Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Welke niet-alledaagse baby/kindernamen vind jij juist wel mooi?


Ginevra schreef op 27-01-2022 om 19:51:

waarom heet zoiets babynamen? Het zijn toch gewoon namen, of krijgt het kind als ie 18 is een andere naam?
Ontopic: ik sprak een tijdje geleden een Fridjof. Ik vond het heel bijzonder. Ik zou die naam zelf niet gauw kiezen maar vind het wel leuk als anderen dat doen.

Haha ja eigenlijk heel gek he! 

skik schreef op 27-01-2022 om 21:38:

[..]

Welmoed? Adelheid? Zoiets?

Ik schreef dat ik blij was met mijn naam he

En nee, ik ga het toch niet verklappen. Ook niet als het in de buurt zit

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

27-01-2022 om 21:42

skik schreef op 27-01-2022 om 21:38:

[..]

Welmoed? Adelheid? Zoiets?

Of Saskia, Marjolein, Marjorie, Eveline, Judith, Manon. Allemaal normale namen die (bijna) nooit meer worden gegeven. 

Voor een jongen: Ivar
Voor een meisje: Saoirse

niet_rechts schreef op 27-01-2022 om 21:42:

[..]

Of Saskia, Marjolein, Marjorie, Eveline, Judith, Manon. Allemaal normale namen die (bijna) nooit meer worden gegeven.

Maar daar zijn er wel meer dan 25 van in Nederland...

Lollypopje schreef op 27-01-2022 om 19:43:

[..]

Minder dan 25 in Nederland en ik schat dat mijn naam op uitsterven staat. Dus je mag lekker nieuwsgierig blijven

Mijn vriend heeft zo’n unieke naam dat er maar één van is in Nederland. Toch snapt iedereen hoe hij uitgesproken word als ze hem lezen. En klinkt hij in het Nederlands niet vreemd. Zijn broers/zussen hebben hele gangbare namen.

Lollypopje schreef op 27-01-2022 om 19:43:

[..]

Minder dan 25 in Nederland en ik schat dat mijn naam op uitsterven staat. Dus je mag lekker nieuwsgierig blijven

De naam van onze zoon is afgelopen jaar maar 33 keer gekozen. En het leuke is dat zowel man als ik beide al járen deze naam in ons hoofd hadden voordat ik zwanger was. Mijn man zei dat hij één naam héél mooi vond maar dat deze bijna nooit voor kwam. Ik antwoordde daarop dat ik wel van de namen ben die bijna nooit voorkomen. En toen bleken we dus dezelfde naam te hebben. Hebben ook nooit overwogen onze zoon een andere naam te geven toen ik zwanger bleek. 

Het is ook een naam die internationaal makkelijk uit te spreken is. In de wereld van vandaag de dag vind ik dat ook wel prettig. Je zou nu als kind Dick genoemd worden bijv. Best sneu

Madamecannibale schreef op 27-01-2022 om 23:51:

[..]

Mijn vriend heeft zo’n unieke naam dat er maar één van is in Nederland. Toch snapt iedereen hoe hij uitgesproken word als ze hem lezen. En klinkt hij in het Nederlands niet vreemd. Zijn broers/zussen hebben hele gangbare namen.

Nu ben ik wel héél erg benieuwd!

skik schreef op 27-01-2022 om 21:38:

[..]

Welmoed? Adelheid? Zoiets?

Adelheid 


ik vind veel namen in dit topic heel mooi! 

Imogen
Leander
Juno
Lilith (zou ik alleen nooit gebruiken vanwege de betekenis)
Imre
Tanneke

In ons huishouden trouwens allemaal namen die je, in elk geval in Nederland, niet elke dag tegenkomt. Zelfs de aanloopkat die al van een naam voorzien was 😊

Ik vind Salomé een mooie naam die ik toch niet gauw zou geven, voornamelijk omdat ik dat niet zo bij ons gezin vind passen. Maar wel prachtig

Netherfield schreef op 27-01-2022 om 19:24:

Ik vind David mooi, en Laura voor een meisje.

Dit zijn nog steeds wel vrij gebruikelijke namen toch? Ik vind ze overigens ook mooi! 

ik wilde mijn kind dus altijd marco noemen. zeker omdat ik hem een paar jaar geleden heb zien optreden, was bij een feestje van een vriendin maar ik denk dat ik dat nu maar niet ga doen.... jammer nu moet ik weer gaan nadenken! Misschien dan Yorick?

Ik zie hier ook veel namen genoemd worden die ik helemaal niet zo apart of bijzonder vind. Zag de naam van mijn zoontje ook bin iemand ertussen staan, maar die staat geloof ik iig in de top 50 en vind ik best gangbaar

Ik vind Avalon een mooie naam, maar zou het zelf niet snel kiezen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.