Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Welke baby abonnementen gebruiken jullie?

Ik ben net mama geworden en heb een baby'tje van 2 maanden. Nu heb ik sinds kort een luier abonnement dat ik echt ideaal vind! Daarom ben ik benieuwd of jullie nog andere abonnementen hebben die aan te raden zijn? Maken jullie gebruik van abonnementen speciaal voor je baby? Super benieuwd naar jullie ervaringen en tips!


PinkFlower schreef op 06-01-2022 om 10:53:

[..]

Ja lui ja. Je leert je kinderen dat als je er maar geld tegen aan smijt een ander alles haalt.

Ik haal mijn boodschappen met de fiets, want geen rijbewijs. Soms grote boodschappen met de auto met man. Dat is 1x rijden! Ipv van 10x met al die onnodige abonnementen.

En wat gezeur met je biomassa en je groene stroom. Alsof al die busjes die voor je rijden op groene stroom rijden. Geloof je het zelf?

Milieu vriendelijk heeft niks met tijd met je gezin te maken. Over invullen gesproken zeg ... Alsof je als je normaal en zelf nog gewoon dingen in huis haalt geen tijd voor je gezin hebt.

Dat jij mijn mening niet vriendelijk vindt ligt echt aan jou. Ik geef mijn mening, dat die niet is wat jij wil horen is jammer.

Ik vind het prima dat je een andere mening hebt. Leerzaam zelfs. Jij ziet dingen bestellen als neerkijken, ik leer  mijn kinderen juist dat hard werken beloont wordt en dat je beschikbare energie slim moet verdelen. Door slimme dingen te doen of de dingen slim te doen. Dat maakt dat ik soms andere keuzes maak.

Ik leer ze overigens ook dat je niet zomaar iemand lui noemt, als je niet weet waarom iemand ervoor kiest om iets op een andere manier te doen. En dat je best je eigen keuze mag maken, maar niet meteen een oordeel hoeft te over een ander. 


Pas op met abonnementen. Als je regelmatig een tijdschrift koopt willen ze graag dat je een abo neemt. Als je meer uitgeeft aan het abo dan aan het tijdschrift per jaar ben je verkeerd bezig. Zo ook met al dit soort abonnementen. Vergelijk die luiers niet met de standaardprijs maar met de reclameprijs en sla dan je slag. Ik geloof nooit dat een abonnement op luiers goedkoper is dan luiers kopen in de aanbieding. Al die andere dingen ook: ze bieden je een abo aan omdat ze dan zeker zijn dat jij die hele periode klant bent (en dat men vergeet op te zeggen). 

Ik vind het wel grappig hoe er even afgerekend wordt op één aspect van iemands consumptiegedrag en dat dan veralgemeniseerd wordt naar de hele persoon.

- Nespresso idd voor gekozen omdat het gerecycled wordt. 
- Smol wasmiddel word per post in karton verstuurd ipv plastic dozen en geeft tabletten voor keuken/glas/badkamer spray met herbruikbare spuitflessen.
- Hondenvoer zou ik anders speciaal voor naar de winkel moeten. Kan je gewoon een paar weken uitstellen als het nog niet op is, net als Smol wasmiddel.
- Doos groenten/fruit komt van biologische teler hier vlakbij, zou ik anders zelf voor rijden, nu rijden zij één keer per week.
- Hellofresh, ook de biologische variant in dit land, moet idd speciaal voor gereden worden en is zeker weten minder mileuvriendelijk dan op de fiets naar de super. Wij eten er gezonder en regelmatiger door dan het zelf regelen dus blijven wij het doen.

Iedereen maakt keuzes, bijna niemand die ik ken denkt niet even na over het milieu als ze consumptie keuzes maken. Maar die keuzes zijn niet altijd de allerbeste keuzes voor het mileu. Soms gaat gemak of luxe voor.

Denk er wel even bij na voordat je je mening vormt dat je in het echte leven en op het forum de rest van iemands milieu gerelateerde gedrag niet kan zien en beoordelen. 

https://ibb.co/3s3vgTF

Kind heb ik niet, auto is electrisch, huis wordt gedeeld, droger ook niet in huis - als voorbeeld 

MelMel schreef op 06-01-2022 om 20:10:

Ik vind het wel grappig hoe er even afgerekend wordt op één aspect van iemands consumptiegedrag en dat dan veralgemeniseerd wordt naar de hele persoon.

- Nespresso idd voor gekozen omdat het gerecycled wordt.
- Smol wasmiddel word per post in karton verstuurd ipv plastic dozen en geeft tabletten voor keuken/glas/badkamer spray met herbruikbare spuitflessen.
- Hondenvoer zou ik anders speciaal voor naar de winkel moeten. Kan je gewoon een paar weken uitstellen als het nog niet op is, net als Smol wasmiddel.
- Doos groenten/fruit komt van biologische teler hier vlakbij, zou ik anders zelf voor rijden, nu rijden zij één keer per week.
- Hellofresh, ook de biologische variant in dit land, moet idd speciaal voor gereden worden en is zeker weten minder mileuvriendelijk dan op de fiets naar de super. Wij eten er gezonder en regelmatiger door dan het zelf regelen dus blijven wij het doen.

Iedereen maakt keuzes, bijna niemand die ik ken denkt niet even na over het milieu als ze consumptie keuzes maken. Maar die keuzes zijn niet altijd de allerbeste keuzes voor het mileu. Soms gaat gemak of luxe voor.

Denk er wel even bij na voordat je je mening vormt dat je in het echte leven en op het forum de rest van iemands milieu gerelateerde gedrag niet kan zien en beoordelen.

https://ibb.co/3s3vgTF

Kind heb ik niet, auto is electrisch, huis wordt gedeeld, droger ook niet in huis - als voorbeeld

Mee eens, de ene keuze is beter dan de andere maar soms komt het beter uit om een abonnement te nemen (hier soms Hellofresh, niet wekelijks) en soms ook niet. We hebben zonnepanelen maar de wasdroger en vaatwasser draaien ook regelmatig. Dus zeker niet op elk vlak even goed bezig. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.