwalitatief is er overigens niets op aan te merken. Wij hebben hem nu 6 jaar in gebruik en behalve dat de kap wat lossig zit (een bekend euvel van Bugaboo vziw) is hij nog perfect in orde.

Je hebt ook nog de Bugaboo Bee trouwens, maar da's een heel ander type wagen.

Groeten,

Temet

Tijgeroog

Tijgeroog

14-11-2011 om 15:20

2005

Wij hebben begin 2005 een Frog gekocht. Met korting, want hij ging eruit en werd opgevolgd door de Gecko en de Cameleon. De Gecko is wat kaler dan de Frog, de Cameleon juist wat luxer. (luxere bekleding, in hoogte verstelbare duwstang)
Onze Frog heeft trouwen wel luchtbanden, geen massieve banden.
Je ziet ook nog wel eens een Classic rijden, die is nog ouder. Die herken je aan een ander logo.
En mocht je interesse hebben: wij hebben 'm niet meer nodig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.