Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Malihu

Malihu

02-09-2009 om 20:42

Wat voor pap?

Het duurt bij ons nog een maandje, maar de baby van een vriendin is al zover. We hadden het er van de week over en ze weet niet wat ze moet geven 's avonds in de fles.

2 jaar geleden bij onze oudste had je 'gewoon' Bambix. Dat gaven we 's avonds en 's ochtends in de fles. Nu blijken er allerlei varianten te zijn, waar overal ontbijt bij op het pak staat. En voor 's avonds alleen een kant en klare mix, waar alleen water aan toegevoegd hoeft te worden.

Als je 's avonds 'gewone' pap wilt geven (opvolgmelk + papvlokken) welke nemen jullie dan? Ik ga er vanuit dat als er ontbijt op het pak staat, dat de wereld niet vergaat als je dat 's avonds ook in de fles doet?

Graag advies! Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pap

Wij hebben bij beide kinderen nooit pap gegeven. Gewoon een fles melk voor het slapen gaan. Ook in de ochtend gewoon melk en vanaf 7 maanden een boterham met melk.

Bij mijn zoon weleens rijstebloem met melk geprobeerd maar had nou nooit het idee dat hij daar langer op sliep ofzo..

liefs lisa

Kari1

Kari1

02-09-2009 om 21:32

Eens met lisa

Vraag je eens af waarom je pap zou gaan geven. Omdat het in het schap staat? Dan heeft de fabrikant je precies waar hij je hebben wil. Al die pakken met die ronkende namen (groei-dittemedat, slaap-dittemedat) staan daar niet omdat het goed is voor de gezondheid van je kind, maar omdat de fabriek geld aan je wil verdienen.
Die producten worden net wat extra zoet gemaakt. Want dan vind je kind het lekker, wil hij meer en heb je kans dat hij straks liever die pap-spullen heeft dan een gewone boterham met (opvolg)melk. Yesss...alweer gelukt, denkt de fabrikant.
Pap kan soms handig zijn bij een kind wat aan het brood (de granen) toe is maar dat nog niet echt wil, en niet meer genoeg heeft aan melk/groente/fruit. En dan kun je gewoon simpele pure graanpap nemen om door de melk te doen, zonder extra toevoegingen en smaakjes.
Kari

Kiki

Kiki

02-09-2009 om 21:39

Mijn zoontje heeft ook nooit pap gehad

één keer geprobeerd en hij vond het zo vies en ik vond het zo'n gedoe dat ik dacht. Laat maar zitten.

Rijstebloem hebben wij wel geprobeerd, maar echt niet het idee gehad dat hij daar langer van doorsliep.
Dus dat hebben we ook snel opgegeven

liora

liora

02-09-2009 om 23:02

Ach

Hoi,

Mijn oudste was een lichte baby en ik was blij met elke extra calorie die ik hem toe kon stoppen. Dus ik heb wel rijstebloem gebruikt en later volkoren pap.

Ik zou niet te vroeg beginnen met biscuit smaak en dat soort dingen, maar een beetje pap kan geen kwaad. Langer slapen heb ik overigens ook nooit gemerkt daarmee.

Verder vond ik vooral rijstebloem enorm handig om in huis te hebben voor periodes met diarree of buikgriep. Het is licht verteerbaar en stoppend, dus heeft mijn zoontje destijds wel door enkele buikgriepjes heen geholpen.

Liora

Hier geen pap

Bij zoon ooit rijstebloem in de fles gedaan in de hoop dat hij dan beter zou doorslapen. Het gevolg was dat hij de fles niet meer leegdronk (te veel werk), en doorslapen deed hij evenmin als voor de papfles.

Na een paar vergeefse pogingen liet ik de rijstebloem voor wat-ie was. Zoon kreeg inderdaad melk in de fles (opvolgmelk van Kruidvat tot een jaar, daarna koeienmelk uit een pak - Nutricia verdient niet veel aan me ) en stukjes brood etc. Pap kwam pas weer op het menu rond zijn derde. Havermout, met een lepel.

Groeten,

Temet

Hier ook geen pap

De oudste heeft wel een tijd lang pap gehad, "omdat dat zo hoorde". Bij de laatste twee was ik wat wijzer geworden. Ik zag het nut niet zo en ze hebben nooit pap gehad, omdat het eigenlijk niets toevoegde in ons geval.

Wel pap

En ook heel lang nog gegeven ook. Hier 2 mannetjes die het lekker vinden, zowel uit fles als van een bord.
Hier ook begonnen met rijstebloem en toen overgestapt naar bambix en nu geeft ik het aan mn zoontje van 7,5 maand de ene keer in een bordje en de andere keer in de fles. Mijn oudste zoon, heeft nog heel lang (tot zijn 2e jaar) 's ochtends pap gegeten als ontbijt. Brood kregen we er altijd met moeite in.

Malihu

Malihu

03-09-2009 om 14:02

Thein (en de rest)

welke Bambix geef jij nu dan? Wat is tegenwoordig de 'gewone' pap. We willen in ieder geval niets met toegevoegde smaakjes geven.

En waarom pap? Tja, oudste heeft dit ook tot na haar tweede gegeten (eerst in de fles en later uit een bordje). Ze was ook een slechte drinker en op die manier had ze meteen vast een plens vocht binnen En verder gewoon omdat ze het lekker vond. Mijn man eet ook nog elke ochtend pap hoor. Zelf vind ik het harstikke vies trouwens. Maar als zoon het straks ook blieft krijgt hij gewoon lekker pap.

Brood eten leren ze vanzelf bij de boterham tussen de middag. Dochter eet nu in ieder geval alweer een hele tijd gewone boterhammen en dat gaat heel goed en ze vind het lekker,ondanks de pap die ze gehad heeft als baby/dreumes....

Dus daarom pap

Hier ook pap

Tot voor kort zelfs als ontbijt en als lunch. Dochter (10 maanden) had moeite met flessen drinken en pap met een lepeltje ging/gaat prima. Inmiddels kan ze wel drinken en krijgt ze tussen de middag gewoon een boterham met melk.

Ik heb altijd gewoon Bambix zonder toevoegde biscuits, appelsmaak of weet ik het wat, gegeven. Dat vind ik echt onzin. De 8-maanden Bambix vindt ze niet zo lekker, die gaat echt met moeite naar binnen, ze heeft dus nog de 6-maanden Bambix. Pas kreeg je bij de C 1000-luiers gratis friso-pap, aangezien de luiers ook nog 25% goedkoper waren dacht ik lekker goedkoop uit te zijn. Friso-pap smaakt blijkbaar echt heel anders, na 3 happen weigerde ze haar mond open te doen. Zelfs gemengd met de Bambix at ze het niet op.

essanlau

essanlau

03-09-2009 om 14:38

Ook hier pap

Hoi,

Ik ben met de tweede net begonnen met pap. Inderdaad gewoon de simpele bambix v.a. 6 mnd. Ik vind die smaakjes een beetje onzin dus die krijgt hij niet. Ik heb het een keer met rijstebloem geprobeerd maar waar hij het in de fles schoon opdrinkt at hij het niet van de lepel. Mijn zoontje krijgt wel 's avonds een papfles en slaapt er ook wel iets langer mee door. Onze oudste sliep er zeer zeker langer op door.
Dat is meteen ook een beroerd ontbijter, maar pap eet hij wel op, dus in periodes dat hij 's morgens niet wil eten krijgt hij bambix, de "volwassen" variant, met een beetje hagelslag, maar ja hij is ook al ruim 2.

Esther

Tink

Tink

03-09-2009 om 15:37

Hier als ontbijt

En dan gewone Bambix, zonder smaakjes. Is gewoon makkelijk en snel 's morgens.

Tink

Tink

03-09-2009 om 15:38

Ohja

Ik heb het dan niet meer over babies, maar over kinderen van 8, 6 en bijna 2.

Indd de gewone bambix

goh en wat grappig, hier at mijn zoontje de bambix altijd van 8 (of 9) maanden, de 12 maanden vond hij echt niets.
maar dus de gewone bambix vanaf 6 maand
Ook hebben we nog heel lang voor de nacht een papfles gegeven. Aan de ene kant wel lekker, want als hij 's avonds niet goed had gegeten in zijn avondeten, had hij iig zijn papfles nog.

Die bambix van 8 maanden

is wat donkerder van kleur, maar wat mij meer opviel was dat ik met dezelfde hoeveelheid pap geen pap kreeg maar gewoon dikke melk. Het lukte me maar niet om er pap van te maken.

Ik kan het gewoon niet uitstaan dat ze in al dat soort dingen suiker gooien. Ik wil best appel-smaak-pap proberen maar niet als er suiker in zit.

Malihu

Malihu

04-09-2009 om 09:53

Hoe ziet het pak er dan uit?

Nu hoor ik toch al een paar keer de term 'gewone' Bambix. Maar hoe ziet dat pak er dan precies uit? Mijn issue is dat ik hier in de supermarkt geen 'gewone' Bambix meer kan vinden in het schap Alleen maar een avondpapje, waar alleen water aan toegevoegd dient te worden, die wil ik dus niet, ik wil de gewone vlokken die je toevoegd aan de normale eigen flesvoeding. En voor de rest allemaal ontbijtvarianten met smaakjes. Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien, maar heb toch echt een hele tijd voor het vak staan turen

Kan iemand mij omschrijven hoe het pak eruit ziet? Alvast hartelijk dank.

Oudste kreeg vanaf 1 jaar trouwens gewoon Brinta, net als papa. Schijnt (volgens hem) véél lekkerder te zijn dan Bambix. Mij maakt het niet uit, vind het beide vies

Ik heb het pak bambix voor me

Het is een overwegend gele doos met in een blauwe baan in witte letters "fijne granen" en daaronder "groei ontbijt" er op. Links onder staat op een pak een foto van een blauw bakje met pak met een blauwe lepel er in. Verder staat er boven dat bakje een wit rondje met een grote 6 erin en klein eronder vanaf 6 maanden. Je hebt dus ook vanaf 4, 8 en 12 maanden.

De ingrediënten zijn: 88% tarwe, 2,8% haver, 1,8% rijst, 1,8% gierst, 1,8% gerst, 1,8% mais, 1,8% rogge, calciumcarbonaat, vitamines (A, B1, B3, B5, B6, B8, B11, B12, C, D, E, K), ijzerpyrofosfaat, kaliumjodide. Geen suiker of andere onzinnige toevoegingen dus.

Hier bij de C1000 staat het helemaal onder in het schap. Ik weet wel dat je het hier bij AH ook niet kan krijgen.

Ik hoop dat je het kan vinden!

Ik bedoel dus

Een blauw bakje met PAP, klaargemaakte PAP.

Pap

De 'gewone' pap van Nutricia (Bambix) heet tegenwoordig 'groei-ontbijt':

http://www.nutriciakindervoeding.nl/OnzeProducten/Bambix/Groei+ontbijt/

Ik zou niet weten waarom je dat ook niet 's avonds zou kunnen geven. De speciale 'avond-pap' is kant-en-klaar en alleen met extra smaakjes verkrijgbaar: vanille, biscuit, banaan.

Mijn jongste is nu 2,5 jaar en drinkt nog elke ochtend een fles pap (bambix peuterontbijt 8 granen vanaf 12 maanden) in plaats van een beker melk en een boterham. Hij vindt het heerlijk en ik vind het heerlijk snel! Grote broer zit vaak te mieren en te treuzelen met zijn boterham.

Wat een gedoe

ik heb ook eens simpel op bambix gegoogled, is dus van nutricia en wat zie ik, alles is veranderd in die 6 jaar tijd (heb een dochter van 6,5 en eentje van 2 maanden). Er zijn heel veel producten bij gekomen ook zag ik, allemaal verschillende pap en melksoorten.

Waarom kan 'gewone pap' niet gewone pap blijven !!

ach ja, overigens heeft mijn oudste tot haar 3e elke ochtend ontbeten met een fles pap met nutrilon, dat lurkte ze uit een flesje. Ook als ze slecht had gegeten en s'nachts wakker werd omdat ze honger had gaven we haar een flesje pap. Lekker makkelijk, iedereen tevreden.

Kari1

Kari1

04-09-2009 om 20:21

Triple

"Mijn jongste is nu 2,5 jaar en drinkt nog elke ochtend een fles pap (bambix peuterontbijt 8 granen vanaf 12 maanden) in plaats van een beker melk en een boterham. Hij vindt het heerlijk en ik vind het heerlijk snel! Grote broer zit vaak te mieren en te treuzelen met zijn boterham."
Ook een fles pap voor grote broer?
Kari

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-09-2009 om 20:53

Mijn zoon ( 8 mnd)

krijgt iedere ochtens een flesje met friso goeiemorgen. Iets van bananensmaak, zonder toegevoegde suikers oid. Omdat íe 't lekker vind! Rest van de dag drinkt pipo gewone opvolgmelk.
Dochter kreeg 7 jaar geleden ook pap met smaakjes. Dit kocht ik toen online bij schlecker, want in de winkel was het niet te krijgen. Ik kocht daar ook toetjes voor baby's, geen danoontjes start. Nu kan ik niets hiervan meer bij schlecker kopen, maar gelukkig ligt het nu gewoon bij appie in het schap.

Dendy

Merel78

Merel78

05-09-2009 om 19:03

Hier

gaf ik destijds (inmiddels is dochterlief al ruim 2) 's morgens pap van een bordje, met opvolgmelk en de goedkoopste papvlokken die ik kon vinden. Eerst de rijstebloem, en later pap van uhm volgens mij was het van moolenaar, een stuk goedkoper nog dan bambix, en volgens mij zonder suikers of wat dan ook. vond ze heerlijk. ook maakte ik er wel eens een papfles van. Met rijstebloem ging dat sowieso ook wel, alleen doe je er dan uiteraard minder in dan wanneer je het van een bordje met lepel geeft.

groetjes, Merel

Kari1

Ik heb wel geprobeerd grote broer weer aan de pap te krijgen, maar hij vindt het niet lekker! Ook brinta vindt hij vies. Gelukkig eet hij de laatste tijd veel beter en sneller zijn brood 's morgens. Dus met dat getreuzel valt het inmiddels wel mee.

Kari1

Kari1

06-09-2009 om 10:14

Toegevoegde suikers

Dendy, je zoon kijgt Friso goeiemorgen met bananensmaak. Zonder toegevoegede suikers vermeld je erbij, dat is voor jou dus blijkbaar een belangrijk punt.
Op de site van Friso staat bij veel van hun smaakjesproducten: geen suiker toegevoegd, of: zonder toegevoegde suiker. Daar staat dan een sterretje bij: * Dit product bevat van nature aanwezige suikers.
http://www.frisokindervoeding.nl/730/12-maanden/goeiedag.html#subMenu
Maar hoe dacht je dat die natuurlijke suikers in dat pak terecht komen? Precies, die worden erin gestopt door de fabriek. Want het spul op zich (pap met bananensmaak) wordt niet als zodanig in de natuur geoogst maar in de fabriek in elkaar gezet uit verschillende natuurproducten. En niet-natuurlijke suikers bestaan niet, suiker is ook een natuurproduct. Het geheel is dus een slimme reclamecampgne om mensen op het verkeerde been te zetten.
Als je een kilo-pak suiker uit de supermarkt haalt dan kan daar precies hetzelfde op staan: zonder toegevoegde suikers. Want het is suiker uit suikerriet of suikerbiet, en verder is er niets aan toegevoegd. Dus geldt ook hier: Dit product bevat van nature aanwezige suikers.
Laat je niet in de luren leggen!
Kari

http://www.frisokindervoeding.nl/730/12-maanden/goeiedag.html#subMenu

liora

liora

06-09-2009 om 11:36

Vraag voor kari

Hoi Kari,

Ik snap wat je bedoelt, maar in moedermelk zit toch ook enorm veel suiker? Is suiker sowieso slecht dan?
Ik heb mijn eigen gekolfde melk een keer geproefd en schrok ervan hoe zoet die was, ik vond het smaken naar opgewarmd, waterig softijs.

Mijn vraag is: is het erg als er suikers in zitten?

En dan nog een vraag: geldt voor opvolgmelk ook dat je niet verschillende merken door elkaar mag gebruiken? Zo ja, stel je geeft je baby opvolgmelk van Nutrilon, maar je gebruikt papa van Bambix waar alleen water aan hoeft te worden toegevoegd, is dat dan ok? Dan gebruik je dus 2 merken door elkaar.

En wat is dan die goedenacht-melk van Nutrilon, zit daar ook pap in?

Liora

Kari1

Kari1

06-09-2009 om 16:05

Liora

“Is suiker sowieso slecht dan?”
In dit hele verhaal is de definitie van “suiker” cruciaal. (En daar maakt de reclame gretig misbruik van.) Suiker is een verzamelnaam voor veel soorten moleculen. Enkelvoudig, gekoppeld met z’n tweeën, of in hele strengen. De bekendste enkelvoudige moleculen zijn glucose (druivesuiker), fructose (fruitsuiker), en galactose. De bekendste koppels zijn lactose (glucose+galactose) en saccharose (glucose+fructose). De suiker in de suikerpot is saccharose, melksuiker is lactose. In fruit zit voornamelijk glucose en ook een deel fructose. De langere suikerketens zijn koolhydraten.
Dus ja, in melk zit suiker: lactose. In fruit zit suiker: glucose en fructose. In brood zitten suikers: koolhydraten. Dat is prima, want het lichaam haalt daar glucose uit en dat hebben we nodig. In een evenwichtig voedingspatroon is dat genoeg, en bij babies is de hoeveelheid lactose in moedermelk er precies op aangepast om gezond te blijven. Toegevoegde suikers zijn niet nodig, of ze nu uit suikerbietenextract, fruitextract of granenextract komen.
Met de kreet geen suiker toegevoegd wil men meestal zeggen dat er geen saccharose doorheen is geschept. Maar als er wel fruitextract of granenextract inzitten, dan zijn dat óók (onnodig) toegevoegde suikers. Bovendien zijn in die extracten de andere bestanddelen van de voedingsmiddelen waar ze vandaan komen verwijderd. Fruit b.v. is niet alleen gezond in ons voedingspakket vanwege de glucose en fructose, maar ook vanwege de vezels en vitaminen. Die missen in de fruitextracten, dat is alleen nog maar glucose en fructose. Voedingskundig gezien is dat echt niet anders dan een schep suiker uit de suikerpot toevoegen.
“geldt voor opvolgmelk ook dat je niet verschillende merken door elkaar mag gebruiken? Zo ja, stel je geeft je baby opvolgmelk van Nutrilon, maar je gebruikt pap van Bambix waar alleen water aan hoeft te worden toegevoegd, is dat dan ok? Dan gebruik je dus 2 merken door elkaar.”
Je mag best 2 merken gebruiken, en zelfs gemengd. Alleen moet je wel in de gaten houden dat de totale samenstelling in orde blijft. Als je pap wilt maken van opvolgmelk dan kan dat door Nutrilonpoeder aan te maken met water, en daar bambix graanvlokken voor in melk door te doen. Als je bambix voor wateraanmaak gebruikt, dan zit daar graan én melkpoeder in. Dan krijg je ook pap. Die lege artis gemaakte pappen mag je mengen. Wat je niet moet doen is Nutrilonpoeder aanmaken met water en daar nog eens wateraanmaak-bambix indoen. Want dan heb je dubbel melkpoeder, dat is te eiwit- en mineraalrijk.
“En wat is dan die goedenacht-melk van Nutrilon, zit daar ook pap in?”
Dat hangt dan weer af van je definitie van pap.
De natuurlijke voeding voor babies is uiteraard moedermelk, dat heeft precies de goede samenstelling. Als dat niet voorhanden is dan is fabrieksmatig nagemaakte moedermelk de volgende keus. De standaard fabrieksvoedingen voldoen daar qua eiwit/suiker/vet/mineraal etc. gehalte aardig aan. (Ze missen natuurlijk heel veel dingen die in de fabriek niet gemaakt kunnen worden en door moeders wel, maar dat even terzijde.)
De hongerige-babies en doorslaap-voedingen zijn meestal veranderd t.o.v. de standaard en lijken daardoor inder op moedermelk. Ze bevatten b.v. veel meer caseïne-eiwit en minder wei-eiwit. Het wei-eiwit klontert in de maag tot kleine vlokjes, caseïne tot één grotere klont. Dat blijft langer ‘hangen”en verteert minder snel. Of er wordt meer lactose aan toegevoegd. Of er worden koolhydraten aan toegvoegd.
Als je Nutrilon goedenacht vergelijkt met Nutrilon 2 dan zit het verschil vooral in toegevoegde koolhydraten (zetmeel en polysacchariden), die zitten niet inN2.
Kari

Dendy Pearson

Dendy Pearson

06-09-2009 om 19:14

Kari

Ik vind het in zoverre een belangrijk punt dat ze er blijkbaar niet een schep suiker bij hebben gedaan. In melk zit van nature suiker en in bananen ook. En in nog veeeel meer andere dingen die mijn zoon eet. Zal dus best dat er in die pap ook suiker zit.
En verder ga ik er vanuit dat ze bij Friso niet de bedoeling hebben baby's te vergiftigen en dus zal die pap helemaal zo slecht niet zijn voor mijn zoon.
Het is goed om kritisch te kijken naar voeding voor je kind, maar je hoeft daar ook niet in door te slaan.

Dendy

Waarom kan 'gewone pap' niet gewone pap blijven

Die vraag kan ik wel beantwoorden. De chemisch-biologische verhalen van Kari behoeven geen enkele aanvulling.

De reden waarom er altijd weer nieuwe en ingewikkeldere producten op de markt komen is dat je met simpele melk of simpel brood niet veel geld kunt verdienen. Als je er poeder van maakt, bananenaroma's en suiker (van welke afkomst dan ook) doorheen gooit dan is de marge op de toegevoegde waarde veel groter dan op het ongeraffineerde startproduct, melk in dit geval.

Je kunt voor dit soort onderwerpen beter de economiepagina ter hand nemen dan Wij Jonge Ouders of Groter Groeien.... al tien jaar geleden maakte Nutricia bekend dat ze de babymarkt van 0-12 naar 0-36 maanden gingen oprekken. De aandeelhouders vonden dat alleen maar goed, de koersen stegen. En het is Nutricia en haar grote multinational concurrenten aardig gelukt. Er zijn zo veel extra producten bijgekomen, zowel vanaf 6 maar zeker ook vanaf 12 maanden, dat je helemaal zou vergeten dat kinderen uitstekend kunnen gedijen op eten met de pot mee.

Kari: petje af voor je duidelijke uitleg.

Dendy: het is inderdaad jouw eigen keuze... maar het product dat je nu gebruikt bevat dus juist wél die schep suiker waar jij het over hebt. En die is slecht omdat je kind daardoor minder eet van andere producten waardoor het een gevarieerder dieet aan bouwstoffen zou binnenkrijgen, je bederft zijn eetlust, en omdat je kind een te zoete smaak krijgt waardoor het later minder snel gevarieerd zal eten. Maar het is je eigen keus.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

06-09-2009 om 20:57

Rodebeuk

"En die is slecht omdat je kind daardoor minder eet van andere producten waardoor het een gevarieerder dieet aan bouwstoffen zou binnenkrijgen" Hier begrijp ik je niet? Het gaat om ochtendpap, de rest van de dag eet pipo brood, fruit, groente,vlees, kale yoghurt. Variatie genoeg toch?
Vroeger werd er trouwens regelmatig een schep suiker door de bambix gegooit om het geheel wat lekkerder te maken. En baby's kregen toen ook gewoon met een maand of 6 een lange vinger. Werd niet zo moeilijk over gedaan.
Dendy

Kari1

Kari1

06-09-2009 om 22:04

Dendy

Natuurlijk heeft Friso niet de bedoeling babies te vergiftigen en natuurlijk hoef je niet door te slaan. Ik zal je iets verklappen: ik eet regelmatig koek of chocola. Dat heb ik niet nodig om een gezond voedingspatroon te hebben, maar dat vind ik gewoon lekker.
Het punt is dat jij in je eerste posting aangaf dat je kind pap krijgt, "Iets van bananensmaak, zonder toegevoegde suikers oid." Daaruit leidde ik af dat dat voor jou iets is dat je wenst, dat je je kind (nog) geen toegevoegde suiker wilt geven, of althans niet in die pap.
Daarom probeerde ik (en rodebeuk) je uit te leggen dat de zg. natuurlijke suikers die aan die pap zijn toegevoegd PRECIES hetzelfde zijn als een schep uit de suikerpot. Of die moleculen nu uit banaan geperst zijn of uit suikerbiet, het zijn dezelfde glucose en fructose moleculen. "Ik vind het in zoverre een belangrijk punt dat ze er blijkbaar niet een schep suiker bij hebben gedaan." Dat hebben ze dus eigenlijk wel. Je kunt ook de gewone frisomelk nemen en daar zelf een schep suiker ingooien, dan krijg je hetzelfde product (maar wel goedkoper).
De bedoeling van Friso is niet om babies te vergiftigen. De bedoeling is wel om zoveel mogelijk geld aan babies te verdienen, zelfs als ouders daarvoor op het verkeerde been moeten worden gezet.
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.