Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Vroeg wakker


Leene

Leene

01-10-2021 om 21:09

Lees ik het goed dat hij om 17.00 uur al met de nacht begint Dat is vroeg ja...hij slaapt dan wel lang:7 uur! Dan mag je in je handjes knijpen. Dan snap ik dat hij om 05.00uur klaar wakker is. Het zou fijn zijn als hij de nacht om 19.00 uur begint. Maar dan moet je er wel rekening mee houden dat hij om 02.00 wil drinken. Dat is ook lastig. Mijn ervaring is wel dat ritmes proberen te veranderen heel moeizaam gaat en je moet uitkijken dat hij helemaal van slag raakt. Probeer het dan met elke paar dagen een kwartier later op bed leggen. Lukt het niet jammer dan. Het gaat vanzelf over... 

Oei, ik kan me voorstellen dat je dat wilt veranderen. Hoeveel slaapt jullie kindje overdag nog? Ons kindje sliep toen nog 3 keer. De laatste keer om 17u een half uurtje. 
Is het mss mogelijk om jullie kindje in de huiskamer kort te laten dutten om 17u? Dan is het nog licht en zijn er wat geluiden. En dan om 19u naar bed te doen. 

Kindje van vriendin sliep van 10 tot 10 door rond die leeftijd. CB gaf toen aan dat dit toch echt beter van 7-7 kon zijn. Dus gewoon geprobeerd en met 2 nachten was het ritme aangepast. Het kán dus wel, dus ik zou het gewoon proberen. 

Onze dochter ook 4,5 maand had juist dat ze veel te laat (10 uur soms) wakker werd. Tijdens mijn verlof natuurlijk heerlijk, maar toen ik moest werken minder handig. 
Dat is wel gelukt om te verschuiven naar half 8 door savonds iets korter op elkaar te voeden. 
Ik vind 5 uur op bed echt heel vroeg, maar onze dame is een avondmens blijkbaar, die ligt nu net een uurtje (slaapt overdag wel veel) 

---

---

01-10-2021 om 23:07

Bedenk dat stel dat verschuiven lukt je weer andere problemen krijgt. Ik had het meest moeite met de baby's toen ze juist van 17-20 alleen maar bij ons wilden zijn. Lastig met koken, met eten, met de afwas (er kwam toen heel snel een afwasmachine). 

Zo heb je altijd wel ergens last mee maar echt ik zou hier voor tekenen. Jij kan uitslapen, je vrouw vroeg naar bed en die gaat vroeg op. Met de wintertijd wordt het schema nog erger, daar zou ik wel op voorhand wat aan gaan doen. Dus toch elke dag 5 min rekken. 

Leeuwtje32 schreef op 01-10-2021 om 21:01:

[..]

Maar wat? of je ruilt het om! Sta je om 5 uur op, geeft baby eten en werkt daarna al 2 uurtjes voordat iedereen wakker is!

Wie heeft het over werken? Daar zegt TO toch helemaal niks over verder dat dat een probleem geeft met de slaapritme van kind? En lang niet iedereen werkt thuis en kan zomaar op elk moment aan het werk gaan hè. Ik werk thuis, maar heb toch echt nog niks te doen om half 6 ‘s morgens.


TO, 5 uur naar bed gaan vind ik zelf ook wel heel vroeg om echt al aan de nacht te beginnen. Hij slaapt prima, klok rond met 1 voeding. Maar ik zou toch ook wel proberen het iets te verschuiven. Begin met een kwartier of half uurtje later naar bed brengen en hou dat een aantal dagen vol en kijk hoe dat gaat. Niet bij elk kind valt te schuiven met de slaaptijden, maar misschien bij die van jullie wel en kan je het langzaam verschuiven van 19-7 bijvoorbeeld. Misschien dan ook een klein beetje schuiven in de slaapjes overdag, maar dat gebeurt vanzelf als hij later wakker wordt ‘s morgens natuurlijk. Ik zou het gewoon proberen. Werkt het niet dan merk je dat snel genoeg. Werkt het wel, heb je geluk

Irregular_Choice schreef op 02-10-2021 om 08:28:

[..]

Wie heeft het over werken? Daar zegt TO toch helemaal niks over verder dat dat een probleem geeft met de slaapritme van kind? En lang niet iedereen werkt thuis en kan zomaar op elk moment aan het werk gaan hè. Ik werk thuis, maar heb toch echt nog niks te doen om half 6 ‘s morgens.


TO, 5 uur naar bed gaan vind ik zelf ook wel heel vroeg om echt al aan de nacht te beginnen. Hij slaapt prima, klok rond met 1 voeding. Maar ik zou toch ook wel proberen het iets te verschuiven. Begin met een kwartier of half uurtje later naar bed brengen en hou dat een aantal dagen vol en kijk hoe dat gaat. Niet bij elk kind valt te schuiven met de slaaptijden, maar misschien bij die van jullie wel en kan je het langzaam verschuiven van 19-7 bijvoorbeeld. Misschien dan ook een klein beetje schuiven in de slaapjes overdag, maar dat gebeurt vanzelf als hij later wakker wordt ‘s morgens natuurlijk. Ik zou het gewoon proberen. Werkt het niet dan merk je dat snel genoeg. Werkt het wel, heb je geluk

Kwestie van omdenken . Geen idee of het kan, anders is het mooi meegenomen. Of je gaat sporten (of iets anders), het is waarschijnlijk tijdelijk. 


Orakel

Orakel

04-10-2021 om 13:41 Topicstarter

Nou dit is wel grappig:

Elke keer als ik iets wil doet baby het zelf: hij ging gisteren al om half zes naar bed dus dat doettie prima. Kreeg nog een fles om 5 uur en daarna vanaf 6 uur wakker.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.