Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Wat zijn leuke badjassen, en handig spulletjes om mijn kleinen dochtertje van 4 maanden te verwennen.

Dag allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar comfortabele, maar makkelijk wasbare kleertjes voor mijn dochtertje van 4 maanden. Welke winkels kan ik het best bezoeken? Ze is namelijk wat groter dan een gemiddelde baby.

Alvast bedankt!


Wat is wat groter? Draagt ze groter dan maat 92/98 zeg maar want anders kun je gewoon bij babykleding slagen. Moet je gewoon niet naar maanden maar maten kijken.

zeeman heeft ruimvallende kleertjes 

Gewoon normale babykleertjes? Ze zal toch nog niet buiten de babymaten vallen met haar 4 maanden? Hema, zeeman, h&m, zara. Wat draagt ze nu?

Je kind kleren aantrekken is in mijn ogen overigens niet 'lekker verwennen'. Dat is gewoon een levensbehoefte en dat hoor je te doen als ouder. 

Ik zou niet voor een badjas gaan. Dat is nou zo’n item die niet heel praktisch is met een baby die nog niet kan lopen. Ik zou dan voor een badcape gaan.

Babykleding kan je overal kopen. Waar koop je tot nu toe kleding voor je baby?

Ben ik de enige met troll-vibes bij dit topic of ben ik nou te achterdochtig?

Azalea747 schreef op 24-05-2024 om 08:36:

Ben ik de enige met troll-vibes bij dit topic of ben ik nou te achterdochtig?

Of iemand die alvast wat marktonderzoek doet. 

In feite is elke zachte lap met vochtopnemende of juist koele of warme eigenschappen goed; maar je krijgt zelf een goed gevoel als je je kindje zo mooi mogelijk maakt.

Ik ben misschien uberburgerlijk maar ik vind Hema en Zeeman heel leuke en fijn zittende babykleding hebben van fijn mayeriaal. Hema heeft nu een leuke sale bij de baby en kinderkleding. Met vier maanden kan het niet erg veel meer dan een maat verschillen volgens mij, dus wat is daar het probleem? Of zit je in de adult baby scene en is dit een verkapt seksueel getint topic? 

Het verwennen is dan alleen langs jouw kant hoor! Een kind in een badjas wurmen, is eerder kindermishandeling dan verwennerij. Trouwens, hoe goed bedoeld ook, je kind weet daar niks van dat het mooi is. Als een kind geen honger heeft, niet ziek is, niet te warm of te koud heeft, dat is voor een baby het ultieme genot. Niet welke kleertjes het aanheeft.

Gelebloem schreef op 24-05-2024 om 08:51:

 Of zit je in de adult baby scene en is dit een verkapt seksueel getint topic?

letterkoekje schreef op 24-05-2024 om 08:56:

[..]

Sorry ik vond de formuleringen gewoon wat apart.

Gelebloem schreef op 24-05-2024 om 08:57:

[..]

Sorry ik vond de formuleringen gewoon wat apart.

Ja, ik herken het ook. Vind het ook een vreemd topic. 

Gelebloem schreef op 24-05-2024 om 08:57:

[..]

Sorry ik vond de formuleringen gewoon wat apart.

Ja, dat vond ik dus ook…

Meesje schreef op 24-05-2024 om 06:55:

Gewoon normale babykleertjes? Ze zal toch nog niet buiten de babymaten vallen met haar 4 maanden? Hema, zeeman, h&m, zara. Wat draagt ze nu?

Je kind kleren aantrekken is in mijn ogen overigens niet 'lekker verwennen'. Dat is gewoon een levensbehoefte en dat hoor je te doen als ouder.

Ja precies dit dus. En als je kind groot is voor de leeftijd, dan trek je babykleertjes in een maat groter aan, voor zes maanden. Als je kind met 4 maanden al zo ongeveer een meter groot is, dan moet je naar de dokter, want dat is écht buiten alle proporties. 

Badjassen hebben baby's niet nodig. Baby's hoeven ook niet verwend te worden, die moeten gewoon tevreden zijn en verder hebben ze vooral liefde, aandacht en rust nodig.

letterkoekje schreef op 24-05-2024 om 08:56:

[..]

Ik denk dat ze het bij het juiste eind heeft. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.