Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Welke niet-alledaagse baby/kindernamen vind jij juist wel mooi?


Georgy

Georgy

23-02-2022 om 21:25


Aike
Eli
Dara
Hindi
Tiga
Espen
Vesper
Jessy
Sun
Zeno
Lumi
Vira
Jeff

Georgy schreef op 23-02-2022 om 21:25:


Aike
Eli
Dara
Hindi
Tiga
Espen
Vesper
Jessy
Sun
Zeno
Lumi
Vira
Jeff

Hindi is de verzamelnaam voor mensen die Hindoeïst zijn, de Vesper is een gebedencyclus in een klooster, Espen zijn bomen, Sun zoek je in vakantie in het Zuiden, en Vira doet verdomd veel denken aan virale narigheid.

Bijtje82

Bijtje82

23-02-2022 om 21:52

Iris
Yara
Aimee
Kjelt
Iain
Lani
Owen
Ilse
Aiden
Jasper
Benjamin
Veerle
Myrthe
Giulia
Christophe
Ilara
Inez
Jules

Bijtje82

Bijtje82

23-02-2022 om 21:55

Ik ken iemand die hebben hun zoon Lowen genoemd. Best een leuke naam, komt ook maar 5x voor zag ik net. 

Tja... dan noem je je kind Shaqu'inathAnousch'qa, omdat het zo lekker uniek is, en dan stelt ze zich als volwassene voor als Kaatje...

Pejeka1 schreef op 24-02-2022 om 18:40:

Tja... dan noem je je kind Shaqu'inathAnousch'qa, omdat het zo lekker uniek is, en dan stelt ze zich als volwassene voor als Kaatje...

😂 zou inderdaad echt de mop van het jaar zijn.

Meesje schreef op 28-01-2022 om 18:37:

[..]

Ik snap hem wel. Er wordt gevraagd naar aparte, bijzondere namen. En dan zijn er een aantal reacties waarin gezegd wordt; mijn broer, kind, man oid heeft een hele bijzondere naam. En vervolgens wordt de naam niet genoemd. Dat voegt dus niet veel toe. Beetje als 'ik weet nog een leuke naam, maar ik zeg het lekker niet'. Het is juist leuk om die bijzondere naam te horen. Om de naam te kunnen noemen zonder herkenbaar te zijn kun je zeggen dat het je buurman, collega oid is die zo heet. Zo kunnen wij allemaal genieten van de naam zonder dat schrijver traceerbaar is.

Precies of zeg gewoon niks. 

Pejeka1 schreef op 24-02-2022 om 18:40:

Tja... dan noem je je kind Shaqu'inathAnousch'qa, omdat het zo lekker uniek is, en dan stelt ze zich als volwassene voor als Kaatje...

Ik zie net Gwyneth voorbij komen inderdaad, ik ken iemand die zo heet, maar zij stelt zich voor als Gwen. 

Ik vind Marlin (v) erg mooi 

Maree schreef op 25-02-2022 om 08:13:

Ik vind Marlin (v) erg mooi

Ja!♡

Georgy

Georgy

25-02-2022 om 15:32

Pejeka1 schreef op 23-02-2022 om 21:31:

[..]

Hindi is de verzamelnaam voor mensen die Hindoeïst zijn, de Vesper is een gebedencyclus in een klooster, Espen zijn bomen, Sun zoek je in vakantie in het Zuiden, en Vira doet verdomd veel denken aan virale narigheid.

Daarom zijn ze juist bijzonder, niet-alledaags😜

Georgy

Georgy

25-02-2022 om 15:32

Maree schreef op 25-02-2022 om 08:13:

Ik vind Marlin (v) erg mooi

Die vind ik ook mooi.

Georgy schreef op 25-02-2022 om 15:32:

[..]

Daarom zijn ze juist bijzonder, niet-alledaags😜

Ah, werk het zo. Tja, doe eens gek, zou ik dan zeggen, noem je dochter Corona en je zoon Sars...

Pejeka1 schreef op 26-02-2022 om 09:22:

[..]

Ah, werk het zo. Tja, doe eens gek, zou ik dan zeggen, noem je dochter Corona en je zoon Sars...

Als jij ze mooi vind, dan mag je ze hier zeker noemen. Dat is dit topic

Pejeka1 schreef op 23-02-2022 om 20:28:

Ik houd van namen die doorgegeven worden door de generaties heen, voor mij is dat echt iets dat je bindt aan je roots, je familie, je geschiedenis. Zelf ben ik vernoemd naar mijn beide opa's en mijn vader, en die namen waren/zijn al eeuwen in de familie, dat vind ik mooi, mooier dan een nietszeggende buitenlandse naam.

Zijn dat dan aparte namen?

Mijn man heeft dezelfde naam als zijn vader en moeder (verder terug wil ik niet eens weten), maar dat zijn van die fantasieloze namen die iedereen vroeger had, zoals Hendrik/hendrika/cornelis/cornelia/johannes/johanna. 

Ik heb daar dus meteen van gezegd: doen wij niet aan mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.