Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
dc

dc

29-05-2011 om 12:17

Welkom regien!

Zat net voor het eerst in tijden bij zwangerschap te kijken. Van harte gefeliciteerd!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dank je!

Alles goed met jou en je kroost DC?

dc

dc

30-05-2011 om 16:52

Ach, de wallen hangen op m'n knieën, maar verder gaat het wel hoor

Deze week is vakantie in Engeland, dus kunnen we even lekker rustig aandoen. Vandaag een paar vriendjes op bezoek gehad, was gezellig.

Ik heb niet al je berichtjes gelezen, wel meegekregen dat je niet echt een makkelijke bevalling had, maar hoe gaat het nu? Heb je het gebeuren al een beetje verwerkt? En slaapt je baby een beetje? Is vast al tig keer gezegd, maar slaap overdags ook als je kunt. Geniet ervan dat je dat nog kunt, bij een 2e of 3e is dat toch lastiger! (uh, het was toch je eerste?)

Verwerkt

Aan mijn niet makkelijke bevalling heb ik eigenlijk alleen maar een goed gevoel over gehouden. De samenwerking met mijn man, de vroedvrouwen en mijn eigen gynaecoloog was super en daar heb ik een heel warm gevoel aan over gehouden. Geen trauma's voor mij dus! (gelukkig!)
Nu het slapen van onze Kiki.......nee, ze slaapt niet...ja, overdag maar 's nachts....pfffff. Ook bij mijn hangen de wallen op de grond ook al is het inderdaad mijn eerste. Ik weet er niet goed raad mee hoor!

dc

dc

31-05-2011 om 11:25

Het gaat over

Het hoort er echt bij, en eerlijk gezegd is het bij de eerste moeilijker dan bij de volgende kinderen, omdat je nog niet weet dat je het aankan.

Mijn tips om het vol te houden: niet meer naar de klok kijken 's nachts, echt stoppen met uren tellen, slapen wanneer je kan (het huishouden komt ooit wel weer hoor), een tijdje even makkelijk eten of koken aan partner overlaten, 's nachts enkel luier verschonen als het echt moet (bij de eerste deed ik dat echt veel te vaak) en zo min mogelijk licht gebruiken en verder overdags rustig aandoen en lekker kleine stukjes wandelen.

En als je je echt helemaal operdeop voelt, laat je bloed prikken op ijzer!

Verder natuurlijk overdag de baby zoveel mogelijk naar buiten of in het licht laten (dus niet de gordijnen dicht doen), zodat ritme zo snel mogelijk omdraait.

Sterkte!

Asa Torell

Asa Torell

31-05-2011 om 20:28

Regien

Wat ontzettend fijn dat je bevalling qua gevoel erover is 'meegevallen', ik ben echt blij dat te lezen! Heerlijk dat je na zo lang afwachten, en toen een best moeilijke zwangerschap, nu het er op aan komt gewoon kunt genieten. (nou ja, behalve dan de wallen... trouwens als je niet zou genieten is dat ook weer niks om schuldgevoel over te hebben om het maar vast gezegd te hebben ).

Flinke huilbui

Gisteren zat ik er even helemaal doorheen. Ik moest een pak Nutrilon kopen en had de energie van een 'dooie pier'. Nu woon ik in België en dacht ik: ik ga gewoon even hier in de buurt Nutrilon kopen. Kiki in de maxi cosie en rijden maar.
In de Apotheek waar ik uiteindelijk belandde zette Kiki het op een gillen: ze had honger en er moest NU eten komen. Tja, dat ging dus niet. Eenmaal thuis aangekomen kom ik tot de ontdekking dat de Nutrilon HA in België anders is dan de Nutrilon HA in Nederland......en toen....toen hield ik het niet meer. Moest ik weer terug in die ko-le-re-auto om in Nederland (lees: verder weg) de juiste voeding te kopen en daarbij moet ik vandaag ook nog het Belgische pak terugbrengen. De gedachte alleen al zorgde ervoor dat ik er even helemaal doorheen zakte.
Vandaag ziet het er allemaal weer heel anders uit, de zon schijnt, de nacht was redelijk en Kiki ligt nu in een diepe slaap!

dc

dc

01-06-2011 om 12:11

Ook normaal

Ik heb de eerste weken een heleboel huilbuien gehad hoor. Zelfs al is er geen reden, dan maak ik er wel een (boehoe, de wasmand is alweer vol, ik ben de hele dag alleeeeen maar met de was bezig, boehoe!)

Enne, lust Kiki de belgische nutrilon niet of is er een medische reden?

Huilbuien zijn normaal.

De eerste paar weken, en (hoop ik toch) ook na de eerste paar weken. En meestal wel om minder dan gedoe met voeding & heen en weer rijden.

Gefeliciteerd Regien. Ik heb je vragen / overwegingen gelezen bij 'bevalling' (maar had weinig tips om te reageren), en ik ben blij dat je er goed op terugkijkt. En met mijn immense ervaring als ouder (toch al weer twee maanden, ook van de eerste) kan ik zeggen dat dat volgens mij ook de truuc is. Soms zit je erdoorheen, en zie je het allemaal niet meer zitten. Maar de volgende dag / uur / voeding / verschoning / slaapje / etc. kan je weer met frisse moed beginnen. En dus iets anders proberen. Of hetzelfde (om te kijken of het nog steeds (niet) bevalt).

En voor je het weet ben je een aantal dagen / uren / voedingen / verschoningen / slaapjes / autoritjes verder, en heb je weer nieuwe dingen om een huilbui van te krijgen .
Schijnt allemaal goed te komen (is mij verteld).

Kraanvogel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.