Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Wanneer en hoe beginnen met slaapzakje?

Toen ik onze zoon van bijna vier weken (geboren 18-8-11) vannacht wilde voeden, lag hij boven op zijn dekentjes in plaats van eronder. Ik had niet de indruk dat hij het koud had maar vond het toch vervelend. Wanneer kun je het beste beginnen met een slaapzak? Kan dit nu al?
En hoe pakken jullie het aan? Gewone kleren eronder en een lakentje/dekentje erover heen of is dat te warm? Of is dat een kwestie van uitproberen wat het beste bij je kind past (het ene kind heeft het sneller warm dan een ander)? En stoppen jullie het einde van de slaapzak onder het matras zodat het vast blijft liggen?

Groetjes van een onwetende moeder.......

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

13-09-2011 om 11:07

Naar wens

Als je een passende slaapzak hebt kan je nu gewoon beginnen. Hoe je het doet kan je helemaal zelf bepalen.

Ik deed bij voorkeur een dunne slaapzak met een deken of laken. Maar dat kwam vooral omdat mijn kinderen het prettig vonden om strak ingepakt te zijn (later ben ik gaan inbakeren). Maar ik heb ook wel een dikke zonder laken of deken gedaan (en 's winters een dikke met deken).

Instoppen heb ik nooit gedaan, maar ik kan ook geen goede reden bedenken waarom je het niet zou doen.

100%mama

100%mama

13-09-2011 om 12:21

Hier

ligt miniman (nu 10 weken) sinds 2 weken in een slaapzak. Eerst heeft hij 2 weken in de puckababy geslapen en dat heeft hem geleerd rustig te slapen en zodoende ligt hij nu in de slaapzak. Hier een badstof en daaronder heeft hij een romper (korte mouw) en een dunne pyama. Hij ligt dan nog onder een deken, maar dat is meer omdat hij het strakke met inslapen nog even nodig heeft, hij woelt zelf de deken er weer af.

Volgens mij is de kleinste maat 70 cm van slaapzak. Waar je op moet letten is dat hij zijn armen niet door de arm gaten kan wurmen (verstikkings gevaar). Hier heeft mijn moeder allemaal mini zakjes gemaakt dus heb erder geen idee van de maten.

Asa Torell

Asa Torell

13-09-2011 om 12:49

Hier al met 5 dagen

Zoon is aan de lange kant en past al in het kleinste slaapzakje. En het blijkt hier het verschil te maken tussen wel of niet in zijn eigen bed slapen 's nachts, hoera! Ik gebruik alleen het slaapzakje, en stop het ook niet in. Dit doe ik expres juist zodat hij zo weinig mogelijk gedoe heeft bij de overgang naar zijn bed. Het is een vrij dun slaapzakje (soort dikke katoenstof) en hij ligt er met zijn gewone kleren in. Maar inderdaad is dat een kwestie van uitproberen, of het te warm of te koud is.

Heeee asa!

ben je bevallen tijdens mijn vakantie? Op het forum had ik al een beetje gespeurd of ik wat kon vinden, maar nu lees ik dit. Heb je een zoon gekregen? Gefeliciteerd! Hopelijk is hij gezond en wel en voel jij je ook al weer goed.

Dikke knuffel van Purk

dc

dc

13-09-2011 om 23:40

Allang

In frankrijk beginnen ze vanaf de geboorte met slaapzakjes en zijn alle dekens echt ongeveer verboden. Dus ik ben gewend om baby`s vanaf geboorte in een slaapzakje te hebben. En als ik denk dat baby het koud heeft doe ik een warmere pyjama en/of slaapzak aan.

Ik heb ze nooit onder het matras gedaan trouwens.

anna

anna

14-09-2011 om 00:44

Hier ook

Vanaf geboorte in slaapzak. Somige hebben drukknopjes bij armgaten om ze kleiner te maken.
Hempje, pyjama, slaapzak (dik of dun, winter of zomer)
Success

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Asa Torell

Asa Torell

14-09-2011 om 10:03

Purk (ot)

Vorige week maandag! Dus je was alweer terug, ik heb nog meegekregen hoe je van Zwitserland zat te genieten op de terugweg. Hij liet nogal op zich wachten... ik moest al bijna in het ziekenhuis opdraven.
Het gaat hier behoorlijk goed met ons allemaal, en we genieten van ons prachtige nieuwe jongetje.
Dank je wel voor je felicitaties!

Asa (o.t.)

Gefeliciteerd met je mooie nieuwe jongetje!! Die had ik zomaar even gemist zeg

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.