Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
*Lotus*

*Lotus*

09-08-2009 om 22:19

Wat voor fles en speen?

Het duurt nog even voor mij, maar ik zat me ineens iets "belangrijks" af te vragen. Ik ga bij de 3e weer bv geven, maar wil nu ook afgekolfde melk en/ of kv ernaast gaan geven. Wat voor fles is nou handig of goed en wat voor speen erop?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

Nummer 1 weigerde in eerste instantie aan de borst te drinken en kreeg toen afgekolfde melk en bijvoeding uit een Aventflesje. Dat had in zo'n zwangerschapsdoos gezeten (de Prenatal-variant) en de kraamhulp vond dat goede flessen.
NU bij nummer 2 aanvankelijk dus weer een Aventflesje, maar toen er een grotere fles moest komen heb ik, gierigerd dat ik ben, gewoon een brede-halsfles van Etos gekocht met bijbehorende speen. Ze drinkt nog steeds uit een speen met 1 gaatje trouwens, bedenk ik me nu. Op de creche gebruiken ze weer Avent.

Madam maakt het geloof ik weinig uit, als er maar melk in de fles zit

Groeten,

Temet

Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-08-2009 om 13:13

Avent

Ik gebruik de avent flessen, dochter heb ik ook hiermee gevoed. Ik vind het handig dat je die flessen kan blijven gebruiken, later met oren en anti-lektuit. De oren die ik 6 jaar geleden bij dochter gebruikte zitten nu weer op de flessen van zoon.
Maar ik denk dat de eigen-merk flessen ook allemaal goed zijn.

Dendy

Difrax en avent

Oudste kreeg melk uit Difrax-flessen, jongste kon hier niet uit drinken en dus naar de winkel en Avent aangeschaft. Ging prima.

Linda

Jakiro

Jakiro

10-08-2009 om 20:12

Zweer bij avent

Onder andere omdat ze gewoon rechtstreeks op de kolf pasten,ze lekker breed zijn en er ook andere potjes op de kolf passen die je ideaal gelijk kan invriezen en later voor de eerste verse hapjes kan gebruiken.
Daarna konden de flesjes heel makkelijk omgebouwd worden naar tuitbekertjes.
En oh ja, ze zijn met een gewone afwasborstel heel goed af te wassen.
Jakiro

Linda99

Linda99

11-08-2009 om 10:16

Ook avent

Toen de oudste werd geboren was ik nog eigenwijs en wilde geen Avent want dat had iedereen en ik was geen na-aper Dus Difrax gebruikt. Maar bij de jongste had ik wel door dat iedereen Avent gebruikte omdat het goed spul is. Dus op Avent overgestapt. Absoluut veel fijner dan Difrax. Die laatse is lastiger schoonmaken en lekte nog wel eens.

Moet trouwens wel zeggen dat ik de Avent handvaten nooit heb gebruikt omdat bij mij de flessen/bekers dan gingen lekken.

Ook avent

Hier ook avent gebruiker. Bij allebei mijn kinderen. Nummer 1 nu dik 10 jaar terug en nu weer bij nummer 2. ik vind ze ook fijn en handig met schoonmaken enzo.

*Lotus*

*Lotus*

11-08-2009 om 16:09

Jullie zijn unaniem

Het word dan dus Avent! Dank jullie wel!

liora

liora

11-08-2009 om 17:53

Nee niet unaniem

Hoi,

Ik heb mijn zoon gewoon smalle flesjes van Etos huismerk gegeven met de Etos speen. Ging ook prima! En kost een fractie, Avent is heel duur. Dus ik zou eerst een normale fles proberen, en pas als dat niet lukt met geld gaan smijten.

Liora

Gratis aventflesje

Wat betreft de kosten: bij beide zwangerschappen kreeg ik een gratis Aventflesje met speen bij de 'blije doos' van Prenatal. Daar zit trouwens nog meer nuttigs in, zoals een pakje newborn-luiers en een pakje billendoekjes in een doosje (het babypakket vond ik overigens de eerste keer de moeite niet waard en heb ik nu dan ook maar aan mij voorbij laten gaan).

Het bewuste Aventflesje is er trouwens een van 125 ml, dus al vrij snel te klein, maar handig om in huis te hebben voor de eerste periode. Kan je daarna experimenteren met huismerk (want daar geef ik Liora gelijk in, dat scheelt een hoop).

Groeten,

Temet

Jakiro

Jakiro

11-08-2009 om 22:39

En juist dàt flesje (temet)

Is later zo handig met handvatten en een tuit erop.
De enige antilek tuit die ook écht antilek blijft !
Jakiro

Jakiro

Heb destijds bij de oudste een gewone tuitbeker gebruikt (van oma gehad) waar ik overigens het anti-lekventiel had uitgesloopt. Maar ik was gezegend met een zoon die al heel snel netjes kon drinken en ook niet zo geneigd was de beker op zijn kop te houden. Misschien dat ik bij babyzus t.z.t alsnog aan de anti-lek moet.
Ik wist helemaal niet dat Aventflesjes om te bouwen waren trouwens, dat leer ik net in dit draadje.

Groeten,

Temet

Avent

Het geld meer dan waard, wat mij betreft. Twee kinderen die er nog lang, al dan niet gekolfde, melk uit hebben gedronken en alle drie hebben ze hem nog lang als tuitbeker gebruikt. En daarna heb ik alle flessen met oren en met kolf verkocht aan iemand die er hopelijk ook nog een boel plezier van heeft gehad.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-08-2009 om 16:02

En later

zijn de flessen ook reuze handig aan maatbeker voor kleine hoeveelheden en als bewaardoosje voor hagelslag en andere dingen die een beetje nederlander meeneemt als íe op vakantie gaat

Dendy

*Lotus*

*Lotus*

12-08-2009 om 16:39

Haha

Ik heb idd van de vorige 2 nog die aventflesjes liggen uit de zwangerdoos. Ik moet daar nog wel nieuwe spenen voor kopen. Ik moest wel lachen om dendy. Ik zie het al voor me.. koffie in een fles.
Ik wist trouwens ook niet dat die flessen om te bouwen waren. Kan je die ombouwspullen gewoon bij een drogist kopen?

liora

liora

12-08-2009 om 17:10

Hmmm

in mijn dozen zat helemaal geen Avent flesje! Maar wel slim van Avent om op deze manier het gros van de moeders aan zich te binden.

Dat je ze later kunt gebruiken voor hagelslag en als maatbeker, en dat je er jaren plezier van hebt, geldt net zo goed voor een gewone smalle fles van 2 euro.

Enige voordeel wat ik zie is dat je een brede fles inderdaad met een normale spons of borstel kunt afwassen en dat het makkelijk is er poeder in te scheppen. Maar dan hoef je nog steeds geen Avent te kopen, elke brede fles voldoet dan.

Liora

Jakiro

Jakiro

12-08-2009 om 17:34

Ander voordeel

Ik heb de flessen van 330 ml (waar dus makkelijk 370 in kan), zulke grote (pap)flessen heb ik van een ander merk niet gezien.
Andere voordelen van Avent is ook nog dat ze niet omvallen in de koelkastdeur en uberhaupt passen.
Het plastic scheurt niet in de vaatwasser, of in de magnetron, er passen suikerklontjes in en ja, ook ik heb er wel eens koffie in gedaan voor in de auto.
Jakiro

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-08-2009 om 19:17

Lotus

Hier hebben ze de verschillende onderdelen gewoon bij de appie

Hanne.

Hanne.

13-08-2009 om 08:38

Nog een ander 'voordeel'

De spenen van de avent flessen zijn relatief stijf.
Bij de gewone 'huismerk' brede spenen zogen mijn kinderen ze altijd volledig vacuum/plat, waardoor er a) niets meer uit kwam en b) de flessen verschrikkelijk gingen lekken. Voor stevige drinkers vind ik avent dus absoluut een voordeel

Dat niet lekken vond ik trouwens nog een voordeel van de avent flessen. Ze waren bij mij absoluut lek vrij, terwijl ik bij de huismerk flessen regelmatig melk in m'n tas aantrof.

Liora

In "mijn tijd" waren er helemaal geen andere brede flessen. Of ik heb niet goed gekeken natuurlijk, maar ik heb ze niet gezien. Ik vond het overigens ook een groot voordeel dat de Aventflessen niet zomaar omvielen. Die losse oren, om te zetten van de ene naar de andere fles, het feit dat je die flesjes zo kon invriezen (gekolfde BV), dat zijn van die dingen die voor mij wel doorslaggevend waren.

*Lotus*

*Lotus*

13-08-2009 om 12:04

En die borstflessen dan

Ik zag een advertentie (weet niet meer welk merk) waarin ze de borst hadden nagebootst en daar een fles van hadden gemaakt? Wat is dat voor iets dan en bevalt dat?

Tirza G.

Tirza G.

13-08-2009 om 12:19

Dat *lotus*

is vooral een hele dure verkooptruuk.

Tirza

Vic

Vic

13-08-2009 om 14:24

Avent

Voor jongste had ik Avent-flessen gekocht. Achteraf gezien een beetje verspilling want op het kdv kreeg ze haar voeding uit AH eigen merk flessen en dat ging prima. Bij oudste had ik ook alleen maar Kruidvat en DA-flessen gebruikt, dus ik weet niet waarom ik ineens zo nodig Avent moest kopen.

Vic

Niet om naar te doen, maar waarom heb je toen überhaupt nieuwe flessen gekocht?

Vic

Vic

13-08-2009 om 22:38

Genista

Ik vind dat geen nare vraag hoor. Volgens mij had ik de oude weg gegooid. Oudste was bijna 6 toen jongste kwam en ik had al wat babydingen weg gedaan.

Vic

Dat kan natuurlijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.