Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
marike

marike

28-09-2008 om 18:07

Vroeg wakker

Hallo beste lezer,

Mijn dochter van 10 maanden sliep al lang door tot een uur of zeven maar is sinds een maand elke nacht om half vijf, vijf uur wakker en slaapt dan niet meer in. We hebben al veel geprobeerd. Enige optie is nu nog een vervroegde papfles geven maar ik ben bang voor gewenning of haar wakker maken om vier uur om het patroon te doorbreken. Ik heb hier ooit eens vaag wat over gelezen maar weet niet meer precies wat. Weet iemand hier meer over?

Marike

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angela67

Angela67

28-09-2008 om 21:20

Twee testjes

Marike,
ik ben altijd een voorstander van gecontroleerde experimenten , dus je zou kunnen proberen:
a) warmer aankleden en uitproberen of het helpt en b) paracetamol geven omdat het wellicht beginnende oorpijn is (die vervelender wordt naarmate je langer ligt). En ja, je kunt ook die fles proberen (experiment drie) Want 10 maanden, niemand zegt natuurlijk dat je niet opeens bere-honger krijgt omdat je groter wordt! En mocht het honger zijn en het helpt dus, dan kan je proberen het eetplan van overdag wat aan te pasen, zodat ze het 's nachts/'s ochtends vroeg niet meer nodig heeft.
Sterkte,
groet,
Angela

Kou?

Ik dacht ook aan kou. Lijkt me een goede optie om haar wat warmer te kleden en dan eens kijken of dat helpt? Ik zou ook niet zo snel een voeding gaan geven, voor je het weet went ze eraan en wordt het een gewoonte om wakker te worden voor een fles.

Overdag te veel slapen?

Hoi Marike,

Ik heb dat bij mijn oudste gehad toen ze wat ouder was (15 maanden ongeveer) en kwam er toen achter dat ze op het kinderdagverblijf drie uur lang sliep tussen de middag! Het was een vicieuze cirkel want een paar keer was ze vanwege tandjes of iets anders, dat weet ik niet meer, heel vroeg wakker geweest. Die dagen was ze natuurlijk rond de middag al heel snel moe, werd toen direct in bedje gelegd na het eten en ze lieten haar slapen tot iedereen weer wakker mocht worden, rond 3 uur. Misschien is het niet zo bij jou, maar als ze veel slaapt overdag, kun je eens proberen of het helpt om haar wat minder te laten slapen (heel triest natuurlijk, ik vind het zelf vreselijk om kinderen wakker te moeten maken....) Het was al drie weken aan de gang, maar op twee dagen zat ze weer in haar oude slaappatroon.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes

Miresa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.