Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Vroeg wakker

Misschien ben ik een Zeikerd...

Baby is 4.5 maanden en gaat om 17.00 naar bed. Hij krijgt 1 voeding om 24.00 en slaapt door tot 5.00 maar dan is hij ook wakker.

Vrouwlief is van baby volgen terwijl ik zou willen proberen hem iets later op bed te leggen met de hoop dat hij ook later wakker word.

Oh ja: ik doe de nachtvoeding


Dat werkt niet. Ritme verschuiven is kansloos. 

LawfulLark45

LawfulLark45

01-10-2021 om 19:14

Een Zeikerd zou ik je niet willen noemen, want vijf uur slaap is best weinig inderdaad. Aan de andere kant zijn er ook kinderen die je de hele nacht bezig houden, en vergeleken daarmee is vijf uur weer best lang. En je kunt je altijd nog troosten met de gedachte dat het vanzelf beter wordt: er zijn echt verdomde weinig vijftienjarigen die hun ouders nog steeds iedere morgen om vijf uur wakker schreeuwen omdat ze honger hebben  

Eensch dus met Peaches: even doorbijten en op een goeie dag verschuift je kind zijn ritme echt vanzelf wel.

Mijn mening is trouwens gebaseerd op mijn ervaring met 3 baby's. Stuk voor stuk hadden ze zo'n 'onhandig' ritme. Bij de eerste twee heb ik geprobeerd het te verschuiven, maar dan werden ze juist eerder wakker voor die nachtfles. En doodleuk nog een keer op de gewoonlijke tijd. Dus ja, kansloos. Bij de derde heb ik het losgelaten en dat was toch echt het fijnste. 

Ik zou er een moord voor doen voor zoveel slaap

ik zou overdag schuiven met dutjes zodat kind laatste dutje tot max 17.00 uur doet zodat je kind om 19.00 uur in bed kan leggen voor de nacht. Geeft overigens geen garantie op uitslapen maar om 17.00 uur de nacht in gaan zou ik ook niet wenselijk vinden. 

LawfulLark45

LawfulLark45

01-10-2021 om 19:55

3xscheepsrecht schreef op 01-10-2021 om 19:50:

ik zou overdag schuiven met dutjes zodat kind laatste dutje tot max 17.00 uur doet zodat je kind om 19.00 uur in bed kan leggen voor de nacht. Geeft overigens geen garantie op uitslapen maar om 17.00 uur de nacht in gaan zou ik ook niet wenselijk vinden.

Mens, dat kind is 4,5 maand. Daar valt echt niks mee te schuiven hoor. 

En om 17.00 de nacht in gaan is dikke onzin natuurlijk. Die man moet er alleen om 24.00 even uit om kind te voederen.

Orakel

Orakel

01-10-2021 om 19:55 Topicstarter

Junio schreef op 01-10-2021 om 19:44:

Ik zou er een moord voor doen voor zoveel slaap

Ja daar was ik al bang voor want snachts wordt ie tussen die voedingen niet wakker......

Maar kamp vrouw is in de meerderheid zie ik

LawfulLark45

LawfulLark45

01-10-2021 om 19:57

Orakel schreef op 01-10-2021 om 19:55:

[..]

Ja daar was ik al bang voor want snachts wordt ie tussen die voedingen niet wakker.....


Ja dan houdt het op he

Joh,dit gaat echt voorbij hoor. Vrouwen die live BV geven, die hebben het pas rot

Hij slaapt dus 7 uur (!!!) aan één stuk en daarna nog eens 5 uur? Wow 

Ik zou zelf om 22.00 mijn bed induiken. Dan heb je al lekker één volledige slaapcyclus gehad voor die nachtvoeding. 

Lady-Voldemort schreef op 01-10-2021 om 19:55:

[..]

Mens, dat kind is 4,5 maand. Daar valt echt niks mee te schuiven hoor.

En om 17.00 de nacht in gaan is dikke onzin natuurlijk. Die man moet er alleen om 24.00 even uit om kind te voederen.

Mens? Lekkere manier van communiceren heb jij, ben je in het echt ook zo gezellig? Ik reageer met wat mijn mening erover is. Dat is waar een forum voor bedoeld is. 

Orakel, wat wij op werk vaak aanraden is om kinderen van die leeftijd max 2 uur wakker te laten zijn. Dus vooral kijken naar de wakker tijd en niet zozeer naar de slaaptijd. Je zal volgende maand wellicht wat oefenhapjes gaan geven, vaak verschuift een ritme dan automatisch al wat omdat dit op den duur ook een fles/borstvoeding zal vervangen. Garantie op doorslapen heb je niet, ongeacht de bed tijd maar hopelijk kun je het wat sturen naar na het avondeten en levert je dit in de ochtend ook een extra uurtje slaap op. En zo niet, ze worden vanzelf puber en dan krijg je ze t bed niet uit 😁 Succes!

LawfulLark45

LawfulLark45

01-10-2021 om 20:15

yette schreef op 01-10-2021 om 20:06:

Hij slaapt dus 7 uur (!!!) aan één stuk en daarna nog eens 5 uur? Wow

Ik zou zelf om 22.00 mijn bed induiken. Dan heb je al lekker één volledige slaapcyclus gehad voor die nachtvoeding.

Nou, dat dus.

Ik ben toch niet helemaal van team vrouw. Kijk, vergeleken met veel kinderen slaapt baby behoorlijk goed, en als je de discipline op kan brengen om op tijd naar bed te gaan kom je qua slaapuren helemaal niet slecht uit. 
Maar het is echt niet zo dat je bij kinderen nooit iets kan aanpassen in het slaapritme. Dat verschilt per kind, en per leeftijd. Nu is 4,5 maanden nog echt een ukkie natuurlijk, en je hebt best kans dat het met de introductie van vast eten weer veranderd. Het is te proberen. Het kan zijn dat het niet lukt. Dan heb je pech. Maar misschien lukt het wel (al is het maar 30 tot 45 minuten). Dat zou toch prima zijn? Wij hebben ook een dreumes gehad die iedere dag om 5 uur wakker was, voor ruim een jaar, en dat is echt vroeg. Dus ik snap de wens tot iets aanpassen wel hoor. 

Je kunt dus van half 1 tot half 7/half 8 slapen, prima toch? Jouw vrouw om 10 uur naar bed en die slaapt tot 5 uur. Ik zie eigenlijk geen probleem.

Orakel

Orakel

01-10-2021 om 20:57 Topicstarter

Leeuwtje32 schreef op 01-10-2021 om 20:41:

Je kunt dus van half 1 tot half 7/half 8 slapen, prima toch? Jouw vrouw om 10 uur naar bed en die slaapt tot 5 uur. Ik zie eigenlijk geen probleem.

Ja maar ja maar ja maar ja maar ja maar

Orakel schreef op 01-10-2021 om 20:57:

[..]

Ja maar ja maar ja maar ja maar ja maar

Maar wat? of je ruilt het om! Sta je om 5 uur op, geeft baby eten en werkt daarna al 2 uurtjes voordat iedereen wakker is! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.