Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Me

Me

28-10-2009 om 21:43

Wanneer fles van 23.00 uur laten vervallen?

Hoi,

Mijn dochter is nu 4,5 maanden oud, en weegt ruim 6 KG. Sinds anderhalve week hebben we de 5e voeding (van 23.00 uur) laten vallen, omdat we haar steeds wakker moesten maken en ze nauwelijks dronk. Toen ze nog 5 flessen kreeg dronk ze met moeite 200 ML/ fles (ze liet vaak 80 ML staan), en nu de late voeding is vervallen drinkt ze 230 ML/ fles. Eigenlijk gaat het drinken nu hartstikke goed, in vergelijking met toen ze nog 5 voedingen kreeg. Ze wordt nog gemiddeld 2x per nacht wakker (was ook het geval toen ze nog 5 voedingen kreeg), maar als we haar speen terug stoppen slaapt ze gewoon verder (ze heeft naar mijn mening geen honger). Drie dagen geleden heb ik weer eens een late fles geprobeerd, met als gevolg dat ik van 01.30 uur tot 03.00 uur met een klaar-wakkere baby heb gezeten.

Toch vraag ik me af of het niet te vroeg is om de fles van 23.00 uur te laten vallen? Wat denken jullie? Ze groeit goed, is levendig, en altijd vrolijk

Groetjes,
Me

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

28-10-2009 om 22:57

Prima toch?

Hallo
Onze oudste was met 3,5 maand "met geen kanon" meer wakker te krijgen om 23.00 uur voor haar fles en de jongste met 3 maanden ook niet meer. Ze waren toen wel 6 kg.
Ze gingen toen van 5 x 200 cc naar 4 x 230 cc. En dat ging echt prima. Ook het Consternatiebureau vond dat destijds geen problem.
Dus ik zou zeggen - geniet ervan.
En wellicht kan je dochter over een poosje zelf de speen weer opzoeken (wat extra spenen in bed wil helpen) en hoef je daarvoor ook niet meer 's nachts je bed uit. Onze dochter had trouwens een kort speenlintje met speen aan haar slaapzak, werkte ook prima. Kon ze niet uit bed gooien.
succes

Ja hoor

Onze jongste heeft tot 13 weken iedere nacht nog een voeding gehad en toen had hij van de een op de andere dag het doorslapen onder de knie. En gek genoeg: toen hij dat kon, wilde hij ook die late voeding niet meer! Dus sinds hij een week of 14 is krijgt hij om 19 uur nog een fles en daarna is het bedtijd.
Als jouw dochter er geen behoefte meer aan heeft en de groeit goed, slaapt goed en is vrolijk zou ik me er verder niet meer druk om maken hoor.

Vic

Vic

30-10-2009 om 10:58

Niet wakker maken

Ik heb mijn jongste nooit wakker gemaakt voor de late fles. Ze zat al vrij snel in een ritme waar ze om 21.00 uur en 03.00 uur kwam, en ik ging liever op tijd naar bed dan dat ik tot 23.00 uur moest opblijven (terwijl ze dan toch 's nachts kwam). Toen ze 6 weken oud was verdween vanzelf de nachtvoeding en sliep ze door tot een uur of 06.00.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.