Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Georgy

Georgy

23-03-2022 om 09:54

Welk buidel/draagshirt voor oudere baby?

Welk buidel/draagshirt is het meeste geschikt en comfortabel voor een oudere baby? Mijn dochtertje is nu bijna 5 maanden en ik kom er helaas nu pas achter dat dit bestaat. De combinatie van huid-op-huidcontact en dragen lijkt me fijn voor mijn kindje. Ik wil mijn kindje er het liefst dan ook in laten slapen, maar ik weet niet of dat lukt met die rekbare stof, dan moet je het hoofdje misschien ondersteunen? Lukt het met oudere baby’s om ze te voeden vanuit het shirt en als dit niet lukt kun je hem dan wel ook als voedingsshirt gebruiken? Is het niet te koud voor je oudere baby zonder truitje? 

Ik zou eerder kijken naar een draagdoek of ergonomische draagzak. Eventueel rekbare draagdoek en voor wens huid op huid gewoon in luier in draagzak/doek binnenshuis.

Georgy

Georgy

23-03-2022 om 12:15

Bedankt voor de tip. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb om dat uit te proberen. Ik ben benieuwd of het niet te koud is nu zonder truitje  of dat de extra warmte van huid-op-huid compenseert. Ik ga het uitproberen met mijn geweven draagdoek. 

je kunt altijd voor jezelf nog een vest over de draagdoek doen. Dan heb je wel bedekte armen maar toch huid op huid.

Due-scimmie schreef op 23-03-2022 om 13:38:

je kunt altijd voor jezelf nog een vest over de draagdoek doen. Dan heb je wel bedekte armen maar toch huid op huid.

Ik had zo’n vest met extra pand wat je over de draagzak kan doen. Net als je dat bij jassen hebt. Misschien heb je die al? 

Georgy

Georgy

24-03-2022 om 21:18

Goede ideeën. Ik weet wat je bedoelt Junio. Heb niet zo een ding maar ik ga eens kijken.

Georgy

Georgy

02-04-2022 om 07:08

inmiddels draag ik haar soms met bloot buikje tegen mijn buik in draagzak, maar ik heb nog niet zo een shell gekocht voor er overheen omdat ik het eerst zo wilde uitproberen. Ik merk dat het buidelen zelf wat tegenvalt. We moesten er allebei aan wennen. Onze buiken plakten aan elkaar en ze trok zich los. Ik heb wel het idee dat het haar helpt om beter in slaap te vallen, maar het voelt minder prettig om het heel lang achter elkaar te doen. Ik zat een manier te bedenken om het buidelen zonder te veel ingewikkeldheden in te bouwen in het dagelijkse dragen, maar nu voelt dat een beetje als te veel van het goede van mijn kant althans. Misschien is het ook nog wel wennen. Het lukt nu eigenlijk ook maar af en toe, omdat ik regelmatig naar buiten moet. Ik dacht even dat buidelen makkelijker zou zijn in de zomer, want dan heeft je kindje het minder snel koud, maar nu ik merk dat onze huid zo plakt denk ik toch dat het maar beter niet te warm kan zijn. Maar ook niet te koud, wat ook best lastig is vind ik want dan moet je de beentjes en ook het geheel van de doek heel goed inpakken en dan inderdaad niet naar buiten gaan. Ik zag een shell die je helemaal om je kind in draagdoek kunt doen en die ook nog om je rug sluit. Dat lijkt me inderdaad wel een mooie oplossing tegen stukjes blote huid/alle tochtige kiertjes, maar een beetje duur als je het alleen maar af en toe gebruikt. Buidelen lijkt me wel fijn bijvoorbeeld even samen in bed na het badje (en dan eerst babymassage), maar wel ook wat gedoe met een peuter er bij die ook aandacht nodig heeft. Bovendien gaat ze door alle drukte met drie kinderen ook maar één keer (en soms twee) per week in bad, maar het wel iets natuurlijk en dan is het misschien nog behapbaar met alle drukte. 
Ik ben benieuwd of er meer ouders zijn die buidelen met hun oudere baby en wanneer en hoe ze dat doen en hoe ze het combineren met andere kinderen. Vinden hun baby’s het fijn en doet het ze goed?

Wij hebben heel veel gebuideld met onze dochter en nog steeds vindt ze het heel prettig om onze lichamelijke nabijheid te voelen en zoekt ze daarin haar veiligheid.
Maar we hebben nooit met draagdoeken hele dagen gebuideld. Ze heeft de eerste paar maanden in het ziekenhuis doorgebracht en mijn herstel heeft ook vrij lang geduurd. De energie om te stofzuigen of de vaat te doen met een kind op mijn buik of rug had ik niet en het lijkt me ook niet prettig. Wel hebben we haar op rustmomenten tegen onze buik en borst aan laten liggen en we knuffelen nog steeds veel met haar.
Combineren met andere kinderen heb ik geen ervaring mee, want die heb ik niet.

Georgy

Georgy

16-04-2022 om 22:59

Bedankt voor je reactie. Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb. Wat fijn dat jullie ondanks de moeilijke omstandigheden momenten vonden om te buidelen/ knuffelen.

 Misschien zijn er gezien het aantal reacties maar weinig ouders die buidelen met hun oudere baby maar eerder knuffelen met kleertjes aan. Ondertussen doe ik het nu ook alleen af en toe op momenten dat het uitkomt bijv. na het badje. Na een uurtje in de draagdoek na of een kwartiertje samen in bed is het dan ook wel weer genoeg zo voelt het althans . Ze valt op die buidelmomenten makkelijker in slaap. Ik doe in de draagdoek een zacht fleecedekentje over haar heen en daarover een geweven draagdoek. Ze heeft dan wel een legging aan. Misschien dat een rekbare draagdoek en daaroverheen een geweven draagdoek ook wel kan, maar dit is wat makkelijker. We buidelen alleen maar binnen maar het is voldoende.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.