Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Sunja

Sunja

09-10-2012 om 17:35

Welke handkolf

Hoi,
Mijn borstkolf is kapot gegaan (Medela Swing had ik, oude versie) en nu wil ik overstappen op een handkolf. Heeft iemand ervaring met die van Medela, Avent of Tommee Tippee?
Ik dacht eerst aan die van Medela omdat ik daar al flesjes, zakjes van heb. Maar je kunt eigenlijk net zo goed in iets anders kolven en dan overgieten. Ik kolf nu tenslotte ook in een flesje en giet dan over in een zakje (dat zakje eraan hangen is mij nooit goed gelukt )
Maar toen hoorde hele goede verhalen over de Avent handkolf. En nu lees ik weer dat de Tommee Tippee handkolf het he-le-maal is!
Goed, twijfel alom. Daarom dacht ik: misschien dat hier wat ervaringsdeskundigen rondhangen?! Ik wil dus vooral een beetje comfi en snel kolven. En niet meer elektrisch, ik vind het gedoe, duur en ik kolf vrij gemakkelijk dus ik denk dat ik meer heb aan een handkolf.
Bedankt alvast!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mea Proefrok

Mea Proefrok

09-10-2012 om 20:03

Avent

Ik had de handkolf van Medela en vond het een rampending, dus overgestapt op die van Avent en bingo, lekker makkelijk op de rand van je bed even snel een flesje kolven. De electrische kolf maakte soms gewoon teveel lawaai 's nachts / 's avonds laat. Die van Avent heeft een fijne grote handgreep die makkelijk 'knijpt', wat met reumahanden een groot voordeel is.

krin

krin

09-10-2012 om 20:55

Nog een

Ik had ook de Avent, naar tevredenheid. Goed schoon te houden, lekkere greep inderdaad, en was goed te combineren met live voeden.
Ik heb ook een elektrische geprobeerd (Medela), in het begin, maar ik kreeg de zenuwen van het geluid en voelde me te veel een melkkoe die werd aangekoppeld. (Dat was ik natuurlijk wel, maar dat hoefde ik niet iedere keer te beseffen.) Bovendien vond ik dat allemaal wat krapper, alsof het niet goed paste.

Valkyre

Valkyre

11-10-2012 om 19:02

Hier ook

Avent. Ik heb vrij grote borsten; ik weet niet of dat uitmaakt? Heb in het ziekenhuis weleens met de Medela (electrisch) gekolfd, maar dat leek bij mij niet helemaal goed te passen ofzo. Met de Avent handkolf is de druk heel eenvoudig aan te passen (minder ver inknijpen = minder druk). Met de Tommee Tippee geen ervaring.

Valkyre

Sunja

Sunja

13-10-2012 om 17:23

Hoera

handkolven werkt inderdaad erg goed! In een minuut of tien 150ml gelijk de eerste keer. Gaat bij mij echt veel beter dan de elektrische Medela... Ik vind het prettiger, eigen tempo en zachtaardiger ouzo.
En dan nu de volgende uitdaging: mijn mannetje uit een flesje laten drinken. Hij weigert namelijk. We zitten op een poging of zes nu.
Mede daarom heb ik trouwens voor de Tommee Tippee gekozen, schijnt dat de spenen daarvan baby-vriendelijker zijn. Ik weet niet of een speen echt uitmaakt, maar ik dacht laat ik dit proberen.
Anyway, bedankt! Sunja

Geen melk

Hier ook een meisje wat absoluut niet uit de fles wilde drinken. Alles uit de kast gehaald, zonder resultaat. Uiteindelijk wilde ze wel moedermelk met rijstebloem van een lepeltje. En uiteindelijk daarna in een flesje.
Kwamen erachter dat ze kieskeurig is, geen moedermelk uit een flesje, maar ander vocht wel. Zoals roosvice of pap.
Dus mss de moeite waard om eens te proberen om er rijstebloem doorheen te doen? (vanaf 4 mnd)
Succes ermee!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Asa Torell

Asa Torell

14-10-2012 om 19:51

Sunja (deels ot)

nog van harte gefeliciteerd met je derde! Hier ook een tevreden avent-gebruikster maar dat doet er nu niet meer toe zo te lezen . Ik hoop dat ie 'm snel doorkrijgt met de fles...

marjanne

marjanne

15-10-2012 om 15:50

Vingervoeden

Als het drinken nog niet lukt en je kindje wel op je vinger zuigt..........
Haal/koop een (baby maag-)sondeslangetje bij een lactatiekundige (of apotheek)
Plak het slangetje zo langs je middenvinger dat het puntje een klein beetje uitsteekt. Laat je kind op je vinger zuigen en hang het uiteinde van het slangetje in een flesje melk. De natuurwetten doen de rest

Primavera

Primavera

16-10-2012 om 15:20

Tuitbeker

Hier een flessewijgeraar-expert. Melk uit flessen gingen er bij geen van allen in. Wat wel goed lukte was een tuitbeker. Ik had er eentje met zachte tuit gekocht, ik meen van Avent. Wel moest ik het antilekventiel eruit halen, want mijn borstbaby's snapten er gewoon niks van dat ze hard zouden moeten zuigen om iets binnen te krijgen en maakten alleen maalbewegingen met hun mond zoals ze bij de borst doen om de melk eruit te masseren. Met zo'n zachte tuit ging dat perfect.
Baby's kunnen trouwens veel jonger uit bekers leren drinken dan men denkt. Ze volgen gewoon het voorbeeld en zie jouw bijv. een beetje water drinken en als je dan die beker bij hun lippen houden zullen ze aanvankelijk wel dezelfde borstmaalbeweging gebruiken maar komt er toch wat binnen. En zo krijgen ze het truukje door.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.