Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Mayte*

Mayte*

18-02-2010 om 14:43

Wanneer cyclus weer op gang bij bv?

Baby is nu bijna 7 maanden en mijn cyclus is nog nergens te bekennen. Niet dat ik hem (haar?) erg mis, maar ik ben toch wel benieuwd wanneer de boel weer op gang komt gemiddeld genomen. Mijn zoontje drinkt nog zo'n 5-6-7 bv per etmaal.

Groet, Mayte

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Als er een gat in komt

Dus je kind is aan zet

Er kan weer een eisprong komen als er regelmatig een gat langer dan 6 uur valt. Dan is die alternatieve voorbehoedsmethode die ze met een of ander vreemd acroniem L.A.M. of L.A.N. noemen ook niet meer betrouwbaar...
Dus het hangt niet zozeer van het aantal voedingen af maar meer van het langste gat. En dan nog zijn er individuele verschillen. Bij sommige vrouwen gaat het dwars door de bv heen, bij andere kan het echt wel 1 of anderhalf jaar duren.

Ik hoor zelf bij die andere... pas toen er regelmatig 12 uur tussen kwam kwam mijn cyclus terug. Je eerste eisprong heb je al voordat je ongesteld wordt, ik weet niet of daar meer dan de 'reguliere' twee weken tussen kan zitten.

Ik snap dat je je cyclus nog niet mist, maar een lange nacht slaap, daar zeg je vast geen nee tegen!

Lang

Bij mij duurde het ruim een jaar. Pas toen zoon naar 2 (en soms 1) voeding per dag ging, met 13-14 maanden, werd ik weer ongesteld.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

18-02-2010 om 15:55

Wisselt

Bij mijn oudste duurde het 11 maanden, bij mijn jongste werd ik met 4 maanden alweer ongesteld. Er had precies 1 keer 6 uur tussen de voedingen gezeten, dat is daarna niet meer gebeurd. Pech dus deze keer! Heb er nu trouwens veel meer last van dan voor de zwangerschap, hopelijk trekt dat nog wel bij.

heb 5 maanden bv gegeven maar dat was op het laatst maar 2 en daarna 1 keer per dag. Ik was binnen een maand weer ongesteld toen ik niet meer voedde.

Mayte*

Mayte*

18-02-2010 om 18:54

Die lange nacht slaap

Daar ga ik voor! Daar heb ik ZELFS ongesteldheid voor over.

Maar goed, als ik het zo lees, is het heel wisselend wanneer de cyclus weer op gang komt. Er is bij mij inderdaad nog nooit een gat van 6 uur tussen de voedingen gevallen. Maar wie weet vannacht??!!??? Hij heeft namelijk vandaag, over de dag verspreid, een hele boterham met pindakaas opgegeten.

Morgana Fata

Morgana Fata

19-02-2010 om 00:08

Verschilt per keer

De eerste twee keren kwam de menstruatie inderdaad weer opgang na het stoppen met de borstvoeding. De eerste keer na 6 maanden, de tweede keer na 4 maanden. Dan zou je toch denken dat je lichaam dan op die manier in elkaar steekt. Maar nee hoor. Bij de derde heb ik 4 weken gevloeid, en precies 4 weken daarna de eerste menstruatie. Hij kreeg zeker toen nog minstens elke 3 uur borstvoeding, soms vaker. Jee wat oneerlijk zeg; EN zo vaak voeden EN weer ongesteld. In combinatie met de nodige post-natale hormonen kwam dat hard aan .

Biene M.

Biene M.

19-02-2010 om 08:20

Hier

Toen mijn jongste 13 maanden was ben ik de bv verder gaan afbouwen om mijn cyclus weer op gang te krijgen. Toen hij nog rond 7.00 u, 18.00 uur en 's nachts kreeg, was dat genoeg om mijn cyclus on hold te zetten. Toen hij alleen nog maar 's nachts 2 à 3 keer dronk, kwam het vrij snel weer op gang.

Risama

Risama

19-02-2010 om 14:00

Hier ook wisselend

Na nummer 1 en 2 duurde het 9 maanden voordat ik weer menstrueerde. Beide kinderen waren toen nog heel overtuigd aan de borst en ik vermoed zelfs dat dat er nooit in die 9 maanden meer dan 6 uur tussen een voeding heeft gezeten, want aan doorslapen deden ze ook niet. Na nummer 3 was ik echter na 4,5 maand weer zwanger. Er heeft dus een eisprong plaatsgevonden ondanks dat ze dag en nacht nog zo'n iedere 3 uur dronk. (LAM methode is dus echt NIET betrouwbaar!) 4 maanden na de geboorte van nummer 4 is er een Mirena geplaatst. Ik had toen nog niet gemenstrueerd, toen dat ding ruim 10 maanden na de bevalling weer verwijderd werd wegens een baarmoederontsteking werd ik keurig 4 weken later ongesteld, kind 4 zat toen ook nog overtuigd aan de borst en ook hij sliep (en slaapt) niet door.

Het lijkt me dus niet gek dat je nog niet menstrueert en helaas ook niet dat een nacht echte slaap je niet gegund lijkt... Ik gun het je in ieder geval van harte!

Risama

liora

liora

19-02-2010 om 14:01

Biene (ot)

Jeetje Biene, even off topic: hoe overleef je dat? Een dreumes die nog 2 tot 3 keer drinkt 's nachts?
Mijn baby slaapt nu eindelijk met 8 maanden door, dat vond ik al afzien, terwijl hij dan 1x per nacht nog een fles kreeg.

IS natuulijk niet het topic maar lijkt me vreselijk zwaar!

Biene M.

Biene M.

19-02-2010 om 14:54

Liora (ot)

Tja, met ups en downs. Doorgaans sta ik er versteld van dat ik nog zo goed kan functioneren. Maar ik kan ook erg moe zijn en ik merk dat ik weinig reserves heb. Laat naar bed gaan moet ik niet doen en ik ben wat vatbaarder voor virusjes.

Overigens is het 's nachts wakker worden met borstvoeding makkelijker dan met een flesje. Ik hoef geen licht aan te doen en val makkelijk weer in slaap.

liora

liora

19-02-2010 om 16:07

Klopt

Hoi Biene,

Inderdaad moet ik dan opstaan, licht aan, water afpassen, in de magnetron, melk erbij, schudden, en dan zittend op bed flesje geven. Dus dan is je hele lichaam echt wakker.

Ik ben ook enorm vatbaar voor van alles. BEn nu ineens ziek met keelpijn, zweten en rillen. Bah.

Groetjes,

Liora

Mayte*

Mayte*

19-02-2010 om 19:07

Liora

Was jij niet juist degene van een thermosflesje met lauwwarm water naast je bed, poeder al in de fles, samenvoegen, schudden en klaar?? Ik meen me dat te herinneren en vond dat (toen onze oudsten nog klein waren) de ultieme tip.

liora

liora

19-02-2010 om 21:28

Nee helaas

Hoi Mayte,

Nee dat was ik niet! Volgens mij was dat Manda.

Wel een goed idee inderdaad!

Liora

Kiki

Kiki

19-02-2010 om 21:32

Ik werd weer ongesteld nadat ik gestopt was

met de borstvoeding. Daarna twee maal ongesteld geweest en daarna weer zwanger.

Nu is mijn cyclus ook nog niet op gang

Hier

Net weer voor het eerst ongesteld geworden, de dag nadat dochter 11 maanden werd. En ze zit al maanden op 1 borstvoeding per etmaal, heel af en toe een slokje tussendoor. De rest van de melk is kv (maar die ochtendvoeding vond ik wel makkelijk, nog met mijn slaperige hoofd in bed).
Dus ik heb mazzel gehad. Op de terugkomdag van de zwangerschapsgym zat iemand die, ondanks volledige bv, al binnen 2 maanden weer menstrueerde (en dan mag je niet alle pijnstilling ivm de bv - fijn hoor)

Bij de oudste was ik met 7 maanden geheel met borstvoeding gestopt (ik ging een paar dagen weg) en ben daarna weer met de pil begonnen, toen had ik nog helemaal geen echte cyclus gehad.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.