Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Zit er doorheen

man man man

Zoals some of you may know had mijn baby veel last van ademstops.

Dat wordt nu heel langzaam minder. Hij is nu bijna zes maanden. Maar

Hij heeft nog zoveel last van boertjes die dwars zitten. Scheetjes die er niet uit kunnen. Tandjes die doorkomen. 

En op de opvang slaapt hij soms maar 4 keer 20 minuten. Want hij is ook nog zo alert als de neten.

En ik verlang zo naar een iets normalere tijd. Ik zit er doorheen. Ik voel me alleen.

En hij drinkt wel 800 op een dag maar nog steeds nooit meer dan 160.

Ik wilde het even kwijt.


PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

02-11-2021 om 08:04

Wat is het probleem met op de opvang niet slapen?

Klinkt ook heel zwaar. (En die ademstops klinken eng). Die normalere tijd komt echt wel weer. Hou vol! 


Westerpaviljoen

Westerpaviljoen

02-11-2021 om 08:37 Topicstarter

BlueFawn schreef op 02-11-2021 om 08:04:

Wat is het probleem met op de opvang niet slapen?

Sowieso slaapt hij moeilijk overdag. Of dat nou komt door alle dingen die dwars zitten of door een veelheid aan indrukken ik weet het niet

Uiteindelijk gaat hij om 17.00 naar bed en drie flessen later wordt ie om 6.45 wakker

Misschien proberen je verwachtingen bij te stellen? 160 is in mijn ogen al een behoorlijke fles, baby krijgt dus 5-6 keer per dag een voeding?

Ik vind de nacht bijvoorbeeld echt een lange nacht. Je hoort wel vaker dat kinderen die overdag slecht slapen een langere nacht maken. Is tenslotte bijna 14 uur. Haal flessen eraf en dan slaapt baby dus 13 uur?  Google leert me dat ze ongeveer 15 uur per dag slapen, daar zit baby niet ver van af. 

Het is zwaar, maar gaat ook weer voorbij. Hier gingen jongens pas langere slaapjes maken overdag toen ze op 2 slaapjes zaten rond het jaar. 

Dit is een zware tijd. Het wordt echt beter. Nu is het een kwestie van volhouden. Kunnen jij en de moeder elkaar wat afwisselen? En misschien een familielid/buur/vriend die af en toe wil oppassen of zelfs een nachtje voor de rekening nemen zodat je even kan bijtanken? 

Is er een oorzaak voor die ademstops?

Onze zoon had destijds reflux (iets anders, ik weet het) en daar zijn we voor naar een osteopaat geweest. Binnen 2 behandelingen was hij er van af. Wellicht heeft jouw kindje wat blokkades van binnen waardoor hij moeilijk kan boeren en winden. 
Volgens mij kom jij ook uit 010. Mocht je de naam van de osteopaat willen waar wij geweest zijn, stuur me dan een pb.

Sterkte.

Westerpaviljoen

Westerpaviljoen

02-11-2021 om 09:37 Topicstarter

Frikandelspeciaal schreef op 02-11-2021 om 09:19:

Is er een oorzaak voor die ademstops?

Onze zoon had destijds reflux (iets anders, ik weet het) en daar zijn we voor naar een osteopaat geweest. Binnen 2 behandelingen was hij er van af. Wellicht heeft jouw kindje wat blokkades van binnen waardoor hij moeilijk kan boeren en winden.
Volgens mij kom jij ook uit 010. Mocht je de naam van de osteopaat willen waar wij geweest zijn, stuur me dan een pb.

Sterkte.

Vriendelijk van je. Hij heeft ook reflux ja en de osteopaat hebben we ook bezocht en heeft enigszins geholpen.

Je zoon slaapt hartstikke veel. Bijna 14 uur slaap snachts en dan ook nog vier keer overdag. Je kind is nauwelijks wakker.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

02-11-2021 om 09:49

Houd moed, houd vol. Dit kan een loodzware tijd zijn. Een van mijn baby’s vertoonde soortgelijk gedrag. Het was echt ontzettend hard werken met haar. Ik had ook nog een dreumes rondlopen en ben meermaals de wanhoop nabij geweest. Osteopaat heeft hier ook geholpen (ik ben verder absoluut niet zweverig of into alternatieve geneeskunde en heb dat alleen gedaan op advies van zowel huisarts als cb). Opvallend: toen ze er eenmaal doorheen was, werd ze de makkelijkste dreumes/peuter/kleuter/kind ooit en ook nu als puber is ze prima te verdragen. Dus dit hoeft ook niet te betekenen dat hij altijd lastig in de omgang zal zijn.

Zorgen om je kind zijn erg vermoeiend.
Fijn dat de ademstops al veel minder zijn. 

Wat bedoel je met dat hij nog steeds flessen van max 160 drinkt? Voeden jullie op verzoek? 

Hoe gaat hij op de slaapjes overdag? Heeft hij er zelf veel last van? 

Hier ook een hele slechte slaper. Sinds een week of 2 is het hier fles om 04.00 uur dan weer slapen tot 09.30/10.00 uur en daarna weigert hij te slapen. Wat hier nog wel eens helpt is om samen met hem te gaan liggen. Ik wacht dan totdat hij slaapt en kan dan uit bed. 
Maar goed ik zit nog in de ziektewet en heb die luxe om dat te kunnen doen. 

Kan jij de nachten afwisselen met je vrouw? 

Vervelend. Ik herken het stuk van overdag niet willen slapen. Bij de opvang sliep die van mij met regelmaat helemaal niet. Thuis deed ze hazenslaapjes op schoot en dan moest ik heel stil zitten. Heel vermoeiend, maar ze was gewoon heel alert en geïnteresseerd in de wereld om haar heen. Snachts sliep ze dan bij.

Inmiddels is ze juist een hele goede slaper ook overdag. Maar dat onderzoekende zit er nog steeds in.

Bij ons zat de omslag rond de zeven maanden. Dus grote kans dat het bijna over is. Maar als je er midden in zit is het gewoon heel zwaar.

Leene

Leene

02-11-2021 om 13:16

Ik denk dat je je verwachtingen moet bijstellen.
Je hebt een hele zware tijd gehad en het is ook loeizwaar. Onze tweede was een heel erg onrustige baby.
Waarom wil je dat je kind meer dan 160 cc drinkt. Die van ons heeft nooit meer gedronken dat 120 cc per keer ( afgekolfde borstvoeding) (en dan spuugde hij nog heel veel).  De oudste dronk wel eens 160 tot 180 cc 
Hij slaapt gigantisch lang in de avond en nacht. Je moet er dan wel uit voor een flesje maar dat lijkt mij normaal.
Die slaapjes overdag is weinig maar ja hij slaapt in de avond en nacht bijna 14 uur non stop. Dat is inderdaad wat apart. 
Ik vind het lastig je nu advies te geven want ik ben bang dat alles wat je probeert je hele schema misschien in de war schopt. Maar ik zou - als dit mijn baby was- hem proberen langer op te houden in de avond. Eerst eens met een half uurtje en dan zo opbouwen. Want hij gaat natuurlijk overdag niet meer slapen dan 4x 20 minuten. Dat is ook nog eens 1 uur! In totaal 15 uur slaap! lijkt mij meer dan prima. 
Weet je mijn kinderen - en zeker de jongste niet- hebben nooit meer dan 12 tot maximaal 13 uur geslapen per 24 uur. Die waren echt veel meer wakker dan jouw baby. Die sliepen dan wel overdag een keer  ruim 2 uur. Maar waren in de avond veel langer wakker. Bovendien waren ze beiden supersnel van hun twee slaapjes af. Al ruim voor hun tweede jaar. En sliepen ze allebei vanaf 2 1/2 jaar niet meer overdag maar toen hadden we wel weer betere nachten. Wat maakt dat je denkt dat er iets niet goed is met het slaapgedrag van je baby?

Westerpaviljoen

Westerpaviljoen

03-11-2021 om 11:56 Topicstarter

Het moet gezegd. Had hij op de opvang opeens een droomdag. Lekker gespeeld. Geen ademstops. Twee keer een uur geslapen en veel gedronken en gegeten. Dus het kan wel.

Slaapt hij wel in de kinderwagen? Mijn zoon deed moeilijk met slaapjes overdag (althans, de eerste maanden, later werd het beter), maar als je hem in de kinderwagen zette sliep hij al voor je de straat uit was. Ook in de auto sliep hij geweldig trouwens, maar we hadden toen geen auto dus dat kwam niet zo vaak voor Hoe dan ook, Ik zette zoon nogal eens overdag in de kinderwagen, ging een stukje lopen, reed de wagen dan weer het huis in en liet hem in de wagen slapen tot hij uit zichzelf wakker werd. Dat ging beter dan wanneer ik probeerde hem in zijn bedje te laten slapen. 

Groeten, 

Temet

Hoi! Ik heb ook een (reflux)baby, van 5.5 maand, en zij slaapt nu van 19 tot 23.30, dan flesje, en dan weer door tot ongeveer 7.30. Ze slaapt nu overdag 1 lange middagslaap van 2 uurtjes en daarnaast twee hazenslaapjes van een kwartiertje. Het verschilt natuurlijk per baby maar ik merkte dat toen zij op gegeven moment een middagslaap van 3,5 uur deed ze snachts echt niet meer goed sliep. Het is echt zoeken naar wat goed werkt bij je eigen baby. Ik zou als ik jullie was echt eens een tijdje proberen je baby niet meer om vijf uur smiddags al laten beginnen aan de nacht. Doe hem om zeven uur naar bed en dan komt er vast meer slaap overdag. Heel veel succes, het is ook gewoon extreem zwaar soms! Maar het komt zeker weten snel allemaal goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.