Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
yonami

yonami

25-06-2012 om 13:56

Vervoeren in auto

Hoi, weet het even niet meer. Wat is de veiligste manier om mijn baby te vervoeren in de auto, achterin of voorin op de bijrijdersstoel? Wij hebben zelf airbags voorin en weet dat het dan achterin veiliger is maar morgen heb ik de auto van mij vader die geen airbag aan de passagiers kant heeft dus mag ik hem dan wel naast mij neerzetten? Groetjes yonami

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

25-06-2012 om 14:33

Achterin

Nooit met airbags en altijd beter achterin. En het liefst tegen de rijinrichting in (maxi cosy).

Rafelkap

Rafelkap

25-06-2012 om 19:02

Maar

dan moet je de airbag wel uitschakelen anders is het levensgevaarlijk voor de baby.
Er zijn ook spiegeltjes in de handel zodat je je baby achterin kunt zien, maar daar heeft Yonami geen tijd meer voor waarschijnlijk.

yonami

yonami

25-06-2012 om 21:38

Dus

eigenlijk is achterin het veiligst? Ik dacht altij dat het met een baby in maxi cosi voorin veiliger was zonder airbag natuurliujk. Ik ga morgen alleen met hem, moet zo'n 15 minuten rijden maar vind het eng om hem alleen achterin te zetten zodat ik niet kan zien wat er gebeurt. Nu twijfel ik dus of ik hem toch achterin moet doen.

dc

dc

25-06-2012 om 22:08

Achterin

Ik heb alledrie altijd achterin gehad. Is echt de veiligste plek. En tijdens het rijden moet je toch niet naar je baby kijken, dan wordt het pas gevaarlijk

Als er iets is, gewoon een veilige plek vinden om te stoppen en kijken.

http://www.maxi-cosi.com/us-en/service/faq.aspx

"Children in car seats should sit in a rear seating position of your vehicle. Research shows that children in the front seat are at 40% greater risk of injury, compared with children in the rear "

Rafelkap

Rafelkap

26-06-2012 om 09:19

Daar heb ik spontaan overheen gelezen..
In dat geval valt er wat te kiezen. Op zich is achterin het veiligst, evt met een spiegeltje, maar voor een keer voorin als er toch geen airbag is maakt dat niet uit. Het is ook belangrijk dat Yonami zich niet te stressvol voelt

Tijgeroog

Tijgeroog

26-06-2012 om 15:13

15 minuten

Er kan niet zo heel veel gebeuren met een baby in een maxi CSI in 15 minuten. Hij kan er niet uit, loopt niet weg, kan de deur niet open maken... Als er echt iets is gaat je wel huilen en kun je even ergens stoppen. Maar meestal blijven ze gewoon lekker liggen slapen.

Mid achter

Schijnt veiligst te zijn.
Dacht ik..

Vic

Vic

27-06-2012 om 20:50

Voorin

Ik heb de maxicosi altijd voorin gehad. Stoel helemaal naar achter, airbag uit. Het zal vast achterin veiliger zijn, maar ik vond het fijner om ze te kunnen zien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.