Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Welke niet-alledaagse baby/kindernamen vind jij juist wel mooi?


dan

dan

23-04-2022 om 13:29

Bijtje82 schreef op 23-04-2022 om 13:11:

Net als bloemen namen.
Roos of Lilly kan nog wel, oh en Daisy.
Maar Tulp ofzo is dan weer raar.

Doet me denken aan Hyacinth, Rose, Violet en Daisy uit Schone Schijn. 

Leene

Leene

23-04-2022 om 14:18

Nova1982 schreef op 22-04-2022 om 11:43:

Het vriendinnetje van mijn dochter heet Fieby (uitgesproken als Fiebie). Ik vind het een leuke en vrolijke naam!

In het Engels is dat de naam Phoebe! Die spreek je uit als feebie. Of op zijn Nederlands als fiebie.

In het Nederlands is de naam Febe. En spreek je uit zoals je het schrijft. Het is een oude naam en komt ook in de Bijbel voor. 

Ik vind de Engelse uitspraak ook het leukst maar eerlijk gezegd best raar om het te schrijven als Fieby. Klinkt hetzelfde maar staat zo dom. Een beetje de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

Bij mijn dochter in de klas zat een meisje met de naam Emmee. Zelfde uitspraak als een meisje een klas lager die Aimee heette.

ik ben niet zo van de fonetisch gespelde namen. Je zoekt toch uit waar een naam vandaan komt...

maar goed Phoebe is een super leuke naam.  Alleen was man het niet met mij eens 😉

guillaume is echt mijn guilty pleasure naam, kreeg hem er thuis niet doorheen toen ik zwanger was van onze zoon.

MamaE schreef op 23-04-2022 om 12:57:

[..]

Nou ja, ik zou ook eerder kiezen voor Merel dan voor huismus, duif of ekster.

Ballys schreef op 23-04-2022 om 14:38:

guillaume is echt mijn guilty pleasure naam, kreeg hem er thuis niet doorheen toen ik zwanger was van onze zoon.

Mooie naam, de Franse versie van Willem. De oud-Franse versie vind ik eigenlijk stiekem nog mooier: Guilhem.

MamaE schreef op 23-04-2022 om 12:57:

[..]

Nou ja, ik zou ook eerder kiezen voor Merel dan voor huismus, duif of ekster.

En kijk ook naar de achternaam. Ik heb ooit een jongen gekend die Mees heette, en toen bleek zijn achternaam Vink te zijn...

JtM

JtM

23-04-2022 om 16:05

Ik vind Vesper (meisje) echt een hele leuke naam maar zou er zelf nooit voor kiezen. Past niet echt bij ons.

JtM schreef op 23-04-2022 om 16:05:

Ik vind Vesper (meisje) echt een hele leuke naam maar zou er zelf nooit voor kiezen. Past niet echt bij ons.

Vesper is toch een getijdegebed in een klooster?

Bijtje82 schreef op 23-04-2022 om 13:11:

Net als bloemen namen.
Roos of Lilly kan nog wel, oh en Daisy.
Maar Tulp ofzo is dan weer raar.

Ik ken wel een Tulpin. Vind ik ook bijzonder, maar heeft ook wel wat.

Ik heb een guilty pleasure naam: Beertje. Zou ook heerlijk allitereren met de achternaam. Ik heb het mijn dochter niet aangedaan. 

Siobhan, prachtig! Maar niet te doen natuurlijk.

Zehra vind ik ook mooi. Maar met de verwachting van een hoogblond kind toch niet passend. 

Pejeka1 schreef op 23-04-2022 om 15:11:

[..]

Mooie naam, de Franse versie van Willem. De oud-Franse versie vind ik eigenlijk stiekem nog mooier: Guilhem.

Leuk ja! Alleen vrees ik dat dat hier in Zuid-Limburg met plaatsjes als Geulhem wel een probleem zou geven...

Meesje schreef op 23-04-2022 om 17:44:

[..]

Leuk ja! Alleen vrees ik dat dat hier in Zuid-Limburg met plaatsjes als Geulhem wel een probleem zou geven...

Leene

Leene

23-04-2022 om 22:54

Pejeka1 schreef op 23-04-2022 om 16:09:

[..]

Vesper is toch een getijdegebed in een klooster?

Ja een avond dienst/ avondgebeden. Het betekent avond of avondster. Zou niet mijn favoriet zijn maar dat komt door de associatie die ik heb bij die naam.

Pejeka1 schreef op 23-04-2022 om 12:54:

[..]

Waarom is Raven leuker dan Kraaien?

Ik hou niet van de harde K-klank. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.