Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Voedingsprobleempje met baby 6 mnd

Mijn dochtertje Amy van 6 maanden mag volgens schema al meer eten (is
ze vrij zwaar 8700 gram, ook lang 67 cm), maar wil door haar vele slapen lang niet alles hebben! Kan ze het goed hebben en heeft reserves, maar ze moet toch leren haar voedingsstoffen binnen te krijgen.
Het grootste probleem is het avond eten en de avondfles.
Als ik haar rond half 5 of 5 uur een warm hapje geef( NIET VEEL), dan
wil ze de avondfles van 7 uur absoluut niet drinken en huilt echt dat ze wil slapen. Als we haar die fles niet geven, slaapt ze rustig door tot de volgende morgen 7 uur. Kan ik haar nu beter nog geen warm hapje geven en wel die fles?? Of de fles gewoon overslaan?
>
Een voorbeeld van haar dag:
Rond 7 uur wordt ze wakker en wacht geduldig af tot ze om half 8 een
gewone fles krijgt, zonder pap. Ben geen voorstander van pap en denk dat ik 's morgens ook ga beginnen met een broodje en gewone fles.
Vervolgens gaan we de ander naar school brengen en bij terugkomst wil ze graag haar fruit en ligt ze er meestal om 9 uur weer in. Ze slaapt dan tot zeker na 11 uur. Ze eet al graag een halve boterham (ze kauwt alles erg goed weg) met smeerkaas, appelstroop of smeerworst en krijgt dan een kleinere fles
erachteraan van 120 of 150 ml.
Ik probeer haar nu vaak langer wakker te houden (geeft meestal na 2 uurtjes weer aan te willen slapen) en ze krijgt dan om half 3 nog een kleinere fles van 150 ml en slaapt dan van 3 tot ongeveer half 5.
Tussendoor geef ik haar geen koekje en zo min mogelijk extra vocht(advies consultatieburo), want ze zit heel snel vol, vindt ze wel alles lekker hoor!
Dan later probeer ik dus wat avondeten of een klein danoontje en 2 uur later de laatste fles voor ze gaat slapen, ze is dan echt moe en huilt dat ze de fles niet wil hebben! Als ik haar geen avondeten geef, dan geef ik haar ook wel eens de laatste fles rond 6 uur en gaat ze rustig slapen tot de volgende morgen..Het gebeurd ook wel eens dat ze de hele middag wakker is als ik haar meeneem of zo en pas om half 5 gaat slapen en dan maak ik haar om 7 uur wakker voor een fles, maar volgens mij zou ze ook doorslapen als ik haar niet wakker maak. Het is een rustig, vrolijk, relaxed meisje wat echt genoeg heeft waar ze op kan teren.
Hebben jullie nog tips hoe ik dit aan kan pakken, zodat ze toch ook gaat leren wat avondeten is??

Groetjes Sonja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bijvoeding

Zonnetje, de dochter is nog maar 6 maanden. Vanaf 6 maanden mag je beginnen met bijvoeden, maar de hoofdvoeding is toch echt nog de melk.

Je schrijft dat ze tevreden is en zwaar genoeg. Ze eet al wel een halve boterham en fruit, dus ik zou me niet zo druk maken dat ze nog geen of weinig avondeten eet, dat komt heus wel!

Chris

Klein flesje minder?

Naast het feit dat ze pas 6 maanden is en ze al heel veel bijvoeding krijgt....

Je geeft haar een boterham en hierna een klein flesje. Vlak voordat ze naar bed gaat, krijgt ze weer een klein flesje. Je zou deze volgens mij wel kunnen weglaten?

Als ze dan 's middags heeft geslapen, geef je haar warm eten en een toetje en dan rond zevenen een fles?

Het is maar een idee, misschien zit ze dan niet zo vol en heeft ze meer zin in een fles voor het slapen gaan. Zoals ChrisH hieronder ook al schrijft, ze is pas 6 maanden en het is nog steeds bijvoeding. Melk blijft nog even de hoofdbron van voeding.

Linda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.