Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Morgana Fata

Morgana Fata

25-05-2009 om 23:19

Voeden en spugen (rembrandt?)

Ik weet even niet zo goed wat te doen. Mijn baby van 5 weken krijgt borstvoeding (op verzoek, wat neerkomt op elke 2 a 3 uur) Nou is het sinds kort zo dat hij na de eerste keer drinken best veel weer uitspuugt. Daarna lijkt hij wel weer hongerig en wil persee nog een keer drinken(zelfde borst). Ook na deze keer drinken spuugt hij redelijk veel uit. Dit gaat gepaard met veel gehuil en getrek met de beentjes.
Nou weet ik niet wat ik het beste kan doen? Vaker boeren? Ik wil hem ook niet telkens onderbreken.
Eerder stoppen met voeden? Ben zo bang dat hij dan vaker komt, en vaker dan elke twee uur trek ik echt niet... Wie weet wat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

26-05-2009 om 08:02

Dokter en osteopaat

veel spugen kan betekenen dat er iets mis zit.

Totdat alles is uitgesloten, in elk geval wel onderbreken om te boeren (vaak merk je dat je baby bij het drinken onrustig wordt)

Rembrand

Rembrand

26-05-2009 om 08:43

Morgana.

Hoi,
Spugen lijkt vaak meer dan het is. Spuugt hij met mondjes vol, met golven of met een boog ?
Heb je het idee dat je veel melk hebt een een flinke toeschietreflex ? ( dat merk je doordat hij met gulzig slokken moet drinken en zich soms verslikt omdat hij de snelle melkstroom niet aan kan ). Hoe is zijn groei tot nu toe ?
Vaker boeren is inderdaad een goed idee. Wat rechterop houden tijdens het drinken kan ook goed werken. Meer over spugende borstbaby's kan je lezen via de volgende link : http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/spugen-1.html
Je kan ook altijd bellen met een contactpersoon van de VBN (of even kijken wie er bij jou in de regio contactpersoon is via de website van de VBN ).
M.

Morgana

Hier ook een spuugertje gehad. Hele golven kwamen eruit. Kunnen ook krampjes zijn waar je kindje last van heeft. Door te zuigen verminderd de pijn maar gooien ze er vaak wel meer uit omdat ze eigenlijk al volzitten.

Mijn zoon bleek uiteindelijk reflux te hebben. Hij is hier overheen gegroeid maar heeft best een tijd geduurd. (tot 5 maanden ongeveer)

Johannesbroodpitmeel hielp goed. Ik heb zelf dit pas gegeven toen ik over ging op flesvoeding met 3 maanden maar je schijnt het ook bij borstvoeding te kunnengeven met een lepeltje vooraf (weet niet precies hoor). Hierdoor wordt de voeding wat dikker en blijft het beter in het maagje.

succes ermee!

liefs lisa

Morgana Fata

Morgana Fata

26-05-2009 om 21:42

Vaak, niet veel

Na het nog eens goed overdacht te hebben, en vandaag extra opgelet, spuugt hij vooral vaak en nog lang na de voeding, een uur later komt er makkelijk nog wat. En inderdaad, het lijkt meer dan het is. Gewoon mondjes vol dus.

Hij boert ook onzettend slecht trouwens, wat ik ook doe. Toeschiet reflex is inderaad wel flink, voel hem goed zeg maar. En dan wil hij wel eens even onrustig drinken, maar daarna gaat het eigenlijk wel goed.

Vrijdag ga ik voor het eerst naar het cb, misschien dat ze hem daar nog even na kunnen kijken, voor de zekerheid. Maar ik heb niet echt het gevoel dat er echt wat mis is. Ook denk ik niet dat het reflux is hoor. Het is gewoon lastig. Hij komt trouwens prima aan. Ik verwacht dat ze gaan zeuren dat hij te zwaar is enzo.

Ik zal eens wat extra aandacht aan het boeren schenken en wat vaker in de rugby-houding voeden (meer overeind dus)Als hij nou na de eerste keer redelijk spuugt, met het boeren. Moet ik hem dan nog wel een keer aanleggen? Of juist niet?
Bedankt voor het meedenken.
Groetjes, Morgana

dc

dc

26-05-2009 om 23:17

Morgana

probeer eens eerst een beetje melk eruit te laten lopen voor je hem aanlegt. En voor boeren moest ik soms wel een kwartier wachten. Wat wel hielp was hem achterover leggen en langszaam omhoog brengen.

Wat je ook kunt proberen is na het boeren een tijdje wachten om te kijken of hij echt nog wel honger heeft.

Morgana Fata

Morgana Fata

29-05-2009 om 23:21

Bedankt

Tja, soms zijn de oplossingen simpel, en vraag ik me af waarom ik het zelf niet bedacht heb. Na het boeren wachten op honger bleek inderdaad de oplossing te zijn, want meneer zit gewoon vol na 1 keer drinken.
Bedankt voor deze geweldige tip!

loesje

loesje

02-06-2009 om 13:22

Spugen

Hoi,

Mijn dochter is nu 7 maand, maar zij had het ook... veel spugen en huilen..
Mijn oudste dochter had dit ook toen ze baby was..
Toen heb ik er niets aan gedaan.. nu heb ik bij mijn jongste dus wel snel ingegrepen..bij zes weken..
En het enigste wat ik kan zeggen...
LANG LEVE DE OSTEHOPAAT!!

Wat een uitkomst!! dat is echt een aanrader!
Vanaf de dag dat ik daar vandaan kom heb ik een tevreden meisje!! En het word meestal nog voor een deel vergoed..

Nou, succes en ik hoop dat het spugen minder word.. en inderdaad, de johannesmeel.. ook erg goed.. gewoon twee lepeltjes voor de voeding en 1 na de voeding.. zie verpakking!

hout anne

hout anne

09-06-2009 om 10:27

Makkelijker boeren

Mijn zoontje boerde makkelijker als ik hem na de voeding even op zijn buik legde. Trainen ze gelijk ook de nekspieren!

Fijn dat je iig al een oplossing hebt gevonden!

Agnet

Agnet

12-06-2009 om 10:30

Sukran, over liggend drinken

Het strottehoofd van een baby ligt hoger. Daarom kunnen baby's gewoon liggend drinken en is dat echt niet lastig voor hen. Rond het tweede jaar daalt het strottehoofd en wordt liggend drinken moeilijker.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.