Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Welke baby abonnementen gebruiken jullie?

Ik ben net mama geworden en heb een baby'tje van 2 maanden. Nu heb ik sinds kort een luier abonnement dat ik echt ideaal vind! Daarom ben ik benieuwd of jullie nog andere abonnementen hebben die aan te raden zijn? Maken jullie gebruik van abonnementen speciaal voor je baby? Super benieuwd naar jullie ervaringen en tips!


ik heb geen baby maar ben verzot op abbonementen:

Smol - wasmiddel en schoonmaakspray (adverteert als milieuvriendelijker)
Nespresso
Groeten/fruit doos
Hondenvoer
HelloFresh/Mindful Chef/Gousto
Kattenvoer had ik maar de katten eten liever Whiskas
Vanaf volgende maand ga ik aan shampoohervullingen beginnen
Ik wil graag nog een keer een kaasjes abbonment
Speelotheek online voor petekind

met een baby zou ik me dus compleet uitleven!

Ruilspeelgoed klinkt wel leuk en duurzaam, maar ik vind twee maanden vrij kort. Als wij speelgoed kopen voor ons kind zou ze het niet leuk vinden als het na twee maanden weer weggaat. Zeker niet als het iets is wat ze echt leuk vindt en veel mee speelt.
Tweedehandsspeelgoed lijkt me dan handiger. Je geeft het een tweede leven en gebruikt het totdat je kind erop uitgekeken is en dan verkoop je het eventueel weer door of geeft het weg.

Hier in Engeland hebben we Whirli. Kan je zo kort of lang houden als je wil en met korting kopen als het een langdurig plezier blijkt.

Alleen peuterzwemmen deden we. Maar dat was pas vanaf 2 jaar, toen we er achter kwamen dat dochter angst had. Verder nooit een abonnement gemist. Luiers haalde ik bij de Aldi. Hele fijne luiers vond ik dat. Billendoekjes lagen hier van pampers bij de Makro regelmatig bij de afgeprijsde spullen. Betaalde ik voor een 3-pack doekjes rond de €2,-. Ik nam dan de hele voorraad mee en kon weer vooruit. Als ik er kwam, keek ik altijd even en wat er dan lag nam ik mee. Lag altijd wel wat. Kleding zou ik al helemaal niet willen, dat vond ik juist zo leuk om zelf uit te zoeken. 

mama4839

mama4839

04-01-2022 om 09:40 Topicstarter

Weeromstuit schreef op 03-01-2022 om 19:45:



'Ik ben net mama geworden en heb een baby'tje van 2 maanden. Nu heb ik sinds kort een luier abonnement dat ik echt ideaal vind! Daarom ben ik benieuwd of jullie nog andere abonnementen hebben die aan te raden zijn? Maken jullie gebruik van abonnementen speciaal voor je baby? Super benieuwd naar jullie ervaringen en tips!'

Hoe vaak heb je die luiers van je abonnement al gehad? Wat vind je er ideaal aan?

Ik vind het fijn dat ik er geen omkijken naar heb en alleen de maat en datum hoef aan te passen om de zoveel tijd. Daarnaast ben ik gewend om ook voor andere dingen een abonnement te gebruiken en vind ik het een prettige manier om te zorgen dat ik alles in huis heb.

mama4839

mama4839

04-01-2022 om 09:42 Topicstarter

MelMel schreef op 03-01-2022 om 20:26:

ik heb geen baby maar ben verzot op abbonementen:

Smol - wasmiddel en schoonmaakspray (adverteert als milieuvriendelijker)
Nespresso
Groeten/fruit doos
Hondenvoer
HelloFresh/Mindful Chef/Gousto
Kattenvoer had ik maar de katten eten liever Whiskas
Vanaf volgende maand ga ik aan shampoohervullingen beginnen
Ik wil graag nog een keer een kaasjes abbonment
Speelotheek online voor petekind

met een baby zou ik me dus compleet uitleven!

Haha, ik heb er ook veel inderdaad! Super fijn om te gebruiken!

mama4839 schreef op 04-01-2022 om 09:42:

[..]

Haha, ik heb er ook veel inderdaad! Super fijn om te gebruiken!

En voor al die spullen komt dan iedere keer een bezorgbusje voorrijden?

Meeste komt met de postbode mee maar ja soms ook een bestelbusje.

mama4839 schreef op 04-01-2022 om 09:40:

[..]

Ik vind het fijn dat ik er geen omkijken naar heb en alleen de maat en datum hoef aan te passen om de zoveel tijd. Daarnaast ben ik gewend om ook voor andere dingen een abonnement te gebruiken en vind ik het een prettige manier om te zorgen dat ik alles in huis heb.

Wow. Lekker lui zeg! Klinkt vooral verwend. Goed voorbeeld ook. Lekker bestellen, bestellen en zelf niet meer nadenken. Een ander regelt het wel. Het milieu? Ach kind maakt ons dat uit, gemak dient de mens....

Je kan ook zelf nadenken om te zorgen dat je alles in huis hebt. 

PinkFlower schreef op 06-01-2022 om 10:03:

[..]

Wow. Lekker lui zeg! Klinkt vooral verwend. Goed voorbeeld ook. Lekker bestellen, bestellen en zelf niet meer nadenken. Een ander regelt het wel. Het milieu? Ach kind maakt ons dat uit, gemak dient de mens....

Je kan ook zelf nadenken om te zorgen dat je alles in huis hebt.

En dat dan zelf in huis halen doe je met de auto? In plastic tasjes? Of met je ebike op groene stroom - dus op biomassa?

Wat is er precies milieu onvriendelijk aan een ander laten doen waar ze goed in zijn, zoals het zo groen mogelijk maken van bevoorrading? Want wat is er milieu onvriendelijk als je je tijd liever besteed aan je gezin, je familie, je werk en de wereld om je heen?

Nog een tip; vriendelijkheid kost niets en vul vooral niet te veel in. Als je twijfelt of bestellen wel zo milieu vriendelijk is, dan stel je een vraag. Er zijn nl juist heel veel initiatieven met abonnementen die bijdragen aan een betere wereld;

Zo krijg ik de nespressocups in een abonnement, omdat dat de enige waren  die biologisch afbreekbare cups produceerden en die ook nog lekkere koffie maken.  
De maaltijd boxen van hellofresh vond ik te veel ‘tralala’ bevatte zoals kleine sausjes, dus ben ik tegenwoordig lid van een heren boerderij. Daarmee eet ik met de seizoenen mee en uit de regio, maar heb ik ook een abonnement. Voordat deze coöperatie er was, maakte ik gebruik van boerschappen, ook een abonnement waarbij je lokaal vlees, groente en fruit thuis geleverd krijgt. 

Lui? Als je graag dat oordeel wil uitspreken, ga je gang. Maar beter voor de wereld dan als ik zelf regelmatig naar de supermarkt ga en daar mijn (verpakt, gekoeld, getransporteerde) boodschappen doe. 

Biebel schreef op 06-01-2022 om 10:23:

[..]

En dat dan zelf in huis halen doe je met de auto? In plastic tasjes? Of met je ebike op groene stroom - dus op biomassa?

Wat is er precies milieu onvriendelijk aan een ander laten doen waar ze goed in zijn, zoals het zo groen mogelijk maken van bevoorrading? Want wat is er milieu onvriendelijk als je je tijd liever besteed aan je gezin, je familie, je werk en de wereld om je heen?

Nog een tip; vriendelijkheid kost niets en vul vooral niet te veel in. Als je twijfelt of bestellen wel zo milieu vriendelijk is, dan stel je een vraag. Er zijn nl juist heel veel initiatieven met abonnementen die bijdragen aan een betere wereld;

Zo krijg ik de nespressocups in een abonnement, omdat dat de enige waren die biologisch afbreekbare cups produceerden en die ook nog lekkere koffie maken.
De maaltijd boxen van hellofresh vond ik te veel ‘tralala’ bevatte zoals kleine sausjes, dus ben ik tegenwoordig lid van een heren boerderij. Daarmee eet ik met de seizoenen mee en uit de regio, maar heb ik ook een abonnement. Voordat deze coöperatie er was, maakte ik gebruik van boerschappen, ook een abonnement waarbij je lokaal vlees, groente en fruit thuis geleverd krijgt.

Lui? Als je graag dat oordeel wil uitspreken, ga je gang. Maar beter voor de wereld dan als ik zelf regelmatig naar de supermarkt ga en daar mijn (verpakt, gekoeld, getransporteerde) boodschappen doe.

Ja lui ja. Je leert je kinderen dat als je er maar geld tegen aan smijt een ander alles haalt. 

Ik haal mijn boodschappen met de fiets, want geen rijbewijs. Soms grote boodschappen met de auto met man. Dat is 1x rijden! Ipv van 10x met al die onnodige abonnementen. 

En wat gezeur met je biomassa en je groene stroom. Alsof al die busjes die voor je rijden op groene stroom rijden. Geloof je het zelf?

Milieu vriendelijk heeft niks met tijd met je gezin te maken. Over invullen gesproken zeg ... Alsof je als je normaal en zelf nog gewoon dingen in huis haalt geen tijd voor je gezin hebt. 

Dat jij mijn mening niet vriendelijk vindt ligt echt aan jou. Ik geef mijn mening, dat die niet is wat jij wil horen is jammer. 

Ik las alleen de titel en dacht: Mijn god, eenmalig een baby lijkt me al erg, maar een abonnement op baby's is helemaal horror!

Mij lijkt het wel wat onhandig als je dan elke keer alles moet aanpassen zoals de maat. Bij een groeispurt zit je dan misschien met een te grote hoeveelheid luiers die dan weer te klein zijn. Maar in sommige gevallen kan ik me wel voorstellen dat het handig kan zijn. 

Als je sowieso al bijna nooit in een winkel komt is een abonnement voor het een of ander misschien handig. Hoewel juist niet voor luiers lijkt me want dat varieert te snel in maat en dan moet je daar juist weer aan denken (terwijl het idee van een abonnement lijkt te zijn dat je er geen omkijken naar hebt). Maar als je wel gewoon boodschappen doet in een winkel is het natuurlijk juist veel makkelijker om alles dan meteen maar mee te nemen wat je nodig hebt aan luiers en doekjes en potjes. En ja, dat is over het algemeen ook milieuvriendelijker. 

Een abonnement is altijd duurder dan wanneer je gewoon zelf naar de winkel gaat. Want de bezorger, de mensen in het distributiecentrum, de mensen die het coördineren en het bedrijf van de abonnementen moeten er ook wat aan verdienen.

Wat betreft milieu heeft Pinkflower wel een punt. Als er vijf keer in de week een bezorger moet komen voor het een of ander kost dat gewoon onnodig veel vervoer.
Toen online shoppen net opkwam werd ook beweerd dat dat beter voor het milieu was want dan hoefden mensen niet meer naar de stad. Maar als je vijf items bij vijf verschillende winkels bestelt en er moet vijf keer een busje naar je huis rijden stoot dat uiteraard meer CO2 uit dan wanneer ik één keer op en neer naar de stad rijdt.

Nu moet vooral iedereen doen waar die zich goed bij voelt, maar mijn idee is wel dat je bij abonnementen vaak meer consumeert dan je eigenlijk nodig hebt. Het komt namelijk 'automatisch' aanwaaien zo lang je betaalt. 

En dat andere mensen iets voor je regelen als je ze betaalt...ja dat klopt. Zo hebben sommige mensen ook een schoonmaakster of een tuinman. Omdat ze er zelf geen zin in hebben, of geen tijd voor, of er fysiek niet meer toe in staat zijn. Die betaal je ook om iets voor jou te doen. Een baas betaalt zijn personeel ook om dingen voor hem te doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.