Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Welke niet-alledaagse baby/kindernamen vind jij juist wel mooi?

Naar aanleiding van het topic over afschuwelijke kindernamen, vraag ik me dan weer af welke niet alledaags kindernamen jullie juist wel mooi vinden. 

Vandaag kwam ik Jula tegen. En ik vind het prachtig. 
Verder vind ik Madison, Mackenzie, en Piper heel mooi. Maarja, wel in Amerika. Was ik daar blijven wonen, dan hadden deze namen hoog gegooid, maar zeker Piper gaat het hem hier niet worden. 

Van een vriendin hoorde ik eens dat zij iemand kende met een zoontje Halledor. Ze werkte geloof ik met de vader van dat jongetje. Gewoon Nederlands gezin, maar met deze Scandinavische naam. Ik ben die naam nooit vergeten en vind hem eigenlijk best mooi. 


ik vind keltische namen zoals Siobhan mooi, maar zou dat niet voor mijn kind kiezen. 

Persoonlijk hou ik van relatief korte namen zonder al te veel poespas. Bijvoorbeeld: Wim, Henk, Koen, Bas, Bram voor jongens en voor meisjes Tess, Britt, Eef, Lies en Roos. 

Niet alledaags als in: je hoort de naam niet zo vaak maar het is wel een naam (ipv voorwerp of samenraapsel)? Best veel eigenlijk:
Loïc
Niké
Rhodé
Sil
Jaelle
Samuel
Yildiz

Hannelore
Lidewij
Welmoed 

ik hou ook van Amerikaanse namen zoals
Mackenzie
Caitlinn
Summer
Autumn

Beide kinderen hebben Engelse namen, maar wel die ook gangbaar zijn in NK

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

27-01-2022 om 18:10

Delilah vond ik wel wat hebben, maar het werd een jongen.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

27-01-2022 om 18:30

@Fruitijsje:
Grappig, mijn voorkeur gaat net uit naar voornamen met meerdere lettergrepen, die worden later toch automatisch afgekort. 
Zo heet mijn vader Ferdinand en heette mijn grootmoeder Catharina. Vind het geweldig om die namen op kaartjes te schrijven.
En dan nog liefst drie voornamen om het compleet te maken.

Thule voor een meisje en Stach voor een jongen.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

27-01-2022 om 19:01

Ik vind Isolde een mooie naam. 

Wattenbolleke schreef op 27-01-2022 om 17:10:

Hannelore
Lidewij
Welmoed

O ja, Lidewij ♥️. Ik houd ook wel van wat bijzondere namen, maar zou daar dus inderdaad voor m’n kind niet snel voor kiezen. Ik vind Frans klinkende namen, zoals hierboven ergens stond, ook prachtig: 

Aimée

Axèle 

Loïs 

O ja, en van die oud-Hollandse namen: Guusje, Bregje, dat idee. Ook heel mooi!


voor een jongen vind ik de naam Wolf leuk, vond mijn man vreselijk. Maar ik vind ‘stiekem’ Storm, Krijn, Beer, Zeger, Bink ook leuk.

Voor meisjes: Lente, Vlinder, dat soort namen. Vind ik mooi maar zou ik niet zelf kiezen. En de meeste mensen vinden het vreselijk geloof ik

Ik vind David mooi, en Laura voor een meisje. 

Sindre voor een jongen
Bodil(le) voor een meisje

Ik was even aan het gluren of ik mij  naam hier zag. Maar die is waarschijnlijk zelfs voor dit topic te niet-alledaags 😂

Lollypopje schreef op 27-01-2022 om 19:26:

Ik was even aan het gluren of ik mij naam hier zag. Maar die is waarschijnlijk zelfs voor dit topic te niet-alledaags 😂

Maakt me zo nieuwsgierig dit 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.