Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Waar slaapt de baby en op gezette tijden?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manda Rijn

Manda Rijn

03-10-2009 om 21:26 Topicstarter

mandarijntje heeft vandaag een dik uur achter elkaar in de wandelwagen geslapen, ze werd wel even wakker tussendoor maar viel na een aai weer in slaap.

Dat is dus progressie. Het komt ook samen met dat ze gisteren en vandaag minder voedingen wou.

Manda Rijn

Manda Rijn

05-10-2009 om 12:44 Topicstarter

Inmiddels

slaapt dochtertje nu bijna 2 uur boven in haar wiegje, vanaf 11 uur was ze aan het mekkeren dus heb ik haar boven neergelegd, ze viel na een minuut huilen als een blok in slaap (heeft ze sávonds ook), goh wat een rust hier beneden en blijkbaar is dit voor haar ook prettiger anders had ik nu al een paar keer met haar rond gelopen.

dank !

Mayte*

Mayte*

05-10-2009 om 13:11

Heerlijk manda!

Wat lekker dat ze zo heerlijk slaapt.
Ik ben sinds dit draadje ook helemaal overgestapt van het slapen in de kinderwagen naar slapen in zijn ledikantje. Met wisselend succes overigens. Maar goed, hij ligt daar wel rustiger. Wat ik nu ook doe is, als hij wakker wordt na een hazeslaapje en ik zie aan zijn ogen dat hij nog moe is, hem een speentje geven en aaien over zijn hoofdje om hem weer terug in slaap te laten vallen. En dan slaapt hij soms nog een hele ruk er achteraan. (Ook ik heb een heerlijk slapend manneke boven nu...)

Deze leeftijd (rond de drie maanden) is volgens mij echt zo overgang naar wat langere slaapjes en wat langere wakkere periodes. Ervaren jullie dat ook zo?

Gek hoor, ik weet er echt niets meer van hoe dat ging bij de andere twee. Volledig uit mijn herinnering verdwenen.

Manda Rijn

Manda Rijn

05-10-2009 om 13:27 Topicstarter

Ja mayte

heerlijk hè, ze ligt nog steeds te slapen (nu al 2,5 uur) ik had haar eerst in de wandelwagen gedaan maar dat is toch nog onrustiger dan in het wiegje, het wiegje is dus duideijk voor haar een plek om diep in slaap te vallen. Wat hier ook veranderd is is dat ze meer per keer en dus minder vaak op een dag drinkt.

Waarom niet in de box marie?

Ik vind overdag een box een prima slaapplek, en dat vonden mijn kinderen ook.

Wij hebben namelijk het principe dat een bed voor de nacht is, tenzij je ziek bent.

Mayte*

Mayte*

06-10-2009 om 09:01

Tja die vraag en het antwoord kan je ook omkeren

Dit soort meningen zijn volledig persoonlijk en hoeven ook niet verdedigd of uitgelegd te worden, lijkt mij.

Dirksmama

Waarom niet in box dirksmama???
NOu, omdat sommige kindjes in debox niet tot rust komen, teveel herrie, te licht, te onrustig dus en daardoor alleen maar hele korte hazeslaapjes doen. Terwijl ze in hun bedje rust om zich heen hebben, alleen verre geluiden horen, het vaak wat donkerder is. Sommige kindjes reageren daar nu eenmaal beter op en is zeker het proberen waard. In de baarmoeder was het ook niet zo licht als in de box en kwamen de geluiden ook niet zo hard binnen als wanneer kindje in de box ligt.....

Dendy Pearson

Dendy Pearson

06-10-2009 om 14:35

Vanaf een maand

of 3 is onze pipo overdag ook in zijn bedje gaan slapen. Tot die tijd sliep hij overal, in de kinderwagen en in de box. Maar met een maand of 3 werd de wereld om hem heen zo interessant dat hij niet meer sliep. Ik merk nu ook dat hij in de wagen onderweg niet meer slaapt, maar alleen maar om zich heen kijkt.
Voor mij is de box geen bed. De box is om in te spelen en om je kind in op te sluiten op het moment dat dat even nodig is.

Dendy

Principe

Het ging me om de opmerking dat een box in principe is om in te spelen. Daarover kun je namelijk ook van mening verschillen.

marie

marie

07-10-2009 om 11:52

Principe

Dirksmama

Dan zal ik het anders omschrijven. De box is voor vanalles, behalve om te slapen. Dus om te spelen, als veilige plek als je even met iets bezig bent, etc.
En voor onze meiden was de box gewoon te onrustig. Hadden ze teveel prikkels, ze zagen vanalles, dus moest daar in hun beleving ook wat mee. Bij jongste was het zelfs zo dat die niet ging slapen als de wagenspanner aan de kap van de wagen hing. Daar bleef ze maar naar kijken. Toen ik daar achter kwam en die weghaalde sliep ze binnen 5 min.
groetjes

Rafelkap

Rafelkap

07-10-2009 om 18:20

In de baarmoeder rustig?

In de baarmoeder rustig? Wat denk je van die hartbeat en de kronkelende darmen? Niks rustig! Een klereherrie!
Voor de 1 werkt een box nou eenmaal wel om te slapen, voor de ander niet. Ik wilde mijn kinderen toen ze baby waren graag veel zien, ivm wiegendood vond ik het maar niks om op een kamertje boven uit het zicht te laten slapen. Mijn kinderen sliepen heerlijk in de box en wenden aan alle geluiden (kraamverzorgster gaf niet voor niets te tip niet op je tenen te lopen als je kindje slaapt, dan went het aan het slapen met geluiden om zich heen). En nu, als de 1 eenmaal slaapt kan de ander brullen, hij wordt niet wakker (weet natuurlijk niet zeker of dit een prettige bijkomstigheid is, of een gevolg van het overdag in de box slapen als baby)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.