Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Nicky Lohs

Nicky Lohs

05-02-2013 om 15:57

Welke fles voor prematuur met borstvoeding?

Mijn mannetje (35.4) krijgt inmiddels volledig borstvoeding. De ene voeding eerst aanleggen en dan bijvoeden, de andere keer niet aanleggen. Bijvoeden doen we middels fingerfeeding. Omdat hij prematuur is maar wel heel groot krijgt hij heel veel per voeding, dat is niet echt meer te doen met fingerfeeding of cupfeeding. We zijn nu vaak meer dan een half uur bezig en dat is teveel voor hem.

Nu zoek ik dus een fles die geschikt is om te gebruiken naast de borstvoeding, bijvoorbeeld de medela calma. Ik ben alleen bang dat deze fles te moeilijk is. Het drinken uit de borst kost teveel energie en het is dus de bedoeling dat de fles makkelijker gaat. Zijn bilirubine is op het randje waardoor hij nog eens extra suf is.

Welke fles moet ik nou hebben? De calma is erg duur, zou zonde zijn als die niet werkt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

05-02-2013 om 16:02

Borstvoedings hulp set

Niet wat je vraagt, maar misschien is een borstvoedingshulpset /borstvoedingsondersteuningsset wat. Zie onderstaande link.

Meleda heeft er bv eentje (kost iets van 30 euro)

http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/bvhulpset.html

Nicky Lohs

Nicky Lohs

05-02-2013 om 17:49

Hanne

Bedankt voor je tip. Ik heb de link eens bekeken, klopt het dat zo'n set vooral handig is als de melk nog niet op gang is? Dat is bij mij namelijk wel zo.

Heel eerlijk gezegd zie ik mezelf ook niet zo hannesen met zo'n slangetje. Het aanleggen is al vrij omslachtig met happen, loslaten, alleen het puntje van de tepel willen. Maar ik hou het wel als optie, zo'n set.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

marjanne

marjanne

05-02-2013 om 23:12

Nicky

Mijn ervaring (als kraamverzorgende)
Ik vind de calma alleen voor kinderen die goed drinken. Een cupje is handig zolang je kindje nog niet zo veel melk krijgt. Je kan vingervoeden met het slangetje in de fles hangend, maar ook met een spuit op het slangetje en spuiten zodra je kindje drinkt, dat kost veel minder energie . De avent is heel erg stug voor prematuren. Een difrax speen is soepeler.
Heb je al een lactatiekundige thuis gehad??
Ik snap dat al die voedingen voor jullie beide erg veel energie kost.
Succes! Marjane

Hanne.

Hanne.

06-02-2013 om 10:04

Ondersteuningsset

De set is primair voor als de voeding nog niet goed op gang is gekomen, maar tegelijkertijd maakt het het ook makkelijker voor een kind om te drinken. Met even veel energie uit meer 'bronnen' melk halen.

Maar een lactatiekundige zal vast meer info kunnen geven.

Fingerfeeden heb ik overigens ook altijd zoals Marjane schrijft met een spuitje gedaan. Daarmee kon ik hoeveelheden tot 70ml per keer redelijk makkelijk behappen. Mocht je dat nog niet doen is dat evt ook een aanrader.

Tango

Tango

06-02-2013 om 21:52

Difrax

Een vriendin van mij is in december bevallen van een dysmatuur kindje. Niet te vroeg geboren, maar wel heel klein (2 kg). Zij gaf een combinatie van borst en flesvoeding en gebruikte een Difrax-flesje. Avent heeft ze ook geprobeerd maar daar sabbelde hij alleen maar aan. Misschien inderdaad te stug zoals hierboven genoemd. De combinatie borst en fles heeft bij hen nooit problemen opgeleverd (tepel-speen-verwarring).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.