Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Welke babyfoon?

Hallo allemaal,
Ik ben alvast op zoek naar een goede babyfoon met camera.
Wie is zeer tevreden over de babyfoon en welke hebben jullie? 
groetjes!

Maakt het uit of de camera werkt via een app op je telefoon of dat je nog apart kastje hebt? 
Wij hebben de Alecto Smartbaby en kost 80 euro. Deze werkt dmv een app op je telefoon. De babyfoon maakt onderscheid in geluid of echt huilen en dan krijg je een alarm op je telefoon wat je kunt instellen. Kan ook afzetten. Wat leuk is dat als je zelf weg bent en partner is thuis en baby in bed dat je ook kunt kijken. Wat minder is dat als je wegbrengt naar iemand om op te passen je geen kastje kunt meegeven. 
Wij zijn erg tevreden over deze babyfoon, scherp beeld en die alarmen zijn ook fijn. Man is nogal eens een nachtje weg en kijkt dan af en toe eventjes naar baby van afstand

Nooit een babyfoon gehad. Toen ze eenmaal groot genoeg waren om alleen op hun kamertje te liggen, maakten ze ook voldoende herrie om ze zonder babyfoon te horen.

Hoe vaak denk je de babyfoon te gaan gebruiken? Hier heel weinig gebruikt. In kraamweken sliep kind overdag beneden omdat ik zelf niet heel mobiel was (keizersnede). Verder sliep dochter op zelfde verdieping en hoorden we haar goed.

Tip: kijk of babyfoon meerdere frequenties heeft. In nieuwe huis bleek buur zelfde frequentie te gebruiken en hoorde ik een man tegen een jongetje praten (Wij hebben een dochter en mijn vriend dat beneden).   

Ik heb de Luvion Essential. Doet het prima. Ik wilde juist niet iets met een app/verbinding met internet. Ben geen digitaal wonder en wil zeker weten dat niemand de verbinding hackt en in mijn huis meekijkt. Verder gebruik ik hem wel veel, dagelijks. Dochter slaapt wel op de zelfde verdieping als ik, maar ik heb niet de zelfde bedtijd en ik doe geen dutjes . Dus als ik beneden ben is de babyfoon aan. Ik hoor haar niet zonder babyfoon. En zeker als ik in de tuin bezig ben zou ik haar niet horen. Over camerafunctie heb ik wel getwijfeld, maar blij dat ik hem heb. Ze huilt soms in haar slaap en dan vind ik het fijn om te zien dat ze slaapt. Gebruik ik wel steeds minder nu ze ouder wordt/ik langer moeder ben.

heb je ook een heel geluidsdicht huis?  Als je dat niet heb dan heb je geen babyfoon nodig hoor 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

13-02-2023 om 22:13

There is an app for that
Baby Monitor 3G (Android en iOS)
Werkt stukken beter dan de gemiddelde Alecto of Philips Avent.

PS: Babyfoon kan handig zijn als je in de tuin zit te borrelen met vrienden en je baby ligt drie hoog op zolder
Of als jij bij de buren naar de voetbal-wedstrijd zit te kijken en je baby thuis alleen in z'n bedje ligt...
Mee eens dat in alle andere gevallen je de baby eerder hoort via het trapgat, dan via de foon. Maar het is ook een middel ter geruststelling alla "hoor ik 'm wel of hoor ik 'm niet".

Ik ben verbaasd hoeveel mensen aan te geven geen babyfoon nodig te vinden. In mijn omgeving heeft iedereen er 1 (of gebruiken een tablet met app).

Wij hebben zelf 2 verschillende voor beide kids en ik vind met beeld toch wel het fijnste. Dochter is net 6 en slaapt op zolder, ik vind het heel fijn dat op die van haar een praat functie zit. Ze wil nog wel eens iets vragen en dan kan ik via de babyfoon communiceren.

Wij hebben volgens mij een allecto met beeld maar eerlijk gezegd heb ik vooral naar de prijs gekeken. Die met beeld hebben we ruim vier jaar terug voor circa €45 aangeschaft.

Mugske schreef op 13-02-2023 om 18:18:

Hoe vaak denk je de babyfoon te gaan gebruiken? Hier heel weinig gebruikt. In kraamweken sliep kind overdag beneden omdat ik zelf niet heel mobiel was (keizersnede). Verder sliep dochter op zelfde verdieping en hoorden we haar goed.

Hier is de babyfoon pas net weg. Dochter is 10 die heeft zijn geld wel opgebracht. In ons huis hoor je gewoon echt niks als de deuren dicht zitten en de tv staat aan. Dochter heeft wel eens hard zitten gillen terwijl hij uit stond, maar toen hoorden we haar dus echt niet. Wij slapen ook op dezelfde verdieping en dan hoor ik haar wel ja. Maar je zit toch niet elke keer tijdens de middagslaapjes boven? Of elke avond vanaf 7 uur? Het ligt gewoon heel erg aan je huis of een babyfoon nuttig is of niet.

Geen tip voor TO verder. Wij hadden een simpele alecto zonder camera. Vond die optie niet nodig

wij hadden met onze 1e een alecto. Accu geen snel leeg. Verbinding werd steeds slechter. Nu een Philips bij ons 2e kind. Echt een top ding.

Pands schreef op 16-02-2023 om 23:20:

wij hadden met onze 1e een alecto. Accu geen snel leeg. Verbinding werd steeds slechter. Nu een Philips bij ons 2e kind. Echt een top ding.

onze alecto kon na 10 jaar nog steeds een avond zonder opladen. Vond dat juist 1 van de goede punten verbinding was ook altijd wel goed. Zelfs bij mijn ouders met een vrij groot huis met betonnen vloeren deed hij het altijd. 

Wij gebruiken de Luvion prestige (heet die volgens mij) werkt super goed!

Hier ook goede ervaringen met een Luvion. Nooit problemen mee gehad en al een aantal jaren in gebruik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.