Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
sandra helmink

sandra helmink

10-06-2009 om 19:44

Wanneer kraanwater en gewone melk?

Even een vraagje wanneer mag je gewoon kraanwater geven? Mijn dochtertje is bijna 1 jaar(op vaderdag) en ik kook nog netjes altijd het barleducwater eerst af voor haar flesjes, maar vraag me nu eigenlijk af is dit nog nodig of mag ze ook gewoon water drinken? En ook het gewone melk, ik dacht gehoord te hebben dat je vanaf 1 jaar gewoon halfvolle melk mocht geven. Of is het toch beter om dreumesmelk of zoiets te geven. En wij drinken altijd houdbare melk, kan dit dan ook of beter verse melk? Nou hoop dat jullie me verder kunnen helpen! Groetjes sandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn oudste heeft zijn flesvoeding altijd aangemaakt gekregen met gewoon leidingwater. Niks gekookt. Voor gebruik van bar le duc zag ik geen noodzaak, het water hier smaakt goed (Amsterdam). Misschien dat als je een fles mineraalwater langere tijd open hebt staan dat je dan wel moet koken, bedenk ik me nu. Maar hoe dan ook, met 1 jaar zou je kind toch zeker zonder problemen kraanwater moeten kunnen drinken.

En bij 1 jaar kreeg zoon ook gewone koemelk. Nutricia wil je maar wat graag doen geloven dat dreumesmelk of hoe die handel ook heet eigenlijk beter is, maar ik denk dat het vooral beter is voor hun jaarcijfers.
Houdbare melk vind ik zelf erg vies dus dat hebben wij nooit in huis, maar ik denk dat het weinig uitmaakt in voedingswaarde, gepasteuriseerd of gesteriliseerd.

Groeten,

Temet

Kraanwater

mag je direct geven, je kan het eventueel eerst koken.

wij hadden nutrilon opvolgmelk nog tot 3 jaar op het aanrecht. Gewoon omdat we dat handig vonden om s'nachts klaar te maken, we hadden zo'n methode waarbij je nauwelijks uit je bed hoefde te komen en toch een flesje kon maken. Verder hield dochter erg van een flesje pap/nutrilon in de ochtend, dat heeft ze dus tot 3 jaar als ontbijt gekregen.

ach het 1 zal vast beter zijn dan het ander, geen idee eignelijk wat beter is, maar je moet vooral idd doen waar iedereen thuis tevreden mee is.

Kan gewoon

tjee barle duc water en dan nog koken, jouw kindje wordt superverwend zeg. Ik heb vanaf de geboorte gewoon spa water gegeven, dus ongekookt. Maar ze mag ook nu gewoon water drinken hoor, volgens mij mag dit na 10 maanden al. En halfvolle melk en andere melkpriducten kan ook al prima (tenzij er allergieen zijn). Dreumesmelk is echt niet nodig.

Gewone melk als ze goed eten

Ik heb deze vraag toevallig bij het CB gesteld. Dreumesmelk bevat veel calorieën en voedingsstoffen. Dat is vooral bedoeld als je een kind hebt dat niet lekker met de pot meehapt. Als dat goed gaat, kan je gewone halfvolle melk geven.

V.M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.