Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Mayte*

Mayte*

05-06-2009 om 10:04

Voedingsnachthemden

Waar hebben jullie die gekocht? Ik vind ze zo duur allemaal (60-70 euro). Iemand een goede tip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

05-06-2009 om 10:42

Hema

Ik weet niet wat een voedingsnachthemd is, maar ik kocht bij de hema nachtjaponnen (hm, dat klinkt duf) die een overslag of knoopsluiting hadden waardoor ik er 's nachts makkelijk een borst uit kon wippen.

Biene M.

Biene M.

05-06-2009 om 10:44

€ 30,-

Bij het googlen naar voedingsnachthemd (was toch wel nieuwsgierig wat dat is) vond ik deze: http://kleding.tweedehands.net/positiekleding/zwangerschaps-en-voedingsnachthemd.html. Lijkt me wel wat warm voor de zomer.

Voedingsnachthemd?

Zelf nooit gedragen (ik ben niet van de nachthemden) maar dit vond ik googlend: http://www.bellyfashion.nl/index.php?cPath=77
Wat ik zelf aanhad was alleen een voedingsbh, met zoogcompressen. En een extra hydrofiele luier ter hoogte van m'n borsten (O, dat lekken 's nachts!). Kun je als je wilt nog een klassiek nachthemd / pyjama met knoopjes / wijd t-shirt overheen aandoen als je dat fijn vindt.

Caroro

Vic

Vic

05-06-2009 om 15:08

T-shirt

Ik heb nog niet gegoogled, maar ik had 's nachts altijd een gewoon T-shirt aan. Ik voedde gewoon in bed en deed dan het shirt omhoog.

ik ga een voedingsbh aan doen en verder niets. Ik slaap altijd bloot, zeker in de zomer. In het ziekenhuis zal ik nog wel even een hemdje/shirtje ofzo erover heen doen maar dat is het dan ook wel.

Mayte*

Mayte*

05-06-2009 om 15:47

Het gaat mij ook vnl om de ziekenhuisdagen

Dank voor de tips!

Ik heb bij de andere twee ook geen speciale voedingspyjama's gehad toen ik eenmaal thuis was, maar ik vind het wel fijn om als ik in het ziekenhuis ben iets bedekters aan te hebben.

Vic

Vic

05-06-2009 om 16:16

Ziekenhuis

In het ziekenhuis waar ik (de laatste keer) bevallen ben hadden ze alleen nog maar eenpersoons kraamkamers. In andere ziekenhuizen hebben ze gordijntjes, zodat je niet en plein publique je hele bovenlijf hoeft te ontbloten. Overigens had ik speciaal voor de gelegenheid wel een mooie pyjama gekocht, zo'n 'herenmodel' met streepjes en een jasje met knopen (dat ik overigens 's nachts ook gewoon omhoog trok).

Ook een pyjama gekocht

in de uitverkoop van de H&M internetwinkel. Een soort dunne harembroek (zit heerlijk) met een singlethemd erbij met knoopjes voorop. Kostte samen geloof ik een tientje.

En ik heb dus topjes die ik over die bh kan dragen, makkelijk even weg te schuiven zodat ik bv kan geven. Verder heb ik een dunne 'ochtendjas' van tricot voor als ik uit bed wil.

Asa Torell

Asa Torell

05-06-2009 om 20:00

Voedingsshirt?

Plus een pyamabroek? Zoiets zou ik denk ik doen. Volgens mij is er voor niet al te veel geld (H&M? En volgens mij ook wel bij de Prettymum webwinkel) wel het een en ander te krijgen aan comfortabele voedingsshirts.

Mayte*

Mayte*

05-06-2009 om 21:37

Dat is een goed idee asa

Voedingsshirts heb ik net een hele stapel gekregen van een vriendin. Een paar lekkere dunne broeken erbij en klaar ben ik. Thnks!

Rembrand

Rembrand

06-06-2009 om 00:01

Ook handig.

Gewoon zo'n rekbaar hemdje van de Hema. Ze zijn verkrijgbaar in heel veel kleurtjes en de spagettibandjes zijn zo rekbaar dat je het hemdje onder je borst kunt trekken. Geen blote buik en rug en weinig bloot zichtbaar op die manier.
M.

Primavera

Primavera

06-06-2009 om 12:01

Zelf geen broek in het ziekenhuis

In het ziekenhuis had ik na de bevalling altijd gewoon een nachthemd aan met knoopjes bij de hals. Kleding met broeken vind ik onhandig omdat ze ook constant (voor mijn gevoel tenminste) je onderkantje willen zien. een langer nachthemd wat je gewoon omhoog of na beneden trekt is dan toch wel makkelijker.
Primavara

Asa Torell

Asa Torell

06-06-2009 om 13:00

Primavera

Had je er dan geen last van dat zo'n nachthemd toch wel gauw naar boven opkruipt en je er dan van onder helemaal bloot bij zit? Dat idee heb ik er bij, omdat dat thuis altijd zo gaat (draag altijd nachthemden). Daarom denk ik (maar heb geen ervaring) dat ik zelfs bij een echt nachthemd graag een broek zou aantrekken in het ziekenhuis.

Primavera

Primavera

08-06-2009 om 15:59

Nee, asa

Ik heb 4 keer een keizersnede gehad en kon me dus niet erg makkelijk bewegen in bed en had de eerste nacht(en) zelfs vaak nog een blaascatheter in(dat ging toen zo). Zo'n nachthemd wat je omhoog of omlaag kon trekken vond ik ideaal en zag dat andere vrouwen met pyama, die vanwege het gedoe het onderste stuk maar helemaal uit lieten en vond dat ze er dan wel wat bloot bijlagen.
Groetjes Primavera

Asa Torell

Asa Torell

08-06-2009 om 22:47

Ach dat klopt natuurlijk

Sorry, ik zit niet zo na te denken, veel te veel vanuit mijn eigen luxe situatie qua bevallingen. Inderdaad, je ligt niet voor niks in het ziekenhuis dus dan is zo'n broek uitdoen algauw een heel ander verhaal. Dan hier nog een nieuwe tip voor Mayte: ik heb net twee nieuwe nachthemden gekocht met een decollete. Dus die zou je relatief makkelijk ook als voedingsnachthemd kunnen gebruiken. Eentje is wel duur (Esprit) maar de ander is van C&A, koopje. En volgens mij is dat decollete in het algemeen de nachthemdenmode van het moment.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.