Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Asa Torell

Asa Torell

10-03-2012 om 11:58

Zieke baby: koude handen en voeten

Weten jullie of dat gewoon is? Zoon (6 maand) is gewoonlijk nogal warm, van top tot teen. Nu is hij ziek (koorts en niet lekker, verder niets specifieks) en heeft ineens alsmaar koude handen en voeten. Ik kan me dit niet van eerdere kinderen herinneren. Dus ik weet niet of het gewoon is of iets om me druk over te maken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

10-03-2012 om 14:58

Asa

Volgens mij stijgt dan zijn temperatuur, houd de koorts dus maar in de gaten. En ik zou gewoon de huisartsenpost bellen met zo'n jong kindje als je je zorgen maakt, en als het je te lang duurt.

krin

krin

10-03-2012 om 20:59

Ja, kan

De kdv-leidster van zoon zei een keer toen zoon negen maanden was of zo bij het ophalen dat we hem in de gaten moesten houden, want zijn handjes waren zo koud en in haar ervaring betekende dat bij baby's vaak dat ze ziek aan het worden waren. En aldus geschiedde.

Logische reactie van het lichaam

Je ziet dit wel vaker bij ziekte en/of koorts. Het bloed uit de lichaamuiteinden is ff ergens anders nodig.
G

Asa Torell

Asa Torell

11-03-2012 om 20:44

Ha gelukkig

fijn om te weten dat het gewoon is. En inmiddels is de zieke alweer aan het opknappen, dat was grappig genoeg ook al heel gauw aan de warme handjes te merken .

Mea Proefrok

Mea Proefrok

12-03-2012 om 07:15

Asa

Wat fijn dat hij alweer aan de beterende hand is!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.