Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Welke niet-alledaagse baby/kindernamen vind jij juist wel mooi?


SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

27-01-2022 om 19:40

Velisval schreef op 27-01-2022 om 19:22:

voor een jongen vind ik de naam Wolf leuk, vond mijn man vreselijk. Maar ik vind ‘stiekem’ Storm, Krijn, Beer, Zeger, Bink ook leuk.

Voor meisjes: Lente, Vlinder, dat soort namen. Vind ik mooi maar zou ik niet zelf kiezen. En de meeste mensen vinden het vreselijk geloof ik

Oh, nee hoor, Lente en Vlinder zijn juist leuk. Ik zou ze ook niet kiezen, maar ik vind het wel mooie namen. 

Regendrup. schreef op 27-01-2022 om 19:40:

[..]

Maakt me zo nieuwsgierig dit

Minder dan 25 in Nederland en ik schat dat mijn naam op uitsterven staat. Dus je mag lekker nieuwsgierig blijven

Ik hou erg van oude namen met een betekenis, of van israelische namen. Met die moderne namen als storm etc kan ik echt niets beginnen. En met populaire namen ook niet....

waarom heet zoiets babynamen? Het zijn toch gewoon namen, of krijgt het kind als ie 18 is een andere naam? 
Ontopic: ik sprak een tijdje geleden een Fridjof. Ik vond het heel bijzonder. Ik zou die naam zelf niet gauw kiezen maar vind het wel leuk als anderen dat doen. 

Rixt
Ymke
Thirza
Sterre
Sven
Lars
Alex

Lollypopje schreef op 27-01-2022 om 19:43:

[..]

Minder dan 25 in Nederland en ik schat dat mijn naam op uitsterven staat. Dus je mag lekker nieuwsgierig blijven

Haha, en de naam van mijn dochter maar 8 in Nederland. Terwijl het geen 'gekke' of heel buitenlandse naam is. Eigenlijk een samenvoeging van 2 namen. Net zoals Leonora (Leo en Nora)


ik heb het zwak voor Griekse/Keltische namen, helaas zijn de meeste onuitspreekbaar in NL.

Oona 
Ophelia
Deliah 
Thalia
Zinaida
Isadora 

Thelis
Darragh
Rory 

Leene

Leene

27-01-2022 om 20:00

Wilgemijne hoorde ik laatst, vond ik wel mooi.
Elizabeth, Miriam, Maria ( maar dat is de Griekse vorm van het Hebreeuwse Miriam),
En in het engels vind ik de namen Grace en ook Mercy mooi. Maar die zou ik niet Nederland geven.
Voor jongens vind ik ouderwetse Nederlandse namen mooi. Jan, Hendrik, Willem, Bram, Sam, Jaap, Peter. Verder Daniel en David.
Fraser is een Schotse voornaam  ( en achternaam) ook mooi, maar niet met een Nederlandse achternaam

bieb1963 schreef op 27-01-2022 om 19:59:

[..]

Haha, en de naam van mijn dochter maar 8 in Nederland. Terwijl het geen 'gekke' of heel buitenlandse naam is. Eigenlijk een samenvoeging van 2 namen. Net zoals Leonora (Leo en Nora)


Mijn naam is niet eens een samenvoeging en ook een echte Nederlandse naam. Alleen niet echt in gebruik. 

Ik vind het wel leuk wat aparts. Al zou ik het wel leuk vinden als er toch weer een paar bij komen in Nederland

Lollypopje schreef op 27-01-2022 om 20:03:

[..]

Mijn naam is niet eens een samenvoeging en ook een echte Nederlandse naam. Alleen niet echt in gebruik.

Ik vind het wel leuk wat aparts. Al zou ik het wel leuk vinden als er toch weer een paar bij komen in Nederland

Wat grappig, mijn naam komt ook welgeteld 28 keer voor in Nederland, maar is eveneens een relatief normale Nederlandse (al is het wat ouderwetse) naam. In een net wat andere spellingswijze komt ‘ie iets vaker voor. 

Ik vind het overigens niet zo leuk, zo’n aparte naam; dat eeuwige spellen… Onze kinderen hebben dus een oer-Hollandse (top 100-)naam.

Lollypopje schreef op 27-01-2022 om 20:03:

[..]

Mijn naam is niet eens een samenvoeging en ook een echte Nederlandse naam. Alleen niet echt in gebruik.

Ik vind het wel leuk wat aparts. Al zou ik het wel leuk vinden als er toch weer een paar bij komen in Nederland

Ik vind jou wel een Kathinka 

Geen idee waarom, maar die kwam in me op. 

Als onze dochter een jongen was geweest had ze de naam IJsbrand gekregen. Maar ja mijn moeder had gelijk dat het een meisje was. Nou vind ik de naam die ze heeft prachtig en komt die ook niet heel vaak voor. Hij is hier ook al genoemd.

Ik houd wel van wat apartere namen die je niet heel vaak hoort. 
Eowynn
Yinthe 
Éloïse
Isolde
Yaël
Mira
Jildou
Thebe
Tabor 
Rivkah
Imani

ik heb een zwak voor Arabische meisjesnamen. Stoer maar ook elegant: Aisha, Elif, Imane, Nisrine, Zaida. Ze zouden het nooit worden want ze passen niet bij ons.

Ik vind ook heel veel vrouwennamen uit de Griekse mythologie prachtig. Artemis, Penelope, Persephone, Hestia, Ariadne, Cassandra, Nephele. Man heeft Pallas nog in overweging genomen (en afgekeurd) en Daphne heeft het tot onze top 10 gered. En toen bleek dat het een zoon werd

Qua jongensnamen heb ik geen exotische smaak. Alles wat ik mooi vond was wel in de top 500 terug te vinden.

Lollypopje schreef op 27-01-2022 om 19:43:

[..]

Minder dan 25 in Nederland en ik schat dat mijn naam op uitsterven staat. Dus je mag lekker nieuwsgierig blijven

Welmoed? Adelheid? Zoiets?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.