Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Voeding 's nachts

mijn zoon van 7 weken komt meestal 1 keer in de nacht. Ik geef flesvoeding. Hij drinkt ook alles op, maar nu is het probleem dat hij sochtends meestal zijn fles met moeite opdrinkt en ook wat laat staan.

Ik zit te denken om zijn voeding van de nacht over te slaan, dus als hij wakker wordt, laten huilen en afwachten, misschien valt hij na een half uur wel in slaap en dat hij dan zijn fles van de ochtend wel opdrinkt. Ik heb het nog niet geprobeert.

Maar mijn vraag is dus, kan dat wel is hij er niet te jong voor om dat te gaan doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Minder geven

Ons werd geadviseerd om 's nacht minder voeding te geven. Als hij overdag 120 ml per fles drinkt, dan s nachts 90 geven. Hij krijgt dan net genoeg binnen om weer door te slapen en de kans is groter dat hij 's nachts eerder doorslaapt. Ik weet niet of het echt heeft geholpen, maar onze zoon sliep met 8 weken door.

Idd minder geven

Hier ook het advies om minder te geven in de nacht. Hoeveel flessen krijgt hij in totaal?
Hier kreeg meneertje met 9 weken 6 flessen van 165. Ik heb de nachtfles afgebouwd (van 165 naar 130 en dan steeds elke nacht 10 minder) en in de andere flessen iets meer gedaan. Nu zit hij op 5 flessen van 200, maar komt 's nachts dus nog wel. Hier het probleem dat hij de avond door slaapt. Dus als iemand hier een tip voor heeft?
Succes met de kleine!

deborka

deborka

28-03-2009 om 07:43 Topicstarter

Doorslapen

Ik geef hem wel minder, ik geef hem 100 en overdag 130. Maar het grappige is dat hij vanacht niet gekomen is. Hij heeft gisteravond om 11 uur zijn laatste flesje gehad en hij heeft meer gedronken dan 130 en hij kwam pas vanochtend om 6 uur jippie )

Maar nou even afwachten of hij dat nu elke nacht gaat doen. Ik moet er wel bij zeggen dat hij voor 11 uur wel altijd standaard wakker is. Tussen zijn voeding van 7 en 11 is hij meestal wakker. Maar daar ga ik pas later aan werken , eerst de nacht.

deborka

deborka

28-03-2009 om 07:47 Topicstarter

Thein

Hij kreeg vorig week nog 6 voedingen van 130, maar ik merk dat hij deze week meer wil, hij heeft ook nog een regeldag gehad paar dagen geleden. Als het gaat zoals ik hoop dan worden het nu 5 voedingen van 150 water en 5 schepjes.

Gewoon zo door gaan

gewoon zo door gaan lijkt me. Je doet het prima.

liora

liora

28-03-2009 om 12:45

Zou geven op verzoek

Hoi,

Ik zou de flesvoeding op verzoek geven. Ik herken trouwens wel dat mijn zoon ook (maar wel pas later) 's nachts nog dronk en dan 's ochtends niet hoefde. Maar het is mij nooit gelukt hem ervan te overtuigen dat het voor mij fijner was als hij dan 's nachts niet meer wakker werd.

Ik geloof eigenlijk helemaal niet meer in kinderen in een ritme proberen te drukken, maar dat is vooral gebaseerd op mijn ervaring dat het me ook totaal niet lukte.

Liora

Proberen

je kan het een keer proberen, kijken wat er gebeurt. Of je geeft hem minder, misschien is dat iets om ook uit te proberen. Ik voedde altijd op verzoek de eerste periode dat ze alleen nog maar melk kreeg (bv) en daarna ook eigenlijk wel met de fv.

Sluit me aan bij liora

..maar ik had dan ook een tweede die het gepresteerd heeft om maandenlang, tot rond zijn 1e verjaardag, om 4 uur voluit te drinken en om 7 uur niets te blieven.

Rond zijn 1e verjaardag hebben we het een aantal weken geprobeerd, dan troostten we van half vijf tot zeven. Gek werd ik ervan!

En ach, zoals al het andere ook, als je er niets aan doet gaat het ook over. Alles is tijdelijk bij kinderen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.