Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Wie weet een leuk kraamkadootje?

Ik wil graag een leuk en origineel kraamkadootje geven, maar wat??
Buurvrouw is bevallen van een dochter, ze hebben al een zoontje van ruim 4. Heel goed kennen we ze ook niet, behalve van een paar keer bij elkaar op de koffie geweest te zijn. Toch wil ik ze iets geven wat origineel is, maar zelf ben ik er al een tijdje uit. De jongste is bijna 10, dus iemand een idee?. Oh ja, is het verstandig om ook het broertje iets te geven?

Groetjes
Dushi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yaron

Yaron

07-04-2009 om 15:16

Tips

Origineel vond ik een labeldoekje met dochters naam erop geborduurd, een soort spuugdoekje maar dan met allemaal labeltjes eraanvast om lekker mee te tutten. Leuk vond ik een besteksetje, zilveren rammelaar met naam, regenlaarsje in maat 20, klompjes, roze t-shirt met naam van Simply Colors, de eerste "babypop". Voor de oudste is het inderdaad wel leuk om wat te krijgen, mijn zoontjes kregen bijvoorbeeld een stikkerboek, een bellenblaas, een zakdoek of een autootje. Het hoeft niet veel te kosten, maar het is toch leuk als de oudste ook iets krijgt.

Massi Nissa

Massi Nissa

07-04-2009 om 17:23

Alles is leuk

In principe vond ik echt alle cadeautjes leuk, zelfs de kleertjes uit Amerika waarvan man en ik een soort epilepsie-aanval kregen door de neonkleuren en plastic frutsels. Yaron geeft al supertips, maar om nog wat aan te vullen: een klein juwelendoosje van de Wereldwinkel met haar eerste armbandje erin (voor een paar jaar later), meisjessokjes met frutsels en kantjes (komen altijd goed van pas, je kunt nooit genoeg sokjes hebben), dito rompertjes (maat 68 hebben ze vrij lang aan is mijn ervaring, alles wat kleiner is, is meer voor de aardigheid want daar zijn ze zo weer uit). Wat ik ook erg leuk vond: zo'n slinger met beestjes voor in de wandelwagen. Was een groot succes, ik hing er zelf ook weer andere dingetjes aan om af te wisselen.
Ja, geef broertje ook iets, vindt moeder vast ook geweldig. Tenslotte is het voor hem ook even flink wennen geblazen.
Groetjes
Massi

Mamba

Mamba

08-04-2009 om 10:06

Nog wat ideeen

Een prentenboek, duplo, klompjes, leuk mutsje voor in de zomer, roze lampionnenslinger, boompje voor in de tuin.

Mamba

Origineel = niet roze

Goed, dit raakt een teer punt bij mij (tijdens mijn zwangerschap heb ik ooit een draadje gestart over het vinden van niet-roze meisjeskleding) maar ik meen het echt: als het origineel moet zijn, zorg dan in elk geval dat het niet roze is!
Mijn directe familie en vrienden kennen mij en weten dus beter, maar cadeautjes en ook kaarten die wij van anderen gehad hebben zijn bijna zonder uitzondering roze. Waarom toch? Zelfs mensen die geen hekel aan die kleur hebben zouden het zo nog krijgen. Er zijn toch waarachtig wel meer kleuren in de regenboog...

Dus wat je ook koopt: zorg dat het gezellig knalrood of felblauw is ofzo

Groeten,

Temet

Yaron

Yaron

08-04-2009 om 21:12

Temet

De kleur is inderdaad smaakgevoelig, maar ik wou na twee jongens echt alleen maar roze. De blauwe kadootjes kon ik zeker de eerste week (onder invloed van hormonen) niet waarderen, al heb ik ze wel dankbaar in ontvangst genomen, het kon mij echt niet genoeg roze zijn. Dat hangt dus af van de ouders, maar dat zal Dushi1 vast wel weten van haar buurvrouw. Als er gevraagd werd wat ik voor wensen had voor onze dochter, zei ik altijd "als het maar roze is", voor mij dus letterlijk een roze wolk.
Ik kan me jouw draadje nog herrinneren Temet, is het gelukt met het vinden van niet roze kleertjes?

LaMama

LaMama

08-04-2009 om 23:17

Wieghanger

Ik vind een wieghanger een heel leuk kadootje. Zoals deze: http://www.echtgaaf.nl/index.php?nav=list&pro=153&id=116
Zou ik zelf blij mee geweest zijn. Nu was mijn allerleukste kraamkadootje een mok waar iemand het geboortekaartje op had laten printen. Zo leuk! En de beer (ik gruwel zelf van beren) die onze dochter kreeg vond ik natuurlijk niets, maar is nu wel al twee jaar haar steun en toeverlaat!
LaMama

Agnet

Agnet

09-04-2009 om 11:25

Haarfrutsels

Ik kreeg bij geboorte van dochter een doosje met haar naam er op met haarfrutsels er in (elastiekjes, speldjes e.d.). Dat vond ik het leuk om te krijgen.

femmetje

femmetje

09-04-2009 om 13:37

Ja vergeet broertje niet

Onze Jelle van bijna 2 vond het geweldig om ook een kado tje te krijgen als er WEER iemand alleen maar voor zijn zusje kwam hahah!!
Dus vergeet hem niet. Klein kadotje doet het altijd goed.

Wij vonden het leuk om boeken te krijgen en liefst geen kleertjes.. Die koop ik liever zelf is het tenminste onze smaak.

Succes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.