Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Wat is dat toch met vijf-zes maanden?

Is dit iets dat jullie kennen? Het valt mij dat onze baby Joep vanaf ongeveer 5 maanden veel meer aandacht nodig heeft dan daarvoor. Hij doet ook steeds kortere slaapjes trouwens. Geen punt, dan krijgt hij gewoon meer aandacht. Maar op het kinderdagverblijf is dat wel een probleem, daar geven ze die aandacht niet (is een verticale groep, misschien kan het ook gewoon niet maar we willen daar binnnenkort een gesprek over).

Wat mij opvalt, is dat ons eerste kind ook zo'n moeilijke periode had rond die tijd van 5 - 7 maanden. Is dat iets dat jullie herkennen?

Nee, Joep krijgt geen tandjes, dus daar ligt het niet aan (de oudste toen wel). Denk ik dan toch

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kiki

Kiki

22-03-2010 om 21:47

Hier ook hoor

mijn baby is 5 maanden en hij is de laatste tijd ook echt een moeilijke slaper. Hij wordt ook drie a vier keer per nacht wakker en overdag zijn het hazeslaapjes op zijn hoogst.

Hij gaat niet naar een kinderdagverblijf, maar bij de oppas is het allemaal ook reuze interessant.
Volgens mij had mijn oudste ook inderdaad zo'n periode.
Het zal er wel bijhoren.

Mayte*

Mayte*

23-03-2010 om 10:51

Ja, heel herkenbaar

Een heel vermoeiende tijd is dat. Je loopt de hele dag heen en weer. Mijn zoon is inmiddels 8 maanden en slaapt weer lange rukken overdag. Dus het gaat vanzelf weer over.

Hijdi

Hijdi

24-03-2010 om 19:49 Topicstarter

Bij eerste ook met acht maanden over

Ja, ik herinner me niet alles precies van de eerste want die is vier jaar ouder en dat is dus vier jaar geleden .
Maar ik weet nog wel zeker dat hij met acht maanden (pas) helemaal kon rollen en dat hij toen ook langere slaapjes ging doen overdag. Nou ja, nog steeds geen uren natuurlijk, maar het verschil was duidelijk.
Wil niet zeggen dat het aan dat omrollen lag, maar het viel wel samen.
Hoe dan ook, ik weet dat dit weer overgaat. Maar ik vond het wel een opvallende overeenkomst terwijl we tot die tijd zeiden dat onze twee kinderen zo verschillend zijn.

mamavanelin

mamavanelin

26-03-2010 om 21:29

Vooral met slaapjes

@Mayte wat een geruststelling om te horen dat er vooruitgang in het verschiet ligt!
Ook wij merken sinds een paardagen een enorme verandering bij onze dochter. ZIj is 7 april 5 maanden en merken nu vooral aan haar slaapjes dat ze aan t veranderen is. Voorheen sliep ze zo 2 a 2,5 uur achter elkaar tijdens haar middagdutjes, nu sinds een dag of 4 wordt ze na 30-45 min alweer wakker uit haar slaapje. Moet wel zeggend at dit vnml gebeurt als ze in haar bedje ligt, als ze in de wagen ligt na een wandeling of autorit slaapt ze vaak wel langer. Ze heeft nu ook veel vaker een speen nodig. Voorheen legden we haar zo neer en viel ze na 10 min kraaiend in slaap. Nu is t flink mopperen en "moet" ik wel 3 keer lopen voor haar speen (waar ik elke keer mee wil stoppen, maar geef toch elke keer weer toe...). s,nachts gaat t gelukkig nog wel goed (even afkloppen).
Ik zie wel dat ze steeds probeert op haar zij te draaien en haar rug hol te trekken. Waarschijnlijk is de hersenactiviteit zo actief momenteel met al die nieuwe ontwikkelingen dat er voor lange slaapjes/rust in t lichaam geen tijd is.
Sterkte allemaal en laten we ons focussen op al die leuke en nieuwe ontwikkelingen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.