Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
liora

liora

30-07-2009 om 09:40

Wanneer ledikantje

Hallo allemaal,

Mijn baby is nu ruim zeven weken, en ik vraag me af wanneer hij uit het wiegje gaat naar het ledikantje. Ik heb een heel klein wiegje, zo'n mandje op een standaard. En ik vind het nu al behoorlijk gevuld, merk ik. Maar baby is nog best klein, ik schat een centiemeter of 58 nu, verdrinkt hij dan niet in het ledikantje?

Dit wiegje is ooit bij Prenatal gekocht, en op de site wordt geadviseerd het niet na 2,5 maand te gebruiken.

Wanneer gingen jullie baby's naar het ledikantje?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Drie maanden

Oudste ging met drie maanden van wieg naar ledikant. Jongste heeft alleen maar in het ledikant gelegen....

Linda

Yaron

Yaron

30-07-2009 om 10:54

Hier

Oudste ging met 3 maanden over naar ledikant, want hij plukte aan de bekleding van de wieg, dat vond ik niet veilig meer. Hij paste er nog wel goed in. Tweede ging na een maand over, hij was bij de geboorte al 56 cm en groeide er snel uit. Derde met 2 maanden, zij was bij de geboorte ook 56 cm, maar groeide wat langzamer dan grote broer. Heel wisselend dus en ik vond het in het begin ook nooit leuk, zo'n klein hummeltje in het ledikant.

Fiekje

Fiekje

30-07-2009 om 13:31

Doorslapen

Toen mijn beide dochters geen nachtvoeding meer hoefden zijn ze naar hun eigen kamertje gegaan. De eerste nachten in hun eigen kamer nog in het wiegje en daarna in het ledikant. Dat was na 7 en 9 weken. In de wieg lijken ze dan nog zo groot en in het ledikant zijn het weer van die kleine smurfjes.
Gr. Fiekje

Dees 68

Dees 68

30-07-2009 om 15:05

Wat vroeg....

Hier met bijna een half jaar. Was wel een wat groter wiegje want hij paste er nog in, maar toen begon hij zich om te draaien (was op zich nog niet zo'n probleem want het is best een hoog wiegje) en op te hijsen en dat was dus einde wiegje.
Maar het lijkt mij dat dat met 2-3 maanden allemaal nog niet aan de orde is. Dus zolang hij nog in het wiegje past en nog gewoon blijft liggen waar hij ligt, waarom zou je hem dan over doen naar dat grote grote bed?

H

H

30-07-2009 om 16:34

Nog steeds de wieg

Onze zoon is 6,5 maand en ligt nog steeds in de wieg.
Hij doet nog geen draaipogingen en de wiegmand is lekker groot hij past er met 69 cm. nog makkelijk in.
Ik vind het heerlijk knus de wieg naast mijn bed!

liora

liora

30-07-2009 om 17:14

Dank

Dank voor jullie antwoorden. Ik heb het ledikantje ook in mijn slaapkamer, en denk dat hij over een maandje, of eerder, daarin gaat slapen.

Dat wiegje heeft een soort katoenen hoes aan de binnenkant, en soms trekt hij daaraan en ligt die hoes een beetje over zijn gezicht. Voelt voor mij niet zo goed als dat te vaak gebeurt.

Liora

Malihu

Malihu

30-07-2009 om 17:34

Na een paar weken

Zoonlief sliep alleen goed als hij lekker strak ingestopt was en dat lukte niet zo goed in het wiegje. In het ledikant ging dat veel beter. Je kan het ledikant gewoon kort opmaken, dus voetjes tegen de achterkant aan.
Er zijn zat mensen die alleen een ledikantje hebben, dus die babies liggen daar vanaf het begin in. Geen probleem dus. In dit geval liever misschien wat vroeger dan te laat, ik vind het nogal eng klinken met die katoenen bekleding aan de binnenkant.....

liora

liora

30-07-2009 om 20:36

Malihu

Hoi Malihu,

Als je het ledikantje heel kort opmaakt, ligt de matras dan niet op een enorme bobbel van deken en laken?

Liora

Dendy Pearson

Dendy Pearson

30-07-2009 om 21:53

Hier

lagen de kinders ook direct in een ledikantje. En dan in een slaapzakje. Veilig en lekker warm.

Dendy

liora

liora

31-07-2009 om 10:04

Dank en nog een vraagje

Dank allemaal weer! Hij ligt nu in zijn ledikantje voor het eerst. Heb het kort opgemaakt, inderdaad lakentje dwars. Heb op advies van Ria Blom zijn armpjes ook onder het lakentje gestopt, maar hij wurmt ze steeds los.

Inbakeren wil ik niet, maar ik vind wel dat het hem erg veel moeite kost in slaap te komen.

Nog een ander vraagje: onder zijn hoofdje leg ik een hydrofiel doek, maar die is in het ledikantje maar met een klein puntje ingestopt, is dat niet gevaarlijk? Kan een baby die losse doek niet in zijn mond stoppen of zo?

Ben in ieder geval blij dat het wiegje weg is, ik vond die binnenhoes ook een beetje eng geworden.

Liora

Fiekje

Fiekje

31-07-2009 om 13:10

Ipv een hydrofielluier

gebruikte ik de lakentjes van het wiegje, die deed ik over dwars over het matras, die zijn langer dan een luier. Het scheelt niet in de was maar het scheelt wel het bed steeds verschonen.
Gr. Fiekje

Waarom een hydrofiel

onder het hoofdje ? Als je het eng vindt zou ik geen extra ding onder het hoofdje doen.

Slaapzakjes vind ik ook erg handig, ze heeft er nog wel een gebreide doek overheen om wat 'strakker in te pakken'.

liora

liora

31-07-2009 om 16:20

Spugen

Hoi,

De hydrofiel is om spuug, kwijl, etcetera op te vangen. Maar heb inderdaad besloten helemaal geen losse doeken in het bedje te leggen. Dan maar elke dag een schoon hoeslakentje. Niks mis mee, en ik heb zulke leuke!

Liora

Hydrofielluier

ik vouwde die altijd diagonaal. Krijg je een driehoek en die punten kon je dan goed in stoppen.

De hydrofielluier wisselde ik elke dag. Het lakentje en hoeslaken elke week. Simpelweg, scheelde het dus was.

groetjes van Purk

essanlau

essanlau

31-07-2009 om 20:19

Molton

Hoi,

Hier heeft mijn schoonmoeder van een oude en dus dunne molton doeken gemaakt die lang genoeg zijn om in te stoppen. Onze jongste is ook zo'n plukker en nu met bijna 6 maanden trok hij het hemeltje de wieg in. Gelukkig was zijn broer al over naar een groot bed dus kon hij zo het ledikant in. De molton krijgt hij niet los want die ligt tot bijna onder het matras.

Groetjes
Esther

Mar

Mar

01-08-2009 om 10:20

Hydrofiel

Volgens mij verschillen de maten van hydrofielluiers ook een beetje. Die van de HEMA zijn iig er groot: Handig! Verder heb ik in het vakantiebedje de hydrofieldoek aan de zijkanten van het matras vastgemaakt aan het hoeslakentje met veiligheidsspelden. Werkte perfect.

liora

liora

01-08-2009 om 10:24

Krapjes

Hier is een hydrofieldoek, ook diagonaal gevouwen, net groot genoeg om de puntjes tussen matras en spijl te duwen, maar kan niet echt onder het matras.

Ik vind het eng omdat ik baby nu ook op zijn buik laat slapen, dus dan kan hij beter gewoon direct op het strakke lakentje liggen.

ik begin nog even een draadje apart over een buikslaapvraag.

Liora

Ach een beetje spuug

idd dan zou ik om de dag, of zodra er weer een was gedraaid wordt (elke dag hier minstens 1) dat hoesje verschonen.

Miep

Miep

04-08-2009 om 22:03

Wat is er mis met losse doek?

Hier ook een hydrofielluier onder het hoofdje. Nu blijft het nog keurig liggen, maar mijn andere kinderen hebben altijd ipv een knuffel zo'n hydrofielluier gebruikt om lekker mee te knuffelen en in te slapen. Ze konden echt niet zonder "koek". Zo'n dunne doek, vrij groot formaat, zou dat nou echt gevaarlijk zijn?

(Serieuze reacties graag, ik vraag me echt af wat er mis mee kan gaan?)

Tirza G.

Tirza G.

04-08-2009 om 23:07

Ik denk

Dat het over het algemeen wordt afgeraden omdat een baby er in verst(r)ikt zou kunnen raken.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.