Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Roosje Katoen

Roosje Katoen

11-02-2010 om 12:02

Zere borst (rembrand?)

Sinds een paar dagen heb ik last van een zere borst. Eerst alleen 's nachts als ik op de betreffende zij lag, maar nu voel ik het overdag ook. Ik geef nu ruim vijf maanden borstvoeding, maar heb niet het idee dat de borst te vol is oid. Het zit ook in de hele borst, ik kan geen plek aanwijzen die pijn doet en voel ook geen harde plekken ofzo.

De huisarts kon niks vinden, ze dacht dat ik te vaak aanlegde, maar dat is niet zo (toevallig alleen vanacht omdat mijn zoontje oorontsteking heeft). Herkent iemand dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

11-02-2010 om 19:27

Roosje.

Het zou een verstopte melkklier diep in de borst kunnen zijn. Die geeft vaak een beurs gevoel maar omdat het zo diep zit is er dan niet echt een harde schijf of knobbel te voelen. Is je borst ook niet rood aan de buitenkant ? Heb je verder geen symptomen die op een dreigende borstontsteking zouden kunnen wijzen ( grieperig gevoel, spierpijn, koorts, hoofdpijn ).
Van te vaak aanleggen zal je niet snel een pijnlijke borst krijgen. Zie je niet iets op je tepel zoals een melkblaar ? ( wittig blaasjes gevuld met melk over een melkopening in de tepel ).
Anders wellicht even contact opnemen met een lactatiekundige als de klachten niet afnemen of zelfs erger worden.
M.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

12-02-2010 om 12:34

Rembrand

Nee de borst is niet rood en die symptomen herken ik ook niet. Het gevoel is lastig te omschrijven, het lijkt wel alsof de borst te zwaar is voor mijn lijf ofzo, dat de aanhechting borst/lijf onder druk staat. Niet dat dit het geval is, want met een bh aan heb ik hetzelfde gevoel.
Mocht het na het weekend niet over zijn kan ik idd misschien maar beter even een lactatiekundige raadplegen, die weet vast meer dan mijn huisarts...

Rembrand

Rembrand

12-02-2010 om 23:42

Roosje.

Het lijkt me inderdaad het beste als het na weekend niet over is. Als het erger word en je krijgt ook koorts en andere symptomen die op een borstontsteking wijzen zou ik eerder deskundige hulp inschakelen !
M.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

14-02-2010 om 11:27

Dank je

Voor je advies. Het lijkt al wat minder te worden. Hopelijk is het straks gewoon helemaal weg....

Herkenning

Ik herken het gevoel dat je beschrijft ('zware borst'). Bij mij was het een teken dat de cyclus weer op gang kwam.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.