Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
anna

anna

25-06-2011 om 05:10

Wil absoluut geen fles

Hallo! (alvast sorry voor spelfouten, ben in het Frans opgevoed...). Anyway. Mijn inmiddels 5 1/2 maanden oud zoontje weigert de fles, ik probeer al een maand.. Het is m'n tweede kindje en ik had gezworen hem om de paar dagen een fles te geven vanaf 1 maand oud, maar daar kwam niks van, arghh. Dit is wat ik al heb gedaan:
- 4 verschillende "tepels" geprobeerd
- elke dag op dezelfde tijd proberen
- s'nachts als hij slaperig is
- m'n man laten doen
- met speen oefenen (die vind hij ook niet fijn)
- bij de chiropractor geweest, die zij dat hij een heel gevoelig "gag reflex" heefd, dus beetje behandeling maar maakt niet veel uit
- eigen melk, kunstmatige
- net begonnen met baby rijstpap, en dat gaat wel

Niks lukt, hij kauwt op de speen, of gaat kokhalzen, en het eindigt in tranen..

heeft er een van jullie een wonder tip???

Anna

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

De wondertip? nee...

Helaas Anna, heb ik geen wondertip. Ik ben dezelfde zoektocht als jij doorgemaakt toen zoon echt uit de fles moest gaan drinken, omdat ik moest gaan werken. We hebben heel veel verschillende spenen uitgeprobeerd. Uiteindelijk is hij uit een Tommy tippee speen gaan drinken, maar of dat nu echt zo'n goede speen is of dat dat toeval was... Wat mijn zoon uiteindelijk deed was in mijn afwezigheid minimaal drinken, ongeveer 50 cc. Dan was de ergste honger blijkbaar gestild en wilde hij weer bijtanken zodra ik bij hem was.
Op het kdv hebben ze zoon ook wel via het lepeltje gevoed en als de melk iets aangedikt is met rijstebloem moet dat we lukken. Moet je bijna weer gaan werken??

Overigens was ik op tijd begonnen met wennen en is het drinken uit de fles een periode heel goed gegaan. Maar op het moment dat het moest gebeuren, namelijk toen ik weer moest werken, is zoon acuut gestopt met fles drinken. Alsof ze het aanvoelen, en dat is denk ik ook zo.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

En nog...

Veel sterkte, want je kunt je er veel zorgen om maken!!het maakte voor mij het weer werken in elk geval stukken lastiger.
En je bent trouwens ook niet de enige die op onmogelijke tijden al wakker genoeg is om te forummen .

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Biene M.

Biene M.

25-06-2011 om 08:29

Welkom bij de club

Ik heb heel veel tips, kan zo 3 A4'tjes volschrijven hier, maar aangezien al die tips bij mijn baby (inmiddels ook 5,5 maand) niet hebben geholpen, zal ik mezelf en jou de moeite besparen. Welkom bij de club, zou ik zeggen. En: verwijt jezelf niets! Wij hebben keurig geoefend en dochter dronk hele flessen leeg, tot een week voordat ik weer aan het werk moest, toen stopte ze ermee. Inmiddels zijn we ook bij een preverbale logopediste geweest en ook die had geen gouden tip.

Wij zijn inmiddels sinds een week of 6 met pap aan het oefenen en dat gaat steeds beter, inmiddels eet mijn dochter soms al 150 ml, dus dat is bijna een hele voeding. De fles proberen we nog steeds wel, maar ik denk eigenlijk niet dat ze die ooit nog gaat drinken. Binnenkort gaan we met een tuitbeker of gewone beker starten.

Ik ben er in elk geval van overtuigd dat opdringen van de fles niet helpt, dat vind ik ook respectloos naar het kind, dus ik sta niemand toe om door te gaan met de fles als mijn dochter gaat huilen. Niet dat dat helpt om haar aan de fles te krijgen dus, maar goed.

Inmiddels richt ik me er in de eerste plaats op dat alle mensenbaby's op een gegeven moment overgaan op vast voedsel en drinken uit een beker. Al vind ik het ergens wel verdrietig om zo te denken, want ze is zo'n leuke baby en hierdoor ben ik haar desondanks een beetje aan het grootkijken, als je begrijpt wat ik bedoel.

Succes ermee!

Kiki

Kiki

25-06-2011 om 12:42

Jeetje arme anna, wat was jij vroeg op vanmorgen zeg

De enige tip wat ik je kan geven (en ik kon mensen wel slaan als ze mij die tip gaven destijds) is dat je het loslaat en accepteert dat het niet gaat lukken.

Vanaf het moment dat ik besloot het op te geven en dan maar tot zijn zestiende door te voeden (en daar ging heel veel frustratie, tranen bij baby en mijzelf en heen en weer rijden aan vooraf) pakte hij ineens de fles. Hij was toen alleen al 9 maanden. Dus of het nou aan mijn acceptatie of aan de leeftijd of aan het feit dat hij het ineens snapte lag weet ik niet.

Ik geloof alleen wel dat baby's die stress echt haarfijn doorhebben en dat dat in ieder geval niet gaat werken.

Sterkte, want ik weet hoe frustrerend, vermoeiend en stressvol het kan zijn

anna

anna

25-06-2011 om 13:57

Ja, laten zitten denk ik nu ook

Hè wat fijn om jullie allemaal te lezen, ik voel me al beter! Ik werk gelukkig s'avonds en overdag van thuis dus ik ben niet te gestresst dat ik er zo niet ben, en zou dat heel moeilijk vinden: veel success Maanve, dat is inderdaad een stuk lastiger...
Hij eet nu steeds meer pap, en ik heb vanochtend een bekertje opgedoken van z'n broer, dus dat ga ik morgen proberen...
Ik moest er vanavond even om lachen omdat ik gaf hem pap, hij at goed, en toen een lepeltje melk ertussen en hij spuugde dat wel uit! Nou ja!
Ik was inderdaad vroeg wakker (nog vroeger!) maar toen ik m'n bericht stuurde was het al s'middags, want ik woon in australië
Nogmaals dank voor alle berichten,
Anna

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sunja

Sunja

27-06-2011 om 09:32

Ja laten zitten

Ik heb het ook maar laten zitten na eindeloos proberen en huilen. Maanden geprobeerd ook! Vooral als je weer aan het werk moet is het om moedeloos van te worden. Maar je kindje is al bijna zes maanden zie ik. Ik ben toen direct begonnen met bijvoeden en een oefenbekertje van Difrax. Binnen een paar weken ging dat redelijk: drinken uit een (oefen)bekertje en tuitbeker ook trouwens. Eerst aangelengde yoghurt en andere 'dikkere' vloeistoffen, later diksap en melk. Dus misschien is dat een tip, maar deze heeft niets te maken met een fles!

Ook al geen tip

Volgens mij heb je alles al geprobeerd. Mijn tweede dochter weigerde ook de fles. Zij heeft 8 maanden uitsluitend moedermelk rechtstreeks uit de borst gegeten, ze at ook geen vast voedsel. Ook als ik een dagdeel weg was, sloeg ze voedingen gewoon over. Ook een flesje afgekolfde moedermelk, gegeven door oma, nam ze niet. En op een dag was het ineens over en at ze een potje en dronk ze flesjes. Ik zou het gewoon af en toe proberen, maar er geen halszaak van maken. Lukt het, dan is dat meegenomen, lukt het niet, dan maar niet.

skik

Biene M.

Biene M.

28-06-2011 om 21:06

Beker

Vandaag op de crèche probeerde de leidster mijn dochter een flesje water te geven, omdat het zo warm was. Dochter zat alleen maar op de speen te kauwen en liet de melk uit haar mond lopen. Toen heeft de leidster de speen eraf geschroefd en dochter direct uit het flesje laten drinken en dat ging best goed! Morgen ben ik vrij en dan ga ik het zelf proberen. Voor jullie misschien ook iets om te proberen, anna.

anna

anna

29-06-2011 om 02:23

Tuitbeker/beker

Ja, tuitbeker vanochtend 40 ml gedronken.. Het is zo een tuit die melk eruit laat gaan als je er op kauwt, dus perfect voor deze! Ik denk een weekje wennen en dan moet het lukken! Heb ook een doidy cup bestelt, hij moet namelijk alles zelf vasthouden, komt denk ik omdat hij de heele tijd naar z'n broertje (2jaar) zit te kijken...
Heel veel dank voor al het advies, heefd erg geholpen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.