Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
zonzee

zonzee

25-07-2011 om 15:51

Voeding 9 maanden

Hoi,
Ik lees veel verschillende adviezen over wat een baby van 9 maanden mag/moet eten. Opzich eet onze dochter erg goed, maar het CB zegt dat ze nog minimaal 500cc flesvoeding per dag zou moeten drinken. Dit haalt ze vaak niet. Weten jullie of dit de minimale hoeveelheid is of zou het volgende schema bv ook voldoende zijn:
7:00 Pap van 180 cc Nutrilon plus Bambix
12:30 Boterham met beleg en diksap
15:00 Fruithapje
tussendoor een berenkoekje
17:30 Warme maaltijd
19:00 180 cc fles Nutrilon

Ze krijgt nu nog om 12:00 uur fles 180 cc Nutrilon maar vraag me af of we die kunnen gaan afbouwen? Deze drinkt ze dus vaak niet helemaal op.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m

m

25-07-2011 om 17:29

's morgens niks tussendoor?

Hallo
Ze krijgt dus tussen 07.00 en 12.30 niks? Vind ik wel erg lang zonder eten, eet je zelf ook niks tussendoor?
Misschien kun je het wat anders doen? Mijn kinderen kregen op die leeftijd ongeveer dit:
7.00 fles 200 cc pap
9.30 fruithap
11.30 uur boterham met fles 180 cc na
15.00 uur rijstwafel/craquotte met sap
17.00 uur groentehap
19.00 uur papfles
succes

dc

dc

25-07-2011 om 22:43

Yoghurt

Ik zou gewoon wat meer yoghurtjes aanbieden. Als toetje bijvoorbeeld. En misschien 's morgens nog een klein flesje, want anders is het wel erg lang hoor.

Fransien

Fransien

26-07-2011 om 20:15

Tussendoortjes

Mijn kinderen zijn allemaal verschillend in hoeveelheden en tijden, maar ik vond het vervelend om zo lang tussen de ochtendfles en het middageten te laten. Mijn kinderen hadden om 11 uur nog een gewone melkfles met fruit en een koekje tussendoor. Het zijn overigens grote eters, en dat is die van jou niet. Mijn derde was ook een grote eter, maar heeft het nooit gepresteerd om een fles van 180 cc leeg te kunnen drinken, zij had liever flesjes van 120-150 en dan iets vaker. De tweede had overigens liever flessen van 240 ipv 210 op die leeftijd, en het zijn toch echt heus broertje en zusje. Mijn vierde is nu 10 maanden en die wil nog lekker heel veel melk, tussen de 800 en 1000 ml per dag, en misschien nog wat fruit, een soepstengel, maar liever geen groente. En dan te bedenken dat zijn broertje en zusjes alles lustten...

Ook geen 500 cc

Ha zonzee,

Mijn zoon van ruim 9 maanden drinkt ook geen 500 cc melk meer op een dag. Hij krijgt 's morgens ongeveer 150 cc pap, rond 9.30 uur fruit, rond 12 uur een boterham met wat sap/water/thee, om 15.30 uur 150 cc meld en een koekje/cracker, om 18 uur een warme hap en daarna veel yoghurt.
Sinds een paar weken hoeft hij de fles voor het naar bed gaan niet meer. Hij draait heel resoluut zijn hoofd weg. Ondanks het niet meer drinken van een fles slaapt hij wel door tot 7 uur. Het zal dus wel goed zijn, denk ik dan.
Verder is het een stevige baby die goed groeit, dus ik maak me er geen zorgen over.

Ik zou, net als de anderen die hebben gereageerd, 's morgens ook zeker een tussendoortje gaan geven.

Maanve

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.