Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Kiki

Kiki

02-01-2009 om 21:49

Waarom spuugt mijn zoontje van bloemkool

Echt steevast. Er staat overal dat het zo'n lekker licht verteerbare groente is, maar het gaat steevast mis.
Hij vindt het erg lekker, maar standaard komt het er allemaal weer uit. Hij heeft het alleen met bloemkool en we hebben het over een jongetje dat zalm, foe yong hai en gebakken banaan eet. Hij lust alles en eet alles en het gaat altijd goed.
Alleen die bloemkool dus niet. Kan hij een bloemkoolallergie hebben, bestaat er zoiets?
Ik heb er nog nooit van gehoord. Is spugen trouwens wel een symtoom van een allergie.

Of maak ik er, wederom, meer van dan het is en ben ik weer de neurotische moeder met haar eerste kind

groetjes
Kiki

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kan gewoon

Ieder kind is anders.
Gewoon weglaten en later nog eens proberen.

De darmwand van je zoontje is nog steeds permeabeler dan bij een ouder kind, dat is een gestaag proces. Verteerbaarheid kan dus van persoon tot persoon en van leeftijd tot leeftijd verschillen.

Volgens mij ben jij een betrokken, misschien enigszins drukke (zie je gewichtsverliesdraadje moeder... neurotisch weet ik niet hoor. Juist dit soort dingen komt maar zo kort voor in een kinderleven dat je ze niet zo snel van andere ouders hoort, het wordt snel vergeten. Dus iedereen moet het wiel opnieuw uitvinden.

Kiki

Kiki

03-01-2009 om 21:47

Rodebeuk, wat een lieve reactie

Dat doet me erg goed.

Tsja het kan verkeren he. Ik nam mij altijd voor om me helemaal niet zorgelijk te zijn. Niet zoals zoveel moeders met hun kindje. Ik had per slot van rekening aardig wat ervaring in de kinderopvang en dus met kinderen
Toen ik nog geen kindje had keek ik altijd een beetje meewarig naar die moeders die zo gestresst werden.
Nou ik moet mijn woorden/gedachten wel opeten. Ik heb al meerdere keren heel nederig het hoofd gebogen
Maar ik heb nu wel geregeld dat ik het wat rustiger krijg op werk, wat taken overgedragen. Een beetje delegeren (ook iets wat ik erg moeilijk vind)
Ik hoop dat ik dan ook wat meer rust in mijn hoofd krijg.
Ik ben helaas geen superwomen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.